Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Har precis suttit och mixat en låt som vi fått i "läxa" att mixa, Kan inte påstå att jag är van att mixa pop-covers. Mixar elektronisk musik annars, så det är lite ovant och arbeta med akustiska instrument som ska låta "Naturliga"

Så ta och lyssna på detta och bedöm, ge gärna lite tips på förbättringar osv

Här är länken

Mvh Peter

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

En cover...men en läxa..aha!

Ja det jag kan bidra med är, att sången ska upp för nu låter den lite instängd!...när sångaren är på så höj! i en låt som är typisk sånglåt ska sången höras...

låter rumsligt och lite torrt...men annars rätt rent ljud!..hihaten tycker jag hörs lite dåligt i jämfört med virvelkaggen som då blir ensam på nåt vis....

Huvudsaken är ju att du själv är nöjd med mixen..men detta var mina tips iaf... :rolleyes:

Postat

Jag ska förklara 🙂 , läser till ljudingenjör på örebro universitet, våran "läxa"

Var att mixa denna låt , de vi hade var 1 spår komp gitarr, sologitarr, sång , bas, shaker, tamburin, OH trummor vänster o höger, närmikning av virvel och bastrumma.

Så det vi skulle göra var att mixa dessa, inga kriterier eller något.

Anledningen till att jag "råkade" lägga sången långt bak var att jag tyckte han sjöng mindre bra så det fanns andra saker som "förtjänade" att lyftas fram 🙂

Ok så sången låter lite instängd, några förslag ,, eq? eller lite mer volym + reverb?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.