Nexustwins Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) hej vi skulle få be om lite råd här. det är något som fattas, det finns en del saker som jag kommer att göra som tex kör där det är en djup pad i börgan och lite annat. men något annat fattas vad? Your browser does not support the HTML5 audio tag Skiss! Redigerat 12 februari 2006 av xdjs
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 ARGH! Vilket ondskefullt intro! 😆😆😆 Såna där vassa frekvenser gjorde att jag stängde av efter fyra sekunder.
ThomasJ Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 låter ... telefonpop (om det nu fins nått som heter så!?) men låter iofs inte illa.. Saknar iofs något.. kanske är det lite mer variation i melodin!?
Nexustwins Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 ARGH! Vilket ondskefullt intro! 😆😆😆 Såna där vassa frekvenser gjorde att jag stängde av efter fyra sekunder. ok jag ficksar det det ska bli ett lite mer plingande ljud 😄
EkenMusiX Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 jodå.. lite mer stråkar kanske jag skulle ha haft.. men mestadels bra ändå😆 good work// //Eken
Pazo Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) hmmm... Är ett långt parti där det aldrig händer något. måste fixas. Sen är det åter ljuden och produktionskvaliten som brister lite. Sen när det kommer ett brak så är det lite väl mkt tystnad och så. Ljudet där är inte heler så märkvärdigt. Trummorna kommer in helt ur tomma intet bara sådär! Känns konstigt i mitt tycke iaf. Sen återigen. Lite variation tack. partiet där trumkompet ändras var rätt skönt faktiskt. Kom precis när det behövdes. Sen när intro synthen/slingan kommer in igen känns konstigt. Finns liksom igen övergång utan igen bar Pang på! Skulle produktionen/ljudet/arrangemanget vara bättre skulle dethär kunna bli något 😆 EDIT: Ljuden i början som linus nämnde... BORT!! Redigerat 12 februari 2006 av Pazo
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Okej, jag bestämde mig för sänka volymen i lurarna för säkerhets skull och ge låten en andra chans. Efter den onödiga ljudeffekten rullar en loop på en takt och med ett ackord - i över en hel minut utan att det händer nåt... 😆 Men framför allt, varje tillstymmelse till instrument distar. 😆 *nu trycker jag stop*
Larsson Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 jag antar att du har planer på att det ska vara mer ingredienser när musiken bara står & stampar på samma sak.. och även när musiken tystnar & det ligger en bas ton..där skulle det passa med någon typ av pad matta.. annars snyggt..jag gillar vändan efter bastonen.. men svårt att komma med tips i det här ofärdiga stadiet.. men jobba vidare absolut!! 😛
auto mode Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 3månaders projekt du är inte snabb direkt. Låter väl som det brukar göra i den här genren. ljudbilden tycker jag är bra om man bortser från att det distar men det är väl bara att inte pressa upp nivåerna så mycket vid mastringen.
Nexustwins Postat 13 februari 2006 Trådstartare Postat 13 februari 2006 3månaders projekt du är inte snabb direkt.Låter väl som det brukar göra i den här genren. ljudbilden tycker jag är bra om man bortser från att det distar men det är väl bara att inte pressa upp nivåerna så mycket vid mastringen. Tja.. har jobbat på 3 andra låtar samtidigt. Ska göra om den från början i Fl/Reason 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.