Jump to content
Annons

Good start Uppdaterad!


shiny1

Recommended Posts

LÅTNAMN: good start

ARTIST/GRUPP: me

GENRE: electronice/house

LÅTLÄNGD: 3:04

KOMPOSITÖR: me

PRODUCENT: me

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.21 MB

STATUS: Skiss

Har uppdaterat detta housestycke med en del smått o gott... Tycker att den börjar få lite struktur!

good_start8.mp3

Redigerat av shiny1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oja.. Bra ljud (mixning) och allt.. Men men.. Du måste ha ett intro (som en DJ kan beatmixa in).. Sen måste du hitta en melodi också.. Du vet en sån där som man kan gå och vissla på eller t.om. ha som ringsignal i mobilen.. (kan tänka mig att 1:01 är lämplig punkt att introducera själva melodin på) Sen måste du fixa ett bra slut också.. (lämna över till nästa låt du vet)

Skönt groove.. Jobba vidare för tusan 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Håller med om introt men annars så är det bara att dra till Ibiza och ta med stora plånboken. Iofs. kanske dra ner lite på baskaggen där i början eller lägg på nån cool effekt pån. En snygg tjej stämma eller lead kanske också skulle höra hemma i ett sånt här verk. Kör på bara det låter fint det här.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tycka det vore cool att dansa till detta 1992 när jag härjade runt

på Ibiza. Nu 2006 känns det som lite digitala antikviteter. Helt ok sound, men

lite mer konkret sound med sång, mindre stråkar, skulle inte skada.

Vet att jag själv gör samma misstag i mina låtar. Men ska du göra karriär ibland

skivbolag så måste du tänka om. Trance säljer inte, dessvärre 2006... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Låtnamn inleds med stor bokstav, kalla därför låten Good start, inte good start.

2) Skönt gung, men för långt intro.

3) Skönt gung, men vad är det för fisig digital bas du kör med?! Byt ut den mot en BAS.

4) Lite enformigt. Det borde hända något mer.

Fortsätt jobba, det gungar gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Låtnamn inleds med stor bokstav, kalla därför låten Good start, inte good start.

2) Skönt gung, men för långt intro.

3) Skönt gung, men vad är det för fisig digital bas du kör med?! Byt ut den mot en BAS.

4) Lite enformigt. Det borde hända något mer.

Fortsätt jobba, det gungar gott.

1. Låtnamn kan börja med vilken bosktav eller siffra som helst! Stor eller liten bosktav spelar ingen roll.

2. Skulle iofs själv skriva med stor första bokstav.

3. Det borde hända lite mer,, , ,

Känner igen ljuden, tweeka dem lite och få lite mer orginalitet! Basen är cool, dock inget tryck på den. BD lite lite för hög.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Låtnamn kan börja med vilken bosktav eller siffra som helst.

javist okk mann får sava hur somm hellst oxå strunnnta järna i kåmman å pungt ockl stor bokkstav så blire änu letttare att läasa ja menar va äre fö menign att håla seg till gramatik de ä ju bara tönntit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bäst om introt - helt suveränt! Hegobald hade en bra kommentar för utveckling av låten...samma gäller kanske din andra låt "African night train" - också bra men kan utveclas på samma sätt...Men som sagt höjdare så långt 😏

Rockypop

Redigerat av Rockypop
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Per Nicolaisen (oregistrerad)

Den här år ju jäkligt bra så länge det håller i sig. jag hjälper gärna till och bygger på, om du vill !!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...