DrHans Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Lekt i studion idag, som jag skrev förra gången så håller jag på att ratta ljud inför inspelning med bandet. Gjorde det lite mer som en låt den här gången. Observera dock att det inte är nån låt utan bara ett test. Jag vill jättegärna ha tips och åsikter. Vad är bra vad är inte bra. Vad kan man göra åt saken. Ljudmässigt alltså! Det vart lite åt rapmetall hållet och det är väl inte riktigt det vi spelar med bandet. Men det var roligt och det spårade ur lite ( som vanligt ). Så snälla lyssna och tyck till. Klicka här för att lyssna
auto mode Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Lägg på fler gitarr dubbningar annars låter det bra tycker jag. Lite Pantera stuk.
DrHans Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 Lägg på fler gitarr dubbningar annars låter det bra tycker jag.Lite Pantera stuk. Kan pröva det, men jag tycker det är så skönt att mixa med bara två gitarrer. Det blir inte lika grötigt och pannoreingen öppnar ju upp mitten så fint.
DrHans Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 Nån mer kan väl tycka till, 😆 snälla!
Joel B Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) Jag tycker trumsoundet är för lamt, de låter lite lojt spelade också. Annan stämning på virveln/rimshots och allmänt mer adrenalin i spelet skulle kanske göra susen. Gillade growlen och riffen. Basen låter lite otydlig tycker jag. Bra jobbat. Redigerat 12 februari 2006 av Joel B
Jejje Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jorå, stuket och låten är skönt, men gitarrerna känns lite burkiga. Och sen tycker jag att rösten är alldeles för högt mixad. Annars bra jobbar. Fixa lite så kommer det att bli grymt!
DrHans Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 Jag tycker trumsoundet är för lamt, de låter lite lojt spelade också. Annan stämning på virveln/rimshots och allmänt mer adrenalin i spelet skulle kanske göra susen. Gillade growlen och riffen. Basen låter lite otydlig tycker jag. Bra jobbat. Tack. det är svårt det där med trummor tycker jag. Jorå, stuket och låten är skönt, men gitarrerna känns lite burkiga. Och sen tycker jag att rösten är alldeles för högt mixad. Annars bra jobbar. Fixa lite så kommer det att bli grymt! Tack! Förslag på hur man fixar gitarren? Fler åsikter någon??
djonas Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Trummorna skulle behöva lite mer tryck och framför allt lite mer reverb. Väldigt torra just nu. Annars tycker jag mixen är juste. 😕 Mvh / djonas
DrHans Postat 13 februari 2006 Trådstartare Postat 13 februari 2006 Jag lyssnade på den själv i bilen på väg till jobbet. Det lät ju inte så bra det där. Vart nog lite blind igår. Jag vet att man inte skall sitta så där många timmar i streck, men det är ju så roligt. Skall se om jag inte hinner mixa om det ikväll kanske. Sången är för stark, trummorna för mesiga.
kempor Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Det saknas topp, jag skulle vilja ha gitarrer och cymbaler som bara "svischar" i toppen, att det inte finns någon topp gör det lite lamt
DrHans Postat 13 februari 2006 Trådstartare Postat 13 februari 2006 Det saknas topp, jag skulle vilja ha gitarrer och cymbaler som bara "svischar" i toppen, att det inte finns någon topp gör det lite lamt Hej, kan du inte förklara det där lite bättre för mig. Förstår inte alls vad du menar, tips på hur jag skall åstakomma det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.