Jump to content
Annons

För dom som undrar


Betygsättning  

26 röster

  1. 1. Betygsättning

    • 1: och?
      1
    • 2: kul grej
      4
    • 3: detta + en bärs
      3
    • 4: wow..mina högtalare sprack
      7
    • 5: kontakta Stockholm records
      4


Recommended Posts

Annons

AKAI's VST-bundle...grymt enkel att få bra artikulering i ( nåja, här hade jag ju inte tweakat EQ'n eller nåt ) vocodern går att midistyra så du kan "spela noter" med vocoderljudet... alltså få pitchen att följa melodin...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Men Demoniqus, detta är ju en helt ny remix ju! Den förra versionen tycker jag nog var bättre..fast det är väl bara för att jag är mer van vid den. :rolleyes:

Efter att ha lyssnat färdigt kan jag säga att den nya versionen lät lite mer ren, men jag gillar faktiskt den gamla låten bättre.

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligare är att synten i början låter exakt som Günters Ding dong song om man lyssnar på den 🙁

Haha..efter att kollat efter hör jag också att padsynten i bakrunden låter precis så. 😄 Demoniqus, har du snott med flit eller bara råkat bli lite inspirerad? :rolleyes:

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁 shit..glömde bort att jag hade RMX'en uppe sist..jaja..skitsamma...

Angående padsynten är det nog så att Gunther snott av mig...jag gjorde låten år 2000.. så jag kanske ska slå honom en SIGNAL 😛

😆 ..ähh.. vad spelar det för roll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte mitt stuk riktigt, men stenkoll på allt verkar du ha ...Allt sitter som en smäck.Är det du som voxar? Verkligen bra produktion i mina öron trots att stilen ligger alltjämt långt ifrån det jag brukar lyssna på... 😛

Är det Stylus du kör med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående padsynten är det nog så att Gunther snott av mig...jag gjorde låten år 2000.. så jag kanske ska slå honom en SIGNAL 😛

🙁 ..ähh.. vad spelar det för roll...

Jo för sjutton, stäm honom och tjäna en slant. 😆

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte mitt stuk riktigt, men stenkoll på allt verkar du ha ...Allt sitter som en smäck.Är det du som voxar? Verkligen bra produktion i mina öron trots att stilen ligger alltjämt långt ifrån det jag brukar lyssna på... 🙁

Är det Stylus du kör med?

Oj..Tack Karl..men jag tycker inte själv att jag har stenkoll på något egentligen 😛 det är det som är så spännande i att göra musik..man lär sig nya saker varje gång man sätter sig o pysslar...

Och det är jag som leadvoxar.. + mina gamla partypolare på kör..

och nej det är inte en endaste loop eller automaskin så långt ögat når i dessa två låtar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...