Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

I slutet av januari prishöjdes M-Audio Project Mix IO som testades i Studio 11-05. Tidigare låg priset på 10 695 kronor inkl moms och det ligger nu på 13 495 kronor inkl moms.

Anledningen är helt enkelt att M-Audio har höjt sina priser. Chris Adams på M-Audio förklarar varför:

- Our cost ended up being higher than expected, including new manufacturing regulations that are currently affecting all companies.

Observera att listpriser från distributörer är just listpriser. Det betyder att enskilda återförsäljare kan sätta lägre priser om de vill. Och vi gissar att det fortfarande kan finnas några butiker som har kvar enheter till det gamla priset. Vi var till exempel förbi 4Sound på Folkungagatan i Stockholm i torsdags och då hade de en trave Project Mix till det gamla priset.

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Hur påverkar detta Studios omdöme om produkten? Priset framhölls som en viktig faktor i recensionen. Hade ni ändå gett er "Studio rekommenderar"-stämpel? (Det är ändå en höjning på drygt 25% vi snackar om.)

Postat

Är det bra så är det 🙂 jag skall prova med detta i min verksamhet,börjar inse att jag är för billig och då får man helt enkelt höja sitt pris,intressant-varor brukar ju annars sjunka med tiden men det här blir säkert en het potatis...köp fr Staterna om ni tycker det är för dyrt i Sverige-gör jag jämt!

😉

Postat
Hur påverkar detta Studios omdöme om produkten? Priset framhölls som en viktig faktor i recensionen. Hade ni ändå gett er "Studio rekommenderar"-stämpel? (Det är ändå en höjning på drygt 25% vi snackar om.)

Eftersom Studio rekommenderar ges av redaktionen i samråd med testaren kan jag inte kommentera detta nu, men fortfarande finns det ingen liknande produkt i med detta pris. Mitt förhandstips är att produkten därmed fortfarande skulle ha fått utmärkelsen.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
men fortfarande finns det ingen liknande produkt i med detta pris. Mitt förhandstips är att produkten därmed fortfarande skulle ha fått utmärkelsen.

Tascam har ju iofs några liknande bl.a. en som kostar 695 euro för tillfället

Postat

Svenska listpriset på Tascam FW-1082 som har betydligt färre in och utgångar är 11 950 kronor. För den större modellen FW-1884 som motsvarar ProjectMix får man i Sverige betala 20 950 kronor inklusive moms.

/Majken

Postat
Svenska listpriset på Tascam FW-1082 som har betydligt färre in och utgångar är 11 950 kronor. För den större modellen FW-1884 som motsvarar ProjectMix får man i Sverige betala 20 950 kronor inklusive moms.

/Majken

Det verkar som att Tascam har sänkt priserna rejält nyligen. Listpriserna hos EM Nordic är fortfarande de som du nämner. Men i Tyskland, England och USA tycks priserna både på FW-1082, FW-1884 och US-2400 ha kapats med uppåt hälften.

FW-1082 kostar €733 hos Thomann, en FW-1884 kostar €1390, dvs. ungefär hälften resp. lika mycket som en Projectmix. En US-2400 kostar idag drygt €900 hos Thomann, $799 hos flera återförsäljare i USA. Inte illa för en DAW-kontroll med 25 reglar.

Vore detta inte något för redaktionen att luska i? 😉

Postat
Lite osäker på var jag skall posta det här, men jag har hittat (och nyligen beställt) en Project Mix IO som fortfarande kostar 10 695 kr.

Här: http://www.halmenmusik.se/?pid=171826

Vet inte riktigt om det kanske är någon form av tidsbegränsat erbjudande.

Utmärkt vald tråd. När det kommer förändringar av produkter så är det ju som sagt fortfarande så att enskilda återförsäljare kan sitta på gamla sändningar och gamla priser. I fall som dessa när priset gå upp är det bara att leta - oftast går det att hitta.

• 3 månader senare...
Postat

Det brukar oftast gå att få rabatter när man handlar dyrare prylar eller är trogen kund hos någon handlare.

Men om inte det skulle gå - då väljer i alla fall jag Tyskland om det, som i det här fallet, skulle skilja cirka 20 procent. Skulle aldrig falla mig in att slänga så mycket som 2000 i sjön. Och det accepteras faktiskt också av de normala leverentörer i alla fall jag har!

En leverantör tog till och med hem en pryl från Tyskland åt mig och stod för frakten eftersom den svenska generalagenten inte kunde leverera i tid!

Fraktkostnader? Hur det nu går till, ibland till och med billigare än inhemskt företagspaket.

Leveranstider? Minst lika snabbt som inom Sverige fast avståndet är längre.

Garantier? Inga problem när man köper kapitalvaror i Tskland. Jag har till och med upplevt mindre krångel med garantiåtaganden på tyskköpta varor än med svenska.

Så prishöjningen är nog i slutänden ingen lönsam affär för generalagenten...

Den som gapar över, osv...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.