Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: The Mystery of Love 2006 mix

ARTIST/GRUPP: Johan Waldenström

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 4:52

KOMPOSITÖR: Johan Waldenström

PRODUCENT: Johan Waldenström

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6,7 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

den gamla orginal-versionen finns

(producerad med Cubase och en Roland-XP 30 synth, medans den nya är helt gjord i Reason)

Annons
Postat

Dehär lätt ju skönt. Paden som är med från början låter inte riktigt hett. Kanske byta/fixa lite med den?. Detta bör dock inte göras ifall du vill ha en retrokänsla över den 😛. Basen som kommer in därefter är riktigt skön!. Trummorna låter lite långt bort. Kanske lägga dem lite längre fram i mixen?.

Basen skär ibland med vissa grejer. låter iaf skumt ibland.

Enligt mitt tycke förstörs hela låten sen när det blir ett brak och en ny melodi kommer in. jaja. men du kanske gillar det så. och många andr aockså för den delen. 🙂

Jag själv skulle valt att göra någon ritkigt råcool svängig minimalistisk house/techno grej av låten så som den lät innan melodin kom in.

Sjysst sound fram till melodin alltså.

Bra jobbat annars 🙂

Postat (redigerat)
Dehär lätt ju skönt. Paden som är med från början låter inte riktigt hett. Kanske byta/fixa lite med den?. Detta bör dock inte göras ifall du vill ha en retrokänsla över den 😛. Basen som kommer in därefter är riktigt skön!. Trummorna låter lite långt bort. Kanske lägga dem lite längre fram i mixen?.

Basen skär ibland med vissa grejer. låter iaf skumt ibland.

Enligt mitt tycke förstörs hela låten sen när det blir ett brak och en ny melodi kommer in. jaja. men du kanske gillar det så. och många andr aockså för den delen. 🙂

Jag själv skulle valt att göra någon ritkigt råcool svängig minimalistisk house/techno grej av låten så som den lät innan melodin kom in.

Sjysst sound fram till melodin alltså.

Bra jobbat annars 😛

haha.. melodin som kommer in, e ju hela poängen med låten

men tack ändå 🙂

Redigerat av skylined
Postat

pads och strings i introt låter sådär mysigt gammalt, men som pazo sa så låter din kick, clap och dina hats långt borta. Paden som går i bakgrunden är lite väl likt en orgel och passar inte sådär jättebra in med kick och bas. Breaket är fint, buildupen av den...ja stabiga leaden som inte ligger riktigt rätt enligt mig, det blir lite fel när sjävla synthen inte glider att ha de tonövergångarna du använt. Men själva ljudet är klockrent, bara det att jag tycker att leadet kunde varit bättre komponerat. Du har fått med en riktigt ball vocal, lite psykadelisk barnröst somlåter riktigt scary! Jag tycker du borde framhäva kick clap och hats mer samt att du (om du vill) lägger om ditt lead så att det inte blir så stabigt i sig utan mer trippande om du förstår vad jag menar.

Keep on bangin' mate!

Postat

Håller med Pazo om basfrekvenserna, se över och skär i pad:en. Jag tycker den kan sänkas lite också, för att få fram snare och hats lite mer.

Visst kan låten gå åt olika håll.. Av någon anledning gillar jag retrokänslan! Du skulle nästan kunna bygga på med ännu mer, kanske nåt arpeggio någonstans, tänk tiësto/johnny vicious.. Arena-trance.. vad vet jag. 😛

Postat
Håller med Pazo om basfrekvenserna, se över och skär i pad:en. Jag tycker den kan sänkas lite också, för att få fram snare och hats lite mer.

Visst kan låten gå åt olika håll.. Av någon anledning gillar jag retrokänslan! Du skulle nästan kunna bygga på med ännu mer, kanske nåt arpeggio någonstans, tänk tiësto/johnny vicious.. Arena-trance.. vad vet jag. 😛

allright ska tänka på kritiken... kul att ni diggade lite iaf.

röst-samplingen är väl rätt känd (mest från Antiloop´s "I Love You", även om dom inte var först att andvända den i en låt)

den kommer för övrigt från ett avsnitt av Twin Peeks 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.