Jump to content
Annons

Så Många Tårar

equality

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Brinnande Sven här lågan flämtar så gott den kan 😎 tack Karl men det är equality som har slitit och en annan fick ju ett bra utgångsläge så det var bara att glida fram lite lätt och smidigt i gräddfilen.

Göran

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Annons

Bra låt, bra framförd.

Det är rätt många kommentarer om röriga trummor. Jag upplever det inte alls så men det kanske gällde en tidigare version. Tycker visptrummorna är helt rätt och mycket bra spelade. Jag antar att det är riktiga trummor - det är väl inte sampling va?

Dela på andra sajter

Odel: Festligt att du hittade denna! Tackar särskilt... 🙂

Danabacken: Burnin fick den här att blomma ut. Tack för att ville lyssna på något "annat".

DåligtGehör: Jo, det är faktiskt samplat. 🙂 Kommentarerna rörde en annan version, eller rättare där kompgitarren var lite otajt. Tack för lyssning och kommentar.

Slängde ut blåset och la på hammond på slutet. Filade lite med eq, förhoppningsvis enligt mixologiskolan. Kanske blev Görans ess lite essiga?

sa_manga_hammond.cee.mp3

Dela på andra sajter

Ja det går att fila hur mycket som helst, en låt är ju inte färdig förrän man har en nyare på gång där det finns mer att jobba på, och inte ens då kanske. Orgeln lyfte låten ännu ett pinnhål! 😱

Dela på andra sajter

Jo, det är en fin låt som jag skrivit innan. Jag tycker att att congasen och trummorna krockar lite. Kanske du skulle skruva lite där. Slutet är lite snöpligt.

Men du har gjort som jag...skruvat och skruvat o skruvat o..skruuuu.. 😱

Dela på andra sajter

91:an: Hur var det han skrev den gode Umemagnus: "...tills döden kommer som en befriare."? 😱 Kul att du gillade orgeln!

Grannen: ..yes med en dåres envishet tills man får en skruv lös själv. Usch vad jobbig du är! 😆 Kom knappt ihåg att den var congas på denna (var tvungen att kolla). Gillade du inte fadeouten? Har inte haft några fritidsproblem sen jag skaffade musikdator.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja där ser man fattade aldrig att du fixat mer med låten, man är nog lite trög (dvs. jag) det låter skitbra fattar inte hur du lyckas men det måste bero på din magic stick som du svänger så förträffligt. Sjunger gärna in nytt som förhoppningsvis bättre matchar nuläget om du vill.

Göran

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ja där ser man fattade aldrig att du fixat mer med låten, man är nog lite trög (dvs. jag) det låter skitbra fattar inte hur du lyckas men det måste bero på din magic stick som du svänger så förträffligt. Sjunger gärna in nytt som förhoppningsvis bättre matchar nuläget om du vill.

Göran

Har ju rattat så mycket på den här att det inte kan vara lätt att hänga med i alla versioner. Din sånginsats på denna är jag ju helnöjd med men om du har nya sångidéer som är än bättre måste vi ju kolla dessa. :rolleyes:

Redigerat av equality
Dela på andra sajter

Soft! Lyssnade på så många hammondversionen nu och den lindar sig som bomull runt öronen. Det lönar sig att finpilla på rattar och reglar 😠

Tack för det! 😄 Sträck på dig Burnin! Kul att allt pillande verkar ha varit till det bättre, tycker nämligen det är lätt att ratta bort sig.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.