Jump to content
Annons

Vår bästa låt ever... har fastnat


Nexustwins

Recommended Posts

hej vi skulle få be om lite råd här. det är något som fattas, det finns en del saker som jag kommer att göra som tex kör där det är en djup pad i börgan och lite annat. men något annat fattas vad?

http://supraservers.net/4base/juhupsan%20k...bli%20bra_9.mp3

Skiss!

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmmm... Är ett långt parti där det aldrig händer något. måste fixas. Sen är det åter ljuden och produktionskvaliten som brister lite. Sen när det kommer ett brak så är det lite väl mkt tystnad och så. Ljudet där är inte heler så märkvärdigt. Trummorna kommer in helt ur tomma intet bara sådär! Känns konstigt i mitt tycke iaf. Sen återigen. Lite variation tack. partiet där trumkompet ändras var rätt skönt faktiskt. Kom precis när det behövdes. Sen när intro synthen/slingan kommer in igen känns konstigt. Finns liksom igen övergång utan igen bar Pang på!

Skulle produktionen/ljudet/arrangemanget vara bättre skulle dethär kunna bli något 😆

EDIT: Ljuden i början som linus nämnde... BORT!!

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag bestämde mig för sänka volymen i lurarna för säkerhets skull och ge låten en andra chans.

Efter den onödiga ljudeffekten rullar en loop på en takt och med ett ackord - i över en hel minut utan att det händer nåt... 😆

Men framför allt, varje tillstymmelse till instrument distar. 😆

*nu trycker jag stop*

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att du har planer på att det ska vara mer ingredienser när musiken bara står & stampar på samma sak..

och även när musiken tystnar & det ligger en bas ton..där skulle det passa med någon typ av pad matta..

annars snyggt..jag gillar vändan efter bastonen..

men svårt att komma med tips i det här ofärdiga stadiet..

men jobba vidare absolut!!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

3månaders projekt du är inte snabb direkt.

Låter väl som det brukar göra i den här genren.

ljudbilden tycker jag är bra om man bortser från att det distar

men det är väl bara att inte pressa upp nivåerna så mycket vid mastringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3månaders projekt du är inte snabb direkt.

Låter väl som det brukar göra i den här genren.

ljudbilden tycker jag är bra om man bortser från att det distar

men det är väl bara att inte pressa upp nivåerna så mycket vid mastringen.

Tja.. har jobbat på 3 andra låtar samtidigt. Ska göra om den från början i Fl/Reason 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...