Vender Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 hej, undrar om någon vet vad "delfin ljuds effekten", som bland annat kan höras i agnes right here right now 00:27 heter. hoppas ni förstår villken effekt jag menar. låter som något stråk instrument.
Linus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) 1. Ta närmaste Strata och spela in några toner slide guitar. 2. Lägg på lite delay. 3. Spela upp baklänges. (Dvs. vänd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svårare än så. 🙁 Redigerat 11 februari 2006 av Linus
tbruce Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) Låter som en baklängesreverbrerad gitarr som bendar lite? EDIT: Typiskt. 🙁 Redigerat 11 februari 2006 av tbruce
Vender Postat 11 februari 2006 Trådstartare Postat 11 februari 2006 haha nice, villka trix det finns 🙁
tbruce Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Fast jag är iofs tveksam till om det verklgien är en gitarr, låter ganska syntetiskt.
Linus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) Jo, det ÄR en elgitarr. 😄 Om du har singeln, rippa in den och vänd på låten så hör du. EDIT: Samma gitarr plockar i första refrängen (fast åt rätt håll) 🙂 Redigerat 11 februari 2006 av Linus
Umemagnus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 ja, annars kan man ta en nyckelharpa och slajda lite med vänster hands tumnagel och stråke med högern... blir fina "val-cry"-ljud... fast de är säkert gitarr p åAgnes låt.. tror inte att att dom använt nån "oldschool-fashion-nyckelharp-goddlooking-grej" 😉
Dingbats Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Finns det nånstans man kan höra effekten om man inte har låten?
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jo, det ÄR en elgitarr. 😄Om du har singeln, rippa in den och vänd på låten så hör du. EDIT: Samma gitarr plockar i första refrängen (fast åt rätt håll) 😄 Linus 🙂 Du vet så mkt! Jag känner mig så dum när jag står vid din sida! 🙂 Seriöst: Du har rätt, jag har vänt på låten i Cubase o det stämmer 🙂 Coolt! .Viktor
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) Finns det nånstans man kan höra effekten om man inte har låten? [raderat av moderator] Redigerat 12 februari 2006 av Neko
Naith Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 1. Ta närmaste Strata och spela in några toner slide guitar. 2. Lägg på lite delay. 3. Spela upp baklänges. (Dvs. vänd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svårare än så. 😎 Vad är en Strata? 🙂
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) 1. Ta närmaste Strata och spela in några toner slide guitar. 2. Lägg på lite delay. 3. Spela upp baklänges. (Dvs. vänd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svårare än så. 🙂 Vad är en Strata? 😆 Stratocaster, en gitarrmodell som tillverkas av Fender. Stratocaster .Viktor (Kanske finns fler märken som gör Strator men det är väl Fender som började? 😎 Eller?) EDIT: Tog bort en smilegubbe Redigerat 12 februari 2006 av ViktorDenStore
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.