Demomannen Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Det är en kolla här vad deppiga vi är när vi jobbar i hamnen med slaktavfall och samlar inspiration till våra jättetuffa bodylåtar-basgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 21 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2006 Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning. Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel. Fast det är väl enklare att vara stavningspolis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 Försök ta AndyPandys inlägg med en gnutta humor och en nypa salt istället för så bokstavligt och allvarligt. Inte lönt å bli upprörd. 😱 Själv så sällar jag mig till skaran som gillar låten. Bra jobbat! : 😱 //Micke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 (redigerat) Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning. Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel. Fast det är väl enklare att vara stavningspolis. Det allra enklaste är i alla fall att fortsätta bråka när någon ber om det, till exempel som du gjorde. Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner likamycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel. Om jag la ned lika mycket energi på en låt som jag gör på att hitta stavfel skulle jag knappt få igång Cubase. Redigerat 22 februari 2006 av AndyPandy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 DEt är ju fan såhär det "lät" förr juh... asgrymt 😏 PÅ med sång, så är den ju klar fö fan 😕 Allt behöver inte låta som ett par vill ha det på forumet.... det är så man får tänka, för folk här är sick dåliga på att ge konstruktiv kritik. Jag tycker det är en "synthdänga" som du skrivit =) /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 Helt ok låt, men det behövs nåt mer... Använd synthmelodin som instrumentalparti och göra en ny vers och refräng med sång, kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Helt ok låt, men det behövs nåt mer... Använd synthmelodin som instrumentalparti och göra en ny vers och refräng med sång, kanske? Det är på gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 (redigerat) Om jag la ned lika mycket energi på en låt som jag gör på att hitta stavfel skulle jag knappt få igång Cubase. Stackars dig. Men jag har faktiskt tagit till mig lite av din kritik ang den dissonanta basgången.Så nu har låten börjat ta en ny form. Men jag har inte så mycket tid till att hålla på med den här sortens musik. Så det kan dröja ett tag innan den nya versionen är klar. Redigerat 23 februari 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 11 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2007 Nu är den rejält omgjord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Ok SkA föRsö,ka cvära UTtAn ztafvel så AP-itnä bliR agr; 🙂 Låter tamt utan sång...MEN, produkten som sådan är helt ok... Ljudbilden kan jag inte yttra mig om just nu, sitter på jobbet. Fläska på med sång så är den given. A.P, ge dig nu va.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 11 januari 2007 Dela Postat 11 januari 2007 Minns faktiskt inte hur den lät förr, så det är svårt att höra vad som är ändrat. Men gillar den i vilket fall som helst fortfarande! 😕 Måste ladda ned och lyssna högt när ungarna är vakna...tror den blir ännu bättre med lite mer volym (dvs högtalarvolym). 😮 //Micke.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 11 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2007 Här är den gamla versionen https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=66&t=36003 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 Jag gillar traditionell svensk slaktarbetarsynthmusik 😳 men har aldrig fått tummarna loss att göra någon sådan låt... Vad har du för önskemål om melodislinga? Får man fria händer om man skulle försöka sig på att sjunga 😳 BPM - 125? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 12 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2007 Du får sjunga precis hur du vill 😄 och 125 bpm stämmer bra. Jag kan fortfarande göra ändringar i arret om det skulle behövas. Ska nog ta ner baskaggen lite och upp melodin lite i mixen oxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 12 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2007 (redigerat) Nu har jag gjort en ny mix och lite fix på introt. Redigerat 12 januari 2007 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 (redigerat) Shoo shunnar! Har lyssnat på den nya versionen. Tror jag. I alla fall tycker jag att det låter rätt schysst. Snygg melodislinga, snygga mellanspel. Men jag saknar sång, vilket tycks vara på G. Det som dock verkligen brister är de tama trummorna. Ni måste jobba mer med cymbalerna. De låter Kraftwerk, medan ni vill låta DAF. Och ... *host* ... handklapp kanske inte är så tufft på slakthuset. Schas iväg och fixa cymbalerna omedelbums. Ta och sampla lite köttkvarnar och metallskrot och ångestskrik när ni ändå håller på. Stoppa handen i köttkvarnen till exempel och spela in. Redigerat 12 januari 2007 av AndyPandy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 12 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2007 Kan inte du slänga in låten i cubase eller vad du kör och lira in ett shysst hi-hat komp då. Jag har lirat hi-haten på min gamla Korg wavestation. Det är enda sättet för mig att få lite liv i hi-haten,det låter det bara statiskt tictac. när jag försöker med nåt annat. Nu var ju inte min tanke att det här ska låta som något hårt