kallemio Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Ordinary Girl ARTIST/GRUPP: Ingen GENRE: pop/trance/madonna/electro/smör LÅTLÄNGD: 4.02 KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 6 STATUS: Typ klar LÅTLÄNK: Bifogad Hallo.. Slänger upp en liten remix på en egen låt jag gjorde idag. Har försökt att leka lite med vocoders som ni antagligen märker 😆 Jag tyckte att originalet gick lite för snabbt så jag pitchade ner sången 2 tonsteg o så höjde formanten i vocodern 2 tonsteg och blandade det med torra sången. Tycker det blev ganska skönt resultat, sången låter tjock o ljuvlig. Har inte gjort klart hela, så det är 2 verser o 2 reffränger nu bara. Är det något att fortsätta på? Alla kommentarer uppskattas! EDIT: Höjde den både i tempo och ton, skalade bort lite vocoder och gjorde stick o slut.. Kallemio_ordinary_snabbare.mp3 Redigerat 15 februari 2006 av kallemio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 mysigt skönt.. jag gillar den.. blir 5 motoreserade reglar av fem möjliga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Ligger kicken vänsterpanorerad i början? 🙂 Låter inte alls tokigt. Tycker detta låter ganska likt the Knife på något sätt. Måste vara sättet du använder vocodern på (framförallt kring 1.30). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Mysigt. Skön ljudbild. Fortsätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Låter nice fast jag tycker sången är lite vass. 🙂 Skön ljudbild annars. Keep up yhe good work. 😱 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bryngylf Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Oj! Detta lät bra! Svängigt! Riktigt skön sångmelodi och basgång. Hmmm något konstruktivt att säga... Delayet vid 0:12 på sången knäpper lite när det svävar iväg, men det kan ju va meningen (det är ju i takt). 🙂 Bra bra bra! //A Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 DjBox Tack! Neko hmm, nä kicken ligger inte vänsterpanorerad, hur länge låter det så? Tack! djonas Thx! jo sången är lite vass, men det fixas när/om jag mixar den. bryngylf Tackar! jo jag är väl medveten om knäppet och alla andra irriterande småfel 🙂, men jag har inte orkat fixa dom än... jag är lat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dufftav Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Detta var bra. modernt o pop. Keep it up 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 Detta var bra. modernt o pop. Keep it up 😆 tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Snyggt, jag skulle också vilja göra något sånt här, men jag fattar inte hur vocoders fungerar. Bra låt, fan. Jag skulle vilja ha lite mer driv i arrangemanget bara. Och kanske lite mer in-your-face-ljud på trummorna. Kanske högre tempo? Nej, jag vet inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Riktigt fin ljudbild som vanligt. Men måste det vara så myyycket vocoders hela tiden? Nåja, en smaksak. Kanske lite högre tempo, men det är också en smaksak. Klart Du ska göra klart. Gillas skarpt. cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ierker Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Versen är grissnygg, fast trummorna lite tråkiga... Lite farligare kan dom låta 😉 Sen tror jag låten skulle må bra av en något starkare refräng. Annars riktigt trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Svängig låt och skööönt sound. Nedpitchningen av rösten ger ju en speciell känsla... värt att jobba vidare på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 Tack så mkt Jarnis Hellpig Starboy och ierker! Jag har uppdaterat den nu.. Höjde den både i tempo och ton, skalade bort lite vocoder och gjorde stick o slut.. Låter det bättre nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 (redigerat) Skitbra tycker jag! Ganska baktung dock. Mycket botten. Redigerat 15 februari 2006 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 februari 2006 Dela Postat 15 februari 2006 Snygg pop. Bland det "färdigaste" som jag hört här tror jag. Hörde inte den första versionen, så jag vet inte om det är bättre eller sämre, men jag kan ärligt talat inte komma på nåt som skulle kunna förbättras. Det var intressant hela vägen. Önskar jag kunde prodda lika snyggt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 Snygg pop. Bland det "färdigaste" som jag hört här tror jag. Hörde inte den första versionen, så jag vet inte om det är bättre eller sämre, men jag kan ärligt talat inte komma på nåt som skulle kunna förbättras. Det var intressant hela vägen. Önskar jag kunde prodda lika snyggt. åhhh.. tack! det värmer, verkligen! Speciellt med tanke på att jag började med den igår kväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 Skitbra tycker jag! Ganska baktung dock. Mycket botten. tack! ahh, är det för mkt? Förra låten jag la upp klagade folk på att det va för lite botten, men jag kanske överkompenserade? