Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nog för att detta forumet är trevligt och jag kommer nog aldrig överge det, men jag känner att jag behöver söka mig lite mer samhörighet på en plats där folk dyrkar en mer specifik genre. Finns där en plats där många "original-mäniskor" håller till med udda smak och idéer. Där man slipper det värsta Mtv och komers-radio inspirerade musikintresset? Ingen disrespekt till några musiker, bara det att den mesta musiken inte "gör något för mig" nu för tiden.

För att underlätta för alla som vill ge mig lite tips så kan jag avslöja lite av mina intressen som genomsyrar en del av min musiksmak.

Jag växte upp med Nintendo, c64, Amiga 500 och hela det köret, jackson fives sista andetag ljöd sporadiskt i ethern. Jag och en kompis försökte (vid 8 års ålder) hängivet ta ut Axel F med det bästa ljudet vi kunde hitta på syrrans Casio.

Idag äger jag stolt en Sidstation, återskapar gamla gamla ljud med moderna musikprogram, Turrican, Last Ninja, Zelda och Metroid-remixer spelas dagar då man är sugen på nostalgitrippar och Rex the dog får mig att känna att jag inte är ensam i denna värld.

Är det nån där? 🥰

Annons
Postat (redigerat)
Den här är bra, eller har vart i alla fall. Jag hängde mycket där förut.

http://www.em411.com

Tänkte precis tipsa om den sidan 🙂

Redigerat av mornel
Postat

Tack.. jag är väl lite närmare mitt hem nu men jag kanske borde upprätta en egen webbsida så småningom. 🙂

Postat

jag blir i alla fall sugen på att lyssna på lite av din musik. har du nån demo uppe här?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.