Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! jag planerar att bygga en studio av containrar. Till en början tvÄ stycken, sen kan ja ju bygga till sÄ mÄnga jag vill, om jag behöver mer utrymme.

SjÀlvklart mÄste dom ju isoleras ordentligt, bÄde för vÀrme men men frÀmst för akustiken. MÄtten Àr 12x2,5x2,5 meter.

KÄnner man för havsutikt en dag, för att fĂ„ igĂ„ng kreationen Ă€r det ju bara att lasta upp pĂ„ lastbil och dra 🙂

Vad tror ni om min plan?

container.gif

Redigerat av _johnny_
Annons
Postat

LÄter som en skitball idé! Om du bestÀmmer dig för att göra verklighet av dina idéer fÄr du inte glömma att posta bilder frÄn arbetets gÄng! Lycka till.

Postat (redigerat)

HÀr har du en affÀrsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sÀlj fÀrdiga till mÀnniskor med mycket pengar och ett intresse av att skapa vÀlljudande musik!

Redigerat av mornel
Postat

mm... har funderat pÄ det. Min kompis som ja ska göra det med jobbar som svetsare pÄ posten i oslo och fÄr köpa billiga deffekta containrar (eller va d nu heter) av dom, som han kan svetsta iÄrdning. Och en tredje kompis Àr snickare och fÄr köpa grejjer billigt genom firman

SÄ de största utgiften slipper vi ju....skönt...

Postat
🙂 Hmm tĂ€nkte bara sĂ„ att det inte blir konstigt ljud liksom ...ok gurer knske gĂ„r bra men trummor liksom behöver högt i tak och pĂ„ bredden ocksĂ„. aja lycka till 😄
Postat
HÀr har du en affÀrsidé! Bygg studiooptimerade Friggebodar/Containrar som kan uppföras utan bygglov och sÀlj fÀrdiga till mÀnniskor med mycket pengar och ett intresse av att skapa vÀlljudande musik!

Ä nu fÄr ju friggebodar var upp mot 16-18 m2 utan bygglov.. nya regler...

Postat

min plan Àr att ta bort halva vÀggen pÄ bÄda och stÀlla dom emot varandra.... och sen sÀtta upp vÀggar, dÄ fÄr ja tvÄ smÄ och ett stort rum...det borde vÀll fungera?

Postat

Fan va cool idĂ©!! 😄

Jag kommer att bli utslÀngd ur mina nuvarande lokaler om nÄn mÄnad eller sÄ, sÄ jag kanske skulle prova en liknande grej!

Tack! 🙂

Postat
Du kanske kunde sno lite idéer frÄn gamle John L Sayer. Han har byggt en rÀtt schysst sak i en container. Kolla lÀnken:

John L's Container Project

Lev vÀl

Fett jevla cool! 😄

Inte ofta jag sÀger det men idag:

WORD!

🙂

Postat
Du kanske kunde sno lite idéer frÄn gamle John L Sayer. Han har byggt en rÀtt schysst sak i en container. Kolla lÀnken:

John L's Container Project

Lev vÀl

Gotta get me one of those!!! đŸ˜±đŸ˜†đŸ˜‘

Hoppas din blir minst lika bra bara! 😉

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Ser ju lovande ut.

Vad ska du anvÀnda din studio til?

Postat (redigerat)

*lyfter ett varningsfinger för riskerna*

Om nÄn oÀrlig person fÄr reda pÄ att du har gott om dyrbar studioutrustning i den...

Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio pÄ bilen och Äker ivÀg.

Och den blÄa containern Àr inte sÄ lÀtt att identifiera pÄ vÀgarna... eller pÄ fÀrjan till nÄn plats lÄngt bort.

😕😳

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)
Ser ju lovande ut.

Vad ska du anvÀnda din studio til?

Jag Àr bara 18...sÄ jag kan nog inte pÄstÄ att jag Àr nÄgor proffs pÄ inspelning =)

Men jag har ett vÀldigt intresse, och har spelat in ett par skivor pÄ andra studios sÄ jag har iaf lite koll... SÄ först och frÀmst ska ja lÀra mig. Sen ska vi ha den för att det Àr kul att spela in. Det finns bara en studio i byn dÀr jag bor, och dom kostar aldeles för mycket. SÄ om ett par Är, hade vi tÀnkt att kunna ta lite betalt av band, sÄ kanske vi fÄr tillbaka vad det kostat, nÄgon dag...

Redigerat av _johnny_
Postat
*lyfter ett varningsfinger för riskerna*

Om nÄn oÀrlig person fÄr reda pÄ att du har gott om dyrbar studioutrustning i den...

Sen kommer de smygandes med kran om natten, lyfter upp hela din studio pÄ bilen och Äker ivÀg.

Och den blÄa containern Àr inte sÄ lÀtt att identifiera pÄ vÀgarna... eller pÄ fÀrjan till nÄn plats lÄngt bort.

😕😳

Jo det Àr ju förstÄss. Men jag hade tÀnkt, att stÀlla dom brevid pappas, som har en som sadelkammare. Och sedan klÀ dom med brÀder och riktigt tak.

Sen fÄr jag vÀll skriva en liten varnings triangel pÄ dörren om hur hÄrt mitt baseballtrÀ Àr...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.