Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Det är det nog många som skulle, men det är en annan sak att säga vilket som låter bäst. Och för de som inte vet vilket som är vilket så behöver de ju inte gå på våra tankar och teorier, utan bara lyssna och säga vilket som de upplever låter bäst. Eller hur?🙂 visst Neko,men det finns vissa grundläggande lagar (fysik/akustik) som vi som teoretiker redan känner och gärna dela med oss utav,bland dem den om ett litet pojkrum etc ALDRIG kan ha en bra inverkan klangmässigt-basic-ok om man står i en sal eller större... 😎 Lugnt, jag tyckte mest att han kunde få prova och exprimentera och sedan låta oss kommentera om han så ville. Det är ju också ett sätt att kunna delge sina kunskaper. Eller hur? Låt honom prova sig fram. Man lär sig mycket genom att exprimentera, bra som dåligt. Om han sedan fortfarande velar så finns det ju de som kan visa vart skåpet ska stå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 12 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Jag säger inte att Florian har fel, definitivt inte. Jag vill bara inte att du ska utesluta möjligheten att testa dig fram själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 jag är lugn-som en filbunke 😎 säger bara vad jag vet,självklart skall man experimentera,mkt viktigt för sin lärdom och utveckling-och det är absolut ingen tävling även om det ter sig så utåt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Ok, tack! Grubblade lite.. En B1:a tar ju upp ganska mycket bakom, vore det inte bra att göra som man gör när man kör in monitorer i ljudisolering mot en vägg? Alltså trycka in baksidan av micken en bra bit in i materialet och verkligen sjunga NÄRA. Någon som provat? 😄 Det finns ju också sådana här om man upplever att man behöver dämpa mer runt micen: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Eftersom micen tar upp huvudsakligen från sin framsida, så blir det faktiskt bättre att stå med ryggen in mot hörnet, eftersom ljudet bakifrån sångaren då kommer att dämpas av skum-materialet i hörnet. Det var ju det jag försökte säga. Var inte så förvirrad nu, Chilone. Hacke har fel. Jag har mycket att lära. Jag får piska dig i nån annan gren istället. 😄 Tar tillbaka det där. Enligt Florian hade jag inte så fel trots allt. *pet på näsan* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Det blir alltid kukmätartävling här 🤪 Fast jag håller nog mer på Nekos parti, det ligger något i det du säger 😆 När det finns lite att mäta, blir millimetrarna viktiga... 😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Ok, tack! Grubblade lite.. En B1:a tar ju upp ganska mycket bakom, vore det inte bra att göra som man gör när man kör in monitorer i ljudisolering mot en vägg? Alltså trycka in baksidan av micken en bra bit in i materialet och verkligen sjunga NÄRA. Någon som provat? 🙂 Det finns ju också sådana här om man upplever att man behöver dämpa mer runt micen: Vart finns dom där att köpa? Snabbkollade på din sida men hittade inga. *edit* var lite snabb att fråga, såg när jag körde visa bild att det var på www.auralex.com/ som fanns. Redigerat 12 februari 2006 av Bone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Har tagit den här bilden precis rakt ovanför micken i hörnet. Det här är alltså det som kan tänkas reflektera? Har ju nästan inga parrarella väggar, kanske blir ännu bättre om jag ställer gaderoben på sniskan? Med bilden som underlag, sjunga innåt eller utåt? (Ska själva prova och lägga sång sen och lyssna). Har gitarrerna inga ställ? Inget vidare att låta dem vila på halsarna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) När det finns lite att mäta, blir millimetrarna viktiga... intelligent lilleman-men jag tror det är av underordnad betydelse i detta fall 😏 Redigerat 12 februari 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Ok, tack! Grubblade lite.. En B1:a tar ju upp ganska mycket bakom, vore det inte bra att göra som man gör när man kör in monitorer i ljudisolering mot en vägg? Alltså trycka in baksidan av micken en bra bit in i materialet och verkligen sjunga NÄRA. Någon som provat? 😆 Det finns ju också sådana här om man upplever att man behöver dämpa mer runt micen: Vart finns dom där att köpa? Snabbkollade på din sida men hittade inga. *edit* var lite snabb att fråga, såg när jag körde visa bild att det var på www.auralex.com/ som fanns. Jag har inte haft tid att lägga upp hela Auralex-sortimentet ännu, men det kommer så småningom... 😆 Tyvärr finns de bara att köpa som kompletta kit, med 1 av de stora på bilden, två av de små - och 4st mindre som passar små micar vid sargen av trummor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Har tagit den här bilden precis rakt ovanför micken i hörnet. Det här är alltså det som kan tänkas reflektera? Har ju nästan inga parrarella väggar, kanske blir ännu bättre om jag ställer gaderoben på sniskan? Med bilden som underlag, sjunga innåt eller utåt? (Ska själva prova och lägga sång sen och lyssna). Inga parallella (hur fan stavar man det egentligen??) väggar i ett rektangelformat rum i ett vanligt bostadshus? Nähäääää 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 12 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.