Jump to content
Annons

Hörlurar


ThomasJ

Recommended Posts

Vad skall man tänka på vid köp av hörlurar? Har kikat på ett par för 250:- ungeför så mkt min ekonomi tillåter just nu.. såhär står det om dom:

Stereohörlur med volymkontroll. Tillverkade enligt open air-teknologi. Mjukstoppad huvudbygel och öronkuddar. Frekvensområde 20-20000 Hz

kan det vara något eller e det bara krimskrams?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker du ska spara till ett par lite dyrare lurar allvarligt talat. Iaf om du ska skapa musik med dem. Du borde kunna hitta ett par begagnade AKG K240 för en femhundring.

Bättre att köpa ett par bra lurar som du kan ha i 10 år än att köpa ett par billiga som du ändå vill byta ut efter ett halvår. Det är dyrt att köpa billigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I din prisklass kan jag rekommendera AKG K55 som jag körde med tidigare. Numera har jag Sennheiser HD 280 Pro som är trevligare, men de kostade över tusenlappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte rekommendera K-55 till annat än medhörning ärligt talat.

Har du något bättre alternativ för 250 kronor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte rekommendera K-55 till annat än medhörning ärligt talat.

Har du något bättre alternativ för 250 kronor?

Nej, inte annat än om man köper begagnat. Men som sagt, jag tycker det är bättre att spara ihop till något lite bättre, det är definitivt värt det. SÅ mycket behöver man inte betala för ett par bra lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset säger inget. Tyvärr.

Googlade på din text, och det var som jag misstänkte... Clas Ohlson 😎

"open air-teknologi"?? När blev "open air" en teknologi? 😛

Open air innebär "öppna lurar" på normal svenska, eller med andra ord: Det är inte halvöppna eller slutna lurar.

Det finns säkert lurar som låter bättre för samma pris på Expert...

Link to comment
Dela på andra sajter

hitta dessa på Jam: Sennheiser HD201

Sennheiser HD201. Det är är dom nya storsäljarna från Sennheiser. Mycket bra ljud, lätt vikt och bra dämpning av ljudet utanför gör att dom här tåliga slutna lurarna tar marknad från alla andra. Prova och du är övertygad - bra hörlurar behöver faktiskt inte kosta mer än så här. Och dom funkar till allt från din iPod till att göra sångpålägg i hemmastudion. 

Kraftfullt Stereoljud

Bra basrespons

Skön komfort

Extremt stryktåliga

Guldpläterad kontakt

2 års garanti

HD201sm.jpg

för 295 kanske kan va något

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt för lurar för som ligger i den prisklassen. Men jag har testat och köpt ett par sennheiser HD497 till min far. Tycker inte de var så dumma, men jag vet inte om de passar all typ av musik. Går att få för mellan 450 och 700 kr beroende på var man letar. Så om du snokar tillräckligt bra så är de inte så dyra.

Edit: Thomann kanske?

hd%20497.jpg

EDIT: Länkade till fel lur.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Prova JTS HP-535.

Helt okej studio-lur till överkomligt pris!

Kostar under 400 kr

Motsvarande "märkeslurar" ligger med prislapp på 1000 kr och uppåt!

"Studio" gjorde ett test av dessa i februarinumret förra året, med inte så lysande betyg! Jag håller inte med dom om det som skrivs.... Tur att man tycker olika!

Självklart finns det bättre lurar om man vill lägga jättemycket pengar...

Jag däremot nöjer mig med BRA grejjer till BRA pris!

Vill man ha jättebra grejjer till jättedyrt pris måste man nog ha lite omsättning i sin musikproduktion för att det skall vara försvarbart!

Lyckas jag sälja en låt till Britney Spears skall jag självklart köpa upp mig till ett par JÄTTEBRA hörlurar

Fram tills det nappar så kör jag med mina JTS och är helnöjd!

//P

Redigerat av sundpa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...