david.roennlund Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 LÅT var verkligen super, fast jag bara var där fredag... skulle vart schysst av vara där på lördagen också . men men ....man ski inte va bitter 😉
Umemagnus Postat 20 april 2006 Trådstartare Postat 20 april 2006 Precis... Kan säga att det var ett jäkla ös, ända från tisdagen, då alla skandinaviska gäster kom, till stora festen på lördagen... Fasen, man är fortfarande seg, såhär en dryg vecka efteråt 😆
david.roennlund Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Föreseten , hur många ska till stallet / Nybrokajen 11 på lördag? Det är 5 års jubileum för stallet och 25års jubileum för RFoD , det kommer massa helschyssta artister !
Umemagnus Postat 21 april 2006 Trådstartare Postat 21 april 2006 Räknas Kantri? Kantri ä fint Å ang, folkmusik (å nyckelharpa)... Ni missar väl inte att komma och hejja på mig när jag ska försöka försvara titeln från 2004 "Världsmästare på Gammelharpa" ?! 😏 VM:et går av stapeln i juni på Österbybruks herrgård i Uppland.
Stinkey Zwei Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Lite geografiska problem, men annars missar ja aldrig en chans att höra "annan" musik.
Lilleman Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på... Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... 🙂😕 Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på... 😄
Umemagnus Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på...Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... 😲🙁 Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på... 😄 Sjysst! Nåt band man känner till?? Spelar ni nära sthlm ?
Lilleman Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Jag gör just nu 18 folkmusik jobb... Jag har inte direkt sysslat med det förut, men en kompis tjatade på mej att hänga på...Jag kan bara säja att det var länge sen jag hade så roligt på ett krog jobb som på dom här spelningarna... 😛 Folk är trevliga och normalt sociala när man kommer... Och man behöver inte 14 000 watt att släpa på... 😄 Sjysst! Nåt band man känner till?? Spelar ni nära sthlm ? Nej vi är inget band direkt, mest ihop plock av folk... Tjejen på fiol heter Sussanne Lind och invaggar oss nybörjare i en slags falsk trygghet... 😆
Umemagnus Postat 25 april 2006 Trådstartare Postat 25 april 2006 ja, hänger man bara med på tretakten, löser sig resten av sig självt. Men passa dig bara så du inte fastnar för djupt i folkmusikträsket. Då sitter du plötsligt där med en nyckeharpa i näven 😳
Umemagnus Postat 11 maj 2006 Trådstartare Postat 11 maj 2006 Sådärja, då har man passerat 400-sträcket.. känns fint, å vad är väl bättre än att fira det här, i folkmusiktråden 😏
david.roennlund Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 https://www.studio.se/index.php?showtopic=25772 konserttips! 😎
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Trådstartare Postat 2 juni 2006 Ok.. då var det dax... Ransäterstämman nästa helg 9-11 juni... Ungefär som Hultsfred, fast trevligare folk å mer fioler!!! 4000 pers å ett jäkla ös en helg i värmland!!! Häng med 🙁
Umemagnus Postat 6 juni 2006 Trådstartare Postat 6 juni 2006 nåå? ingen som ska dit? Om ni åtminstone bor i Karlstad me omnejd då borde ni fara dit!!
henning Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 nåå? ingen som ska dit? Om ni åtminstone bor i Karlstad me omnejd då borde ni fara dit!! Åjå, jag ska dit.... Men det visste du ju redan... 😕 Kom igen nu allihopa! /H.
Umemagnus Postat 7 juni 2006 Trådstartare Postat 7 juni 2006 nåå? ingen som ska dit? Om ni åtminstone bor i Karlstad me omnejd då borde ni fara dit!! Åjå, jag ska dit.... Men det visste du ju redan... 😳 Kom igen nu allihopa! /H. jahujja... är laddad som tusan, ska bli tokskoj 😛
Umemagnus Postat 7 juni 2006 Trådstartare Postat 7 juni 2006 Tack för tipset. Skall prata med min särbo i Arvika. Har du inte varit där, så måste du dit 😳
Umemagnus Postat 8 juni 2006 Trådstartare Postat 8 juni 2006 Jadu, jag bävar lite... men det ska bli kul att lyssna på konserterna... några skivsläpp är det också, så det luktar partaj 🙂
Umemagnus Postat 20 juni 2006 Trådstartare Postat 20 juni 2006 Tjosan. Skulle Ni vara uppe i västerbotten i början av juli så kan jag tipsa om "Burträsksvängen". Börjar på fredagen med "Rock och Blues"-kväll, för att sedan under lördagen och söndagen inrikta sig på folkmusik i olika former. Missa nu inte ett besök i Västerbottensostens hufvudstad 😛 Burträsksvängen
david.roennlund Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 (redigerat) Hur var det med den dära Tärnsjö ?? Lät ju riktigt scysst ju ! Finns det mer info om den ? EDIT : stavning... Redigerat 24 juni 2006 av david.roennlund
Umemagnus Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 (redigerat) Hur var det med den dära Tärnsjö ?? Lät ju riktigt scysst ju !Finns det mer info om den ? EDIT : stavning... Ska ta och gräva upp lite info..återkommer om det... EDIT: Här kommer info om Folkmusikfesten vid NEdre Dalälven 2006.. Det händer massor under hösten, klicka å kolla... Tärnsjö Översikt över alla festivalerna.. Redigerat 24 juni 2006 av Umemagnus
Umemagnus Postat 4 juli 2006 Trådstartare Postat 4 juli 2006 NU närmar det sig..... Burträsksvängen...
Umemagnus Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 Huppa huppa! Nu äre snart dags för konserter med FOMP! vi lirar sista helgen i Juli i Rättvik, under "Rättviksdansen". Tors-Lördag 20.00-01.00. Kom dit å svinga en kall...
Linkowich Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Nämen ser man på! Är rätt ny på forumet, och blev glad när jag såg att en folkmusiktråd dök upp. Visserligen gammal, men det kan ju ändras på... 😕
henning Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Nämen ser man på! Är rätt ny på forumet, och blev glad när jag såg att en folkmusiktråd dök upp. Visserligen gammal, men det kan ju ändras på... 😛 Jodå. I den här tråden är vi för bumpning när som helst!!! 😄 /H.
Umemagnus Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 (redigerat) Nämen ser man på! Är rätt ny på forumet, och blev glad när jag såg att en folkmusiktråd dök upp. Visserligen gammal, men det kan ju ändras på... 😆 Välkommen hit 🥰 Folkmusiker? Släng upp en presentation på "Medlemspresentationer" så man får se vem du är 😄 EDIT: Sen är det bara att fylla på i denna tråd om det ska snackas folkmusik 😳 Redigerat 14 juli 2006 av Umemagnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.