Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Visst behöver man Wavelab... :rolleyes:

Cubase är till för att mixa - medan Wavelab är till för att jobba med exempelvis samplingar och mastering. Programmen är bäst på olika saker helt enkelt, men visst kan du klara dig bra med enbart Cubase också. Det är bara det, att vissa saker fungerar så mycket smidigare i Wavelab när man har sin färdiga mix att jobba vidare med...

Postat
Programmen är bäst på olika saker helt enkelt

Prexis.. om du provat wavelab..vill du nog inte vara utan 😳 men se programmet som ett komplement till Cubase..

Det är minst ett par resor enklare att göra Pre/post-redigering och krångliga trix i Wavelab än i Cubase waveeditor...

Detta gäller nog i princip vilken editor du än väljer.

/D

Postat
Hej

Jag undrar en sak: Nog är väl Cubase SX så bra att man inte behöver Wavelab för att mixa och editera, eller behöver man Wavelab?

Tänkte klämma emellan och rekomendera Sony´s

Soundforge 7 som både är billigare och lika bra som Wavelab.

Postat
Hej

Jag undrar en sak: Nog är väl Cubase SX så bra att man inte behöver Wavelab för att mixa och editera, eller behöver man Wavelab?

Du kan även testa "Magix Audio Cleaning Lab" om du inte vill ha massa jobbigt trams..

Innehåller bla:

* Declicker

* Decrackler

* Denoiser

* Dehisser

* Stereo FX

* Compressor

* Equalizer

* Direct X pluggar..

Jag jobbar myyycket med Detta program speciellt efter jag spelat in röstmaterial, klockrent om du har minsta brus osv .

Lycka till!

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.