Arete Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Keep it to myself * ARTIST/GRUPP: Arete * GENRE: myskosynt * LÅTLÄNGD: 3:32 * KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Mattias Andersson * INSPELNINGSÅR:2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3.4MB * STATUS: nästan färdig * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Japp, här serveras det monotont experiment med processade våkalär, trummor som inte håller takten, och harmonier som får riktiga musiker att spy. Alltså, jag har gjort ett stycke experiment igen :-) För montont? In med något mer i slutet för att "toppa" lite kanske? Jag är öppen för förslag :-D Flame on! edit: men varför inte lite mer nattligt tillverkar cp-musik? Your browser does not support the HTML5 audio tag Varning! Det här är ett rätt flummigt stycke, lyssna inte om du är känslig och bara tål klassiska harmonier. Redigerat 14 februari 2006 av Arete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 ja de här var konstigt 😏 jag stordiggar trummorna dock, inte världens rakaste direkt. asball! jag förstår mig inte riktigt på sånt här, men de var coolt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 14 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2006 Man ska inte "förstå" musik, mycket skönare att lyssna på (och göra) med öron och hjärta :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 Låter som du vaknar ur en orolig dröm eller pratar i sömnen. Aningen mer udda än den andra. Surrealistiskt upplevelse och tycker inte det påminner om nåt vilket du måste ta som en komplimang. Lori Anderson har väl iofs en del såna här skumma grejor för sig? Skulle det funka på svenska? Kör på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 Arete, Satsa på att få ner djupet i sången. Varför inte filtrera sången på något sätt ? Låten är bra, men lite mer överaskningar borde ske när sången kommer in. Nu blir det mest att man lyssnar, lyssnar och lyssnar på samma röst. Det blir att man tillslut inte översätter texten i skallen. Det vore inte dumt eller om låter tog lite mer skruv på slutet. Det händer för lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 Aaahh expreimentträsket... det har jag saknat. 🙁 Fast jag måste nog hålla med Spaceman. Lite för monotont. Avbrotten piggar upp mest. Jag skulle t o m gå så långt som att säga att du borde lägga ner det ett par tonsteg så att du får lite mer djup i rösten. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 (redigerat) Härligt 🙁 Jag vill ha Doppler på sången ibland!!!! Jag vart f.ö. väldigt inspirerad! Nu vill jag också leka!! EDIT: nyfiken...vad är det för synt/plugg du använt för att få till de där plötsliga surren/brusen? de är ju sjukt läckra!! Redigerat 14 februari 2006 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 14 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2006 Dom plötsliga surren och grejorna? Det är bara effekter på trummorna :-) Bouncade trummorna till ett audiospår, sen klippte jag i det och la olika effekter. I slutet hörs den klassiska buffer override. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 14 februari 2006 Dela Postat 14 februari 2006 Dom plötsliga surren och grejorna? Det är bara effekter på trummorna :-) Bouncade trummorna till ett audiospår, sen klippte jag i det och la olika effekter. I slutet hörs den klassiska buffer override. buffer override? är det en gratisplugg, som går att få tag i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 14 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2006 Japp: http://destroyfx.smartelectronix.com/ Har massor med mysiga pluggar. Geometern är svåranvänd men kan låta riktig galet. Transverbet är helt sjukt men användbart för att skapa mystiska ljud :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 19 februari 2006 Dela Postat 19 februari 2006 gillar verkligen experimentet! kanske inte sången,, utan sång hade det blivit kvälles godnattsaga.. hade somnat görgött och drömt underbart sjuka drömmar. Är inte heller helt förtjust i de små partierna med reverb som kastas in. Skall försöka förklara det lite!! Hang on Jo, gärna reverbet, men inte på ett klipp från mixen. Hängde du me? Lägger du det "live" så blir det lite mer, hmm harmoniskt.. :-) Bra som fn.! Kom att tänka på Cris and Cosey, men de lät säkert inte så, eller?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.