Chez Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Har läst manualen, men eftersom att asr:en är från 92 nångång så står det inte hur man jobbar med den i olika program. så hur får jag min asr-10 att funka med reason? alltså, det jag vill är att få in de ljud jag har samplat med asr-10:an och använda de i reason med asr-10 keyboarden. för suqencer programmet som finns i asr-10:an verkar rätt sunkig och svårarbetad.. Hoppas nån kan hjälpa mig. MVH Static
chrisB Postat 23 maj 2004 Postat 23 maj 2004 så hur får jag min asr-10 att funka med reason? alltså, det jag vill är att få in de ljud jag har samplat med asr-10:an och använda de i reason med asr-10 keyboarden. du måste spela in dina ljud i något inspelningsprogram, exportera ljuden till wave och sedan importera till nn-xt samplern.
Chez Postat 23 maj 2004 Trådstartare Postat 23 maj 2004 nej, alltså det jag vill är att kunna använda de ljuden jag har samplat genom att trycka på asr-10 klaviaturen och kunna spela in dom i reason. grejen är den att jag kan ju inte spela in ljuden i nått inspelningsprogram, de är ju det jag vill ha hjälp med.. 😆
patrik Postat 23 maj 2004 Postat 23 maj 2004 Det du vill göra kan du inte göra med Reason. Reason stödjer nämligen inte externa ljudenheter. Så för att kunna använda ljuden från synthen så måste du göra som Chris skrev. Sampla in ljuden i datorn på något sätt och sen lägga in dem i maskiner i Reason. Om inte detta funkar så får du leta dig till en annan sequencer som stödjer det du vill göra.
Chez Postat 25 maj 2004 Trådstartare Postat 25 maj 2004 ok tackar! 😱 nån som vet om det funkar med logic eller fruity loops?
Jonte Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 Det fungerar alldeles utmärkt med Cubase i varje fall. Men förkasta inte idén med Reason om du tycker om det programmet. Har du väl lagt in ljuden i en maskin i reason, så kan du ju köra midi sen och spela ljuden via synthen ändå? Kan inte detta riktigt, och har ingen koll alls på din synth, men det borde fungera tycker jag.
Chez Postat 25 maj 2004 Trådstartare Postat 25 maj 2004 ja jo de e väl i reason jag känner mig som mest hemma.. så de skulle ju vara bäst om de fanns en lösning till ju det.. men men, får helt enkelt pilla runt och försöka hitta en lösning.. för tydligen ska det gå om man kör reason tillsammans med logic genom rewire... men nu till nästa problem, har ingen aning om vilka installingar jag ska pilla på... hehe..
Shine (oregistrerad) Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 för tydligen ska det gå om man kör reason tillsammans med logic genom rewire... men nu till nästa problem, har ingen aning om vilka installingar jag ska pilla på... hehe.. Rewire är lösningen, vet ej hur logic fungerar men cubase och Reason är klockrent. Tydligen så är garageband RW med reason, om du kör mac så är det en billig lätt lösning men det kräver prestanda. Kolla upp vilket prg Reason skall "slava" under så hjälper vi dej under resans gång sen. Det finns en hel del info om detta ämnet här på forumet. Mvh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.