quizz_kid Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 LÅTNAMN: Legend ARTIST/GRUPP: me GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 4:26 KOMPOSITÖR: me PRODUCENT: me INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2mb STATUS: Färdig skiss i behov av kritik Här kommer ännu en låt jag jobbade med i dec-05. Lite kritik hade vart trevligt den här gången, främst inom ljudbilden. Jag behöver all hjälp jag kan få inom studioteknik. Finns tiden så får ni gärna göra en grundlig kritsik låtanalys. Varför blir mina mixningar alltid så grötiga? jag tror att detta forum har mycke att lära mig. tack på förhand / Quizz_kid quizzkidlegend.mp3
equality Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Nu är jag inget vidare på att mixa. Det finns andra som kan ge dig bättre feedback på detta. Verkar som du är ute efter ett stort "wall of sound" här. Tycker du lyckats och det låter mycket bra melodiskt. Elgurran från 03:36 är ju fenomenal. De som stör mig är det monotona trumdunket till vänster blandat med baskaggen i mitten. Låter fel panorerat, som om det var två trumset och för lite varierat. Låten som sådan är ju helskön! 😉
spaceman Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Låter ganska mycket Janne Schaffer sound. Ingen sång. Ej eller låter det mindre bra för det. Men en sång hade inte gjort fel. Det låter bra instrumentallt, men låten säjer inte mycket mer än ett ganska mycket gitarrgnisslande med delay. Vissa bitar borde bytts ut med sång. Så kom igen.... 🙂
quizz_kid Postat 14 februari 2006 Trådstartare Postat 14 februari 2006 equality: jag är usel på trummor. försöker så gott jag kan(hoppas jag) men har svårt att få till bra dynamik och akustik på trummor i FL. men jag ska testa en annan panorering. kommer snart kunna spela in på riktigt då en polare köpt digi-trummor. spaceman: Det är utmanande att jobba intrumentalt låt efter låt. Försöker att variera mycke som kompensation för sång, men det resulterar oftast i gitarronani-overkill. har svårt för att lämna låtstycken tomma osv. önskar självklart att jag kunde sjunga. jag testade faktiskt att sjunga på den här låten, men det lät riktigt dåligt. jag känner dessutom inga dolda talanger inom sång. det är tråkigt. men jag letar =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.