Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

öppnade ett project för att kolla på mixern och testa några saker.

Då kom det upp en ruta om UAD-1 och om viket klockslag och datum det var, jag klickade ok för datum och tid stämde.fick ett medelande att nån demo plugg gått ut och sen blev skärmen blå och jag fick felmedelande 0x0000008E och om hypaudio.sys

när jag startar cubase nu så kan jag öppna andra project men inte det jag höll på med när det crashade det står bara "invalid project file" .

kan jag rädda projectet på något sätt eller måste jag importera ljudfilerna i ett nytt project?

Annons
Postat

Jag har råkat ut för "invalid file" efter att SX kraschat. Lyckades inte återställa dokumentet. Som tur var hade jag kvar en 1-dag-gammal version som gick att öppna.

Förlorade en arbetsdag...

Postat

ljudfilerna finns ju kvar , men midi filerna hittar jag inte, öppnade ett nytt project och började föra över filerna. Men det blir nog enklare att göra om det mesta och bara använda sång och gitarrsolot från första projektet

men alla förslag välkommnas. 😄

Postat

Jag brukar spara om projektfilen med olika namn allt eftersom man jobbar. Då är det inga problem att gå tillbaka till tidigare versioner av produktionen. Eller om, som i ditt fall, strular till sig och projektet pajar.

T.ex. låtnamn - 0.cpr, låtnamn - 1.cpr, låtnamn - 2.cpr osv. osv. tills låtnamn - färdig mix.cpr

Postat
Jag brukar spara om projektfilen med olika namn allt eftersom man jobbar. Då är det inga problem att gå tillbaka till tidigare versioner av produktionen. Eller om, som i ditt fall, strular till sig och projektet pajar.

T.ex. låtnamn - 0.cpr, låtnamn - 1.cpr, låtnamn - 2.cpr osv. osv. tills låtnamn - färdig mix.cpr

Så gör jag med, Logic har dock aldrig strulat för mig men man vet ju aldrig.

Postat

så har jag gjort ibland när jag vill prova olika saker och ända kunna gå tillbaka om det inte blir bra men det hade jag inte hunnit med denna gång. 🙂

det kunde varit värre, det går iallafall att göra om och det kanske blir bättre 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.