ebm band, jag tycker mer att det låter gammal Depeche Mode eller nåt. Tama trummor? kaggen låter nästan för fet i min stereo, och min stereo är GRYM 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 Blire nåt samarbete eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 Blire nåt samarbete eller? Ah, du vet väl att alla kritiker egentligen är misslyckade musiker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kurt Cobain Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 Andy pandy jag skiter fullständigt i vad du tycker om min stavning.Om du nu tycker att min låt är så dålig så kan du ju lägga ner lika mycket energi på att göra en bättre som du gör på att hitta stavfel. Fast det är väl enklare att vara stavningspolis. Cunnskap är MACKT och Altid stavas alldrig med 2 äll. ...typ ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 14 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2007 Blire nåt samarbete eller? Ah, du vet väl att alla kritiker egentligen är misslyckade musiker? åckej do får dy vel fårtsetta at räta staavflel i stelett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 åckej do får dy vel fårtsetta at räta staavflel i stelett. Fast man vet aldrig vad tomten kommer med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Schysst! Mobile Homes möter Front 242 .. Bra jobb! /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 16 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) Mobile homes?? Jaha får kolla hur dom låter 😉 Och Andy jag orkar inte vänta på tomten han kommer ju tidigast om ett år,om man varit snäll Redigerat 16 januari 2007 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 23 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2007 Nu har den ny Hi-hat. Jag gjorde den med Addictive drums demon. Sen är det en ny mix också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dividend Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Självklart behöver han inte lyssna på de stora banden, men de stora banden har ju lyckats, eller hur? Och jag har själv lyssnat på syntmusik sedan barnsben och jag har hört hur många svenska band som helst som inte har lyckats, och jag kan berätta att gemensamt för många av dem var att de alltid misstog sig på vad som gav den där ödesmättade stämningen som finns i många av de storas bandens låtar. T ex: Skinny Puppy använde inte så mycket distat sång som vissa tror. Nitzer Ebbs sångare skrek inte ut sin sång vilket många tycks tro. Och vad var det som skapade DAF:s legendariska sound? Tunga basgångar? En skrikande sångare? Och vad var det som gjorde att deras svenska fjantkopior Poupee Fabrikk bara lät löjliga? Mycket av dagens syntmusik är fångad i myten om hur syntmusik ska låta. Och därför låter det bara larvigt. Kära AndyPandy, Jag tycker oftast att du är helt rätt ute, men du är lite väl negativ just nu... Jag har oxo lyssnat på synt sedan barnsben och har min uppfattning om vad so mkännetecknar synt. För mig så är ett enda ljud tillräckligt för att bygga en låt på. Vad är det som gjort DAF så "stora"? Hur har de byggt sin musik? Basgången,, vad är det som är speciellt med den? Jag läste i ett musoklexicon, av den tyngre sorten, och där står det att DAF blev kända genom sin monotona musik om extatisk sex. De "stora" blev nog stora för att de stod på sig och körde sin egna stil, bland annat, eller? Skinny Puppy,, använder de dist på sången? Eller har sångaren kört ner mic'en i halsen bara? Kommer inte ihåg vad de hette,, Ogilvie, Key? Var inte Adrian Sherwood med på ett hörn? Assimilate är i vilket fall fortfarande en av mina favoriter. Mig vill han att jag skall "lyssna och lära" av nåt band som hette *** Jäkla inställning. Skapande kommer inifrån, är ju min inställning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dividend Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Angående låten så är den mycket bra, så bra att den duger som instrumental också (men inte helt säker, behöver några genomlyssningar; den kanske blir tråkig efter ett tag). Men med sång, tja, det vore ju det bästa då tycker de flesta och jag sällar mig till den skaran. Nåt förslag? Låt texten handla om nåt originellt. 😉 För hur cool låten än är, så är den INTE orignell som debatten med A P visar 🙂 (Detta är inte kritik egentligen, bara en fundering.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dividend Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 (redigerat) Till Andy Panda: Du som vill "tillintetgöra" och inte kommentera, borde lyssna och LÄRA av Deicide. De har låtar med texter som "Satanspawn, CACODEMOOON!!!!" Tillintetgörande musik, som borde passa dig... Ett råd i all välmening. Redigerat 24 januari 2007 av Dividend Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bearwolf Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 det var en trevlig synthzordängzor faktiskt 🙂 väntar spänt på ny version med sång, det känns som om man sitter och väntar på nått lite till men det kommer inte, så man sitter som på kanten hela tiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Det är rätt shösst dätta! (Oj jag stavda fel) Sången skriker efter låt,, hmm,, låten skriker efter sång! En hel del kul och bra ljud. Sounden känns precis så typiska de skall för denna typ av låt, inget fel med det. Det är rätt bra prod över huvud taget. Enkelt, rakt på, men inte helt utan fantasi. Om du får till lite sång så blir detta rejält bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.