Jump to content
Annons

Mitt första demobidrag!

isotone

Vad tycker du?  

38 röster

1. 1. Vad tycker du?

• Bra
      27
    • Ok
      7
    • Anus
      0

Recommended Posts

Läste för ett tag sen om en snubbe på nåt amerikanskt gitarr-forum som lagt upp några demos. Hans gitarrljud fick tydligen väldigt mycket beröm av hardcore micka-stärkare människor(det var en forum-avdelning för nån viss stärkare, MesaB eller nåt).

När folk frågade om vad han använt så ljög han och sa att han hade mickat upp nån värsting, fast i själva verket hade han använt POD xt...

Efter nån månad avslöjade han bluffen och det slutade med att han blev bannad på forumet... 🥰

Jag säger nu inte att POD xt är bättre än att micka upp, men duktiga människor kan nog få ut VÄLDIGT bra ljud ur modelleringsgrejer... Jag önskar att jag vore en av dem... 😕

Dela på andra sajter

Annons
Läste för ett tag sen om en snubbe på nåt amerikanskt gitarr-forum som lagt upp några demos. Hans gitarrljud fick tydligen väldigt mycket beröm av hardcore micka-stärkare människor(det var en forum-avdelning för nån viss stärkare, MesaB eller nåt).

När folk frågade om vad han använt så ljög han och sa att han hade mickat upp nån värsting, fast i själva verket hade han använt POD xt...

Efter nån månad avslöjade han bluffen och det slutade med att han blev bannad på forumet... 😄

Jag säger nu inte att POD xt är bättre än att micka upp, men duktiga människor kan nog få ut VÄLDIGT bra ljud ur modelleringsgrejer... Jag önskar att jag vore en av dem... 😆

Hahaha, fan va bra! 😄 Jag kanske skulle dragit en sån här?

Ärligt talat, jag är själv nöjd med ljudet och trodde inte jag skulle få till det så bra med modellering, men nu vet jag bättre. Jag tycker dock att man kan höra att det är Amplitube, men det är det jag gillar med den, alla förstärkare har sitt sound och så även Amplitube.

Till alla som står i valet och kvalet mellan Amplitube och Guitar Rig så kan jag säga så här: Jag rattade lika mycket med Guitar Rig när jag jobbade fram ljudet, men lyckades inte alls få till samma närhet och värme. Ska bli intressant att se vad Amplitube 2 bär med sig.

Dela på andra sajter

Efter nån månad avslöjade han bluffen och det slutade med att han blev bannad på forumet... 😄

Jag säger nu inte att POD xt är bättre än att micka upp, men duktiga människor kan nog få ut VÄLDIGT bra ljud ur modelleringsgrejer... Jag önskar att jag vore en av dem... 😆

Haha, så kan det gå när man tjafar med fel killar 😄 Finns så många riktigt duktiga som kan få ut så otroliga ljud. Allt handlar om hur mycket man orkar pilla och lära sig av misstagen. Sen skadar det ju inte iaf man har en grundläggande kunskap om ljudteknik innan 😎

Låten då?

Gitarr och basen var ju kanon och jag blev jätteförvånad när jag läste att det var amplitude. Annars kan jag bara instämma med följande talare. Jag blir inte förvånad iaf jag hör den på bandit 106,3 i framtiden 🙂

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Såg denna tråd nu...

Och jävlar vad bra, meeeeeeeeeer 🙁

Det är så skönt att få höra lite thrshigt riffande metal som höjer inspirationen rill höga höjder.

//

Roger

Dela på andra sajter

*edit* eller ville du ha kommenterer på produktion också?

Både och faktiskt. Är dock mest nyfiken på vad folk tycker ur produktionssynpunkt. Tanken är väl att jag ska kunna göra albumproduktioner tids nog.

Missade det där svaret.

Här är mina thewå säänt. Trummorna känns lite låga, men inte lika farligt när jag lyssnar i mina lurar. Det är lite för lite överhäng, och virveln känns lite för långt bak under refrängerna. Kaggarna lät dock, i mina lurar, rätt bra. Basen är på tok för låg, upp med den. Sången, även om den är skitbra, känns lite för dominant.

Det positiva är ju: Att gitarrljudet är overkligt bra. Det blir ännu bättre när man vet vad du kört det genom. Samma sak med basljudet. Skriket är relativt tydligt, alltså man hör vad du skriker. Det känns som att det inte är så ofta som folk tänker på att vara noga med att artikulera tydligt, eller att jobba med sångljudet när det är skriksång (lät det där skumt? 😆 ). Arret och låten känns ju grymt genomtänkt. Om du skulle peta till nivåerna lite så skulle den nog vara en klar 10:a i min bok.

Dela på andra sajter

Skitbra låt är'ä! Jag är helsåld!

Tycker helt klart det här ligger i toppklassen i genren. Älskar the Haunted och At the gates, och älskar även det här.

Som sagts tidigare - refrängen är helt makalös!

Hade den här låten varit en tjej hade hon redan legat i baksätet på min bil! *kärlek*

Älskar inte the Haunted, tycker At the Gates är bra, och detta smäller de förstnämnda på fingrarna. Bra energi från början till slut, och skriksång jag gillar.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Lyfter på hatten...grymt.Men vad mer kan man vänta sig...tycker att du ska sjunga lead(Rusted Angel aaaah)

Vill ni ha förband nån gång så hakar vi gärna på :Stressfest

Redigerat av Nix
Dela på andra sajter

Såg denna tråd nu...

Och jävlar vad bra, meeeeeeeeeer 😄

Det är så skönt att få höra lite thrshigt riffande metal som höjer inspirationen rill höga höjder.

//

Roger

Tackar Roger! Thrashigt riffande Metal kittlar dödsskönt i kistan, eller hur! 😄

Missade det där svaret.

Här är mina thewå säänt. Trummorna känns lite låga, men inte lika farligt när jag lyssnar i mina lurar. Det är lite för lite överhäng, och virveln känns lite för långt bak under refrängerna. Kaggarna lät dock, i mina lurar, rätt bra. Basen är på tok för låg, upp med den. Sången, även om den är skitbra, känns lite för dominant.

Det positiva är ju: Att gitarrljudet är overkligt bra. Det blir ännu bättre när man vet vad du kört det genom. Samma sak med basljudet. Skriket är relativt tydligt, alltså man hör vad du skriker. Det känns som att det inte är så ofta som folk tänker på att vara noga med att artikulera tydligt, eller att jobba med sångljudet när det är skriksång (lät det där skumt?  ). Arret och låten känns ju grymt genomtänkt. Om du skulle peