Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Letar efter en sampler (vst plugin) att använda till en teater jag kör ljudet på.

jag behöver kunna lägga in en hel del ljudeffekter och sen på ett smidigt och träffsäkert

sätt spela upp dessa med ett musklick.

Någon som vet en gratis eller billig sampler som kan göra detta.

Jag vill inte försöka träffa en låten on-screen klaviatur utan skulle tycka det var smidigt

med stora knappar.

Nån som vet?

/Daniel

Annons
Postat (redigerat)
Jag vill inte försöka träffa en låten on-screen klaviatur utan skulle tycka det var smidigt

med stora knappar.

Har inget tips på sampler, men om du vill få lättöverskådlig och snabb kontroll över ljuden kan det kanske vara en ide att koppla en midi klaviatur som styrenhet. Beror iof lite på hur många ljud det ska va också.

Edit: Men då skulle du kunna ta vilken "oöverskådlig" gratis sampler som helt och koppla kommandon till klaviaturet. 😛

Redigerat av flintan
Postat

med stora knappar.

Har inget tips på sampler, men om du vill få lättöverskådlig och snabb kontroll över ljuden kan det kanske vara en ide att koppla en midi klaviatur som styrenhet. Beror iof lite på hur många ljud det ska va också.

jo jag har funderat på det och det är väl ett tjugotal ljud som ska spelas upp.

men då får jag märka klaviaturen med lappar eller nått,

för det får ju inte vara någon tvekan om vilka tangenter som startar vilka ljud.

/Daniel

Postat

med stora knappar.

jo jag har funderat på det och det är väl ett tjugotal ljud som ska spelas upp.

för det får ju inte vara någon tvekan om vilka tangenter som startar vilka ljud.

/Daniel

Lägg ljuden med någon tangents mellanrum då, så att det inte gör något om du slinter. Håller nog också med om att en klaviatur är det bästa alternativet. Svårt att hitta en sampler med så mkt stora knappar.

Postat

Meskeringstejp!! 😛

Guldfiskens bästa vän...

Postat

Meskeringstejp!! 😛

Guldfiskens bästa vän...

he he jo det får nog bli klaviaturet men lite störigt att jag bara har monster-klaviaturet-arne men jag kan nog klämma in det.

/Daniel

Postat
Annars finns ju gamla gratisgodingen Soundplant, som fortfarande uppdateras. Enkelt och bra program för att knyta upp samplingar till tangenter på ett tangentbord.

Bra tips!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.