Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hmm, jag har letat reda på lite gratis pluggar och dom jag har fått hem är oftast .dll filer. Och nu är frågan: Vart ska jag lägga filerna?

sen vore det mysigt om någon visste om lite mysiga gratis pluggar för gitarr och synth 😉

mvh zum

Annons
Postat
Hmm, jag har letat reda på lite gratis pluggar och dom jag har fått hem är oftast .dll filer. Och nu är frågan: Vart ska jag lägga filerna?

DLLfilerna kan du lägga var som helst på hårddisken tror jag. Nu vet jag inte var exakt i PT du ställer in var den ska avsöka dina pluggar då jag inte fått hem min mjukvara än =(

Om du inte redan visste det så behöver du ytterligare programvara för att kunna köra VST i ProTools om du tänkt dig det. VST to RTAS wrapper - Tackar Kryckan för den länken i tidigare post =) Enligt sidan är det inget stöd för PT 7 dock. Kanske finns någon nya version vad vet jag..

Postat

finnns det någon vst som är gratis? 😆 jag har köpt mig en mbox2, och tyckte det var lite för dåligt med synthar 😱 så jag är verkligen i behov av nya

Postat

Det finns en sida som passar dig perfekt dårå: http://www.kvraudio.com/

men gratis rtas är riktigt sällsynta... du får nöja dig med sampletank free och sonic synth free... däremot kan du köra de miljoner gratis vst syntar som finns med ableton i reire mode. har du köpt mbox 2 fick du också ableton live, i ableton plugin mappen lägger du i dina dll filer

Postat (redigerat)
hur fan får jag hem xpand då? 😎

"Ursäkta, men kan någon tala om för mig hur man laddar hem xpand?" heter det 😎

Redigerat av Pluffo
Postat

haha! Jadu, det finns en del sätt att be om något? 🙂

Kan någon vara vänlig och säga mig vart på deras sida man tankar hem xpand? hittar bara massor av info :/

Postat

Har du läst all info så har du säkert läst att det inte kommer gå att ladda ner xpand eftersom den blir för stor...

Som aolsson skrev så kommer man få betälla hem den från digistore .

man kommer dock få betala frakten, vilket inte borde bli dyrt!!

Å andra sidan har jag sett att den går att ladda ner på andra ställen på nätet..

Frågan är ju då om det ses om olagligt ändå, för den är ju faktiskt gratis!!

Vad säger ni??

Jag kommer iaf självklart betälla orginal skivan!!!

Postat
Har du läst all info så har du säkert läst att det inte kommer gå att ladda ner xpand eftersom den blir för stor...

Som aolsson skrev så kommer man få betälla hem den från digistore .

man kommer dock få betala frakten, vilket inte borde bli dyrt!!

Å andra sidan har jag sett att den går att ladda ner på andra ställen på nätet..

Frågan är ju då om det ses om olagligt ändå, för den är ju faktiskt gratis!!

Vad säger ni??

Jag kommer iaf självklart betälla orginal skivan!!!

Min rekommendation är att ni avvaktar tills den kommer upp på Digistore alternativt att er återförsäljare får hem den ...

Skivan som gavs ut på NAMM var en sk "mässversion", och den som släpps under veckan är i en senare version... eller låt oss kalla den för den "officiella" versionen. 😉

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.