Jump to content
Annons

vad tyckte du om låten?  

5 röster

1. 1. vad tyckte du om låten?

• 5- awsome!
      0
    • 4 - bra!
      0
    • 3 - ok
      1
    • 2 - nja
      2
    • 1 - inte alls!
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Här kommer jag med lite skit igen 🙁

LÅTNAMN: Getting High

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3.29

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: 2005

STORLEK: 3.276 mb

STATUS: Skiss

Låtlänk:

Redigerat av mars_volta
Annons
Postat (redigerat)

Hela låten känns så 90-tal, din snare varannan 4/4 är också väldigt 90 (vilket inte är dåligt på något sätt men jag påpekar det iaf). Beatet kommer nästan aldeles för snabbt. Leadet hmm, ja det är mycket tunnt, det skulle kunna vara så mycket mer, bara lassa på med eq, eq:a upp det som satan och kanske lägg en tyngre sågtandsaktig synth under den. Harmonierna låter djupa men inte breda, din crash är väldigt överstyrd! Det är väligt mycket beat och svängningar i låten men vad denna låten behöver är ett break och en fin buildupp och en explotion där du vräker på med det andra leadet som kommer in i låten och bara smaskar till med allt du har! Tycker du ska jobba vidare på denna och göra hela låten mer 'evil' och bara trycka ut så mycket energi du bara kan så blir detta nog kanon!

keep on bangin' mate!

Edit: Förlåt om jag sågar lite väl mycket men jag fösöker vara så ärlig som möjligt 🙁

Redigerat av Cloudsurfer
Postat
Hela låten känns så 90-tal, din snare varannan 4/4 är också väldigt 90 (vilket inte är dåligt på något sätt men jag påpekar det iaf). Beatet kommer nästan aldeles för snabbt. Leadet hmm, ja det är mycket tunnt, det skulle kunna vara så mycket mer, bara lassa på med eq, eq:a upp det som satan och kanske lägg en tyngre sågtandsaktig synth under den. Harmonierna låter djupa men inte breda, din crash är väldigt överstyrd! Det är väligt mycket beat och svängningar i låten men vad denna låten behöver är ett break och en fin buildupp och en explotion där du vräker på med det andra leadet som kommer in i låten och bara smaskar till med allt du har! Tycker du ska jobba vidare på denna och göra hela låten mer 'evil' och bara trycka ut så mycket energi du bara kan så blir detta nog kanon!

keep on bangin' mate!

tack cloudsurfer.. jag ska tänka på det.. mer Power i det hela alltså.. okej 🙁

//Eken

Postat

Hmm 90 tals ljudet beror nog på gliden i leaden. sen skulle det inte skada med en inro melodi. 😉:rolleyes:

Postat

Det låter mer aggresivt nu! När jag tänker på det känns det som en rocklåt, partier med riff och sång, sedan partier mer drumfills och vandring längs tomtomhyllan! Leadet vid 2.34 är grymt, tycker att du skulle kunna ha ett parti där bara det går tillsammans med kick, bas, hats och din snare för att få kanske lite mer kräm i slutet! Låter helt klart bättre än första versionen så fortsätt du jobba stenhårt!

Postat
Det låter mer aggresivt nu! När jag tänker på det känns det som en rocklåt, partier med riff och sång, sedan partier mer drumfills och vandring längs tomtomhyllan! Leadet vid 2.34 är grymt, tycker att du skulle kunna ha ett parti där bara det går tillsammans med kick, bas, hats och din snare för att få kanske lite mer kräm i slutet! Låter helt klart bättre än första versionen så fortsätt du jobba stenhårt!

kul att höra tack 🙂 jag tar lära av tipsen 😄

//Eken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.