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ierker Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 Jag saknar lite vocoder. Smaksak, men jag hade gärna hört lite mer 😱 Bättre tempo nu iaf. najs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 16 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2006 Jag saknar lite vocoder. Smaksak, men jag hade gärna hört lite mer Bättre tempo nu iaf. najs äsch, det är ju nästan vocoder hela tiden 😏, förutom början av första versen. Blir nog lite ofokus om det direkt går igång med massa vocoders. Men najs att det blev bättre med högre tempo! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 Tokbra! Den här kommer jag lira en massa! Breaket vid 0237 är underbart. Om jag ska klaga lite så tycker jag att basgången är en liten aning för bred. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 16 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2006 Tokbra! Den här kommer jag lira en massa! Breaket vid 0237 är underbart. Om jag ska klaga lite så tycker jag att basgången är en liten aning för bred. åh tackar! Jag är en sucker för stereobasar, kanske inte så pk ur ett ljudtekniskt perspektiv men jag älskar det 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 Tokbra! Den här kommer jag lira en massa! Breaket vid 0237 är underbart. Om jag ska klaga lite så tycker jag att basgången är en liten aning för bred. åh tackar! Jag är en sucker för stereobasar, kanske inte så pk ur ett ljudtekniskt perspektiv men jag älskar det 😠 Ja, absolut. Jag med. Men det kändes lite onödigt brett bara. Som sagt, jag var ju tvungen att klaga på något 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 Tack så mkt Jarnis Hellpig Starboy och ierker! Jag har uppdaterat den nu.. Höjde den både i tempo och ton, skalade bort lite vocoder och gjorde stick o slut.. Låter det bättre nu? Låter mkt bättre nu. Grym prod. /s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 16 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2006 Tack så mkt Jarnis Hellpig Starboy och ierker! Jag har uppdaterat den nu.. Höjde den både i tempo och ton, skalade bort lite vocoder och gjorde stick o slut.. Låter det bättre nu? Låter mkt bättre nu. Grym prod. /s spank you very much! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 (redigerat) Bas är till för att panoreras 🙂 Grymt snygg låt! Schysst produktion, öhhh inte mycket mer att säga. Kommer att gå varm i stereon hemma hos mig 😄 EDIT: Och nu är jag hemma och lyssnar, fortfarande lika bra! /Majken Redigerat 16 februari 2006 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 16 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2006 Bas är till för att panoreras 😎 Grymt snygg låt! Schysst produktion, öhhh inte mycket mer att säga. Kommer att gå varm i stereon hemma hos mig 🙂 EDIT: Och nu är jag hemma och lyssnar, fortfarande lika bra! /Majken 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 17 februari 2006 Dela Postat 17 februari 2006 Hey, du behöver inte mer bekräftelse från oss forumnördar nu -- den här låten måste ut i etern. Harmonierna i refrängen påminner förresten lite om Ladytron, fast gladare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 17 februari 2006 Dela Postat 17 februari 2006 Förut gillade jag den, nu älskar jag den! Med rätt marknadsföring kommer den bli kult. Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 17 februari 2006 Dela Postat 17 februari 2006 Hah! Jag visste väl att jag skulle hitta ett litet fel till slut 😠 - Vid 00:13 är det i hack som studsar i ett delay. Kan det kanske vara sången som är lite hårt klippt? /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.