Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Sommarvindar

* ARTIST/GRUPP: Mathew Saunders

* GENRE: Chillout

* LÅTLÄNGD: 5 min 21 sekunder

* KOMPOSITÖR: Cest moi

* PRODUCENT: Cest moi

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3/160kbit

* STORLEK: 6.4mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Hej!

"Sommarvindar" är en låt jag slängde ihop sent en natt sommaren 2004. Gillar eller ogillar, huvudsaken ni tycker till. 😕

Cheers!

Edit : Servern spökade uppenbarligen under gårdagen och låg nere en stor del av tiden, sorry!

/ M

Redigerat av mathew
Annons
Postat

låten får mig att tänka på film musik, inte alls dåligt. 🙂

Postat

skriver medan jag lyssnar:

Känns mystiskt i början, gillar känslan. lite 80tals synthstuk... snygga harmonier... pianotonerna är bra, påminner om nån poplåt men då e det gitarr som pendlar mellan dessa toner.

Kanske lite väl mycket effekter enligt min smak. jag saknar en sjysst basgång, men det kanske inte behövs. Det är mest pianot som faller mig i smaken (kanske för att jag är pianist 😄 )

Fade i slutet kan uppfattas lite fantasilöst, men passar dock för det mesta,

Kanske skulle kunna va mer dynamiskt, tex återkomma till inledningen av låten och laborera med trummorna som känns lite enformiga.

Vidare kan nog piano ackorden sänkas lite o jag hade fokuserat mer kring melodin som pianot skapar också.

Generellt bra jobbat! soft låt, mysig men farlig.

peace!

Postat

Tack! 🙂

Tyvärr blir det svårt att ändra något i låten eftersom disken med alla musikprojekt kraschade. B-A-C-K-U-P stavas det, men jag skolkade uppenbarligen från den lektionen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.