Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har spanat in en project mix, men funderar över priset? I 4 sound och musikbörsens katalog så kostar den 10695 kr men nu fick jag se att Luthman tar 13495 kr vilket är rätt stor skillnad, är det någon som vet vad detta kan bero på? Har jag missat någonting? följer det med någonting extra för 3000 kr?

Annons
Postat

Luthman är ingen musikaffär, utan en distributör.

13495:- är rekommenderat pris. Är du med? Det är priset de föreslår till musikaffärerna.

Att både 4Sound och Musikbörsen slåss om kunderna och erbjuder 3000:- i lägre pris, kan du bara vara glad för.

Postat

Det är så enkelt att det rekommenderade priset på ProjectMix I/O är höjt från 10.695:- till 13.495:-. Detta skedde för någon vecka sedan, så det är förklaringen att det lägre priset finns i kataloger (och fortfarande på vissa butikers hemsidor).

Postat

😕

Trist med prishöjningar på nästan 30%, nu är den ju inte lika prisvärd längre.

Postat

I sound on sound stod det att efter den 15:e januari skulle priset höjas och därefter säljas med Ableton Live 5. Ingen som vet nåt om kommer gälla senare i Sverige också?

Postat

Prishöjning? 😛

Usch och fy!!

Originalet Digi002, som beggad, känns som ett mycket bättre alternativ. För att inte tala om Yamaha 01X som känns mycket mer prisvärd än ProjectMix nu...

Postat

Att dom har höjt priset med 30% är ju fan sjukt! Lovar att det bara är för att den vart så populär att den vart restad redan första veckan hos luthman.

Postat

Undrar vad jag kommer att få betala, affären som jag tittat i, beställde produkten för mer än en vecka sedan men fick hem produkten i veckan som var.

Postat

Hmm, jag fick för mig att de skulle sälja den med och utan mjukvara och två olika priser? Men då har jag väl missuppfattat det hela då.

Trist med prishöjning. Då kommer jag nog inte köpa den när det blir dags (om den inte sjunkt i pris då).

Postat (redigerat)

Så skumt!

Häromdagen var jag inne på Luthman för kolla riktpriset på ProjectMix och såg att det gått upp till över 13000:- Det lustiga var att då låg priset för Projectmix + Pro Tools på 13695:-. Alltså 200:- mer än bara interfacet.

Och nu när jag var inne och kollade alldeles nyss, har de höjt priset på Pro Tools-paktet med nästan 3000:- också.

Vore intressant med en förklaring!

Edit: slarvigt skrivet

Redigerat av joachime
Postat
Så skumt!

Häromdagen var jag inne på Luthman för kolla riktpriset på ProjectMix och såg att det gåt upp till över 13000:- Det lustiga var att då låg priset för Projectmix + Pro Tools på 13695:-. Alltså 200:- mer än bara interfacet. Nu har de höjt priset på Pro Tools-paktet med nästan 3000:- också.

Vore intressant med en förklaring!

Håller med tycker att Studio borde göra en skrivelse om detta

Postat

Efter att ha fått intressanta upplysningar i forumet om project mix, så tycker jag att ni ska fråga Luthman vad som försegår och varför?

Skriv gärna sedan ett par rader under nyheter!

Håller ni med?

Postat (redigerat)

En liten nyhet om det.

EDIT: Slog ihop två trådar om samma sak.

När någon vill uppmärksamma oss om en tråd, skapa inte en ny utan skicka oss ett PM eller ett mail med länk. Då vet ni att vi ser tråden.

Mvh

Redigerat av Olsberg
  • 3 månader senare...
Postat

Jag kommer köpa mitt ProjectMix nu på måndag och tänkte berätta min historia.

JA, Luthman höjde sitt föreslagna pris från 10695 till 13495 för cirkus en månad sedan (vilket även jag blev väldigt förargad över) men misströsta icke! Här kan man t.ex. beställa bordet med frakt och garanti för 1247 Euro (ca 11600kr), jag för min del har dock haft turen att kunna snacka mig till att få köpa bordet för ursprungspris (10695kr) från Musikbörsen, så planerar ni att köpa bordet så fråga omkring i alla närbelägna affärer så kan ni ha turen att få ett mycket förmånligt pris!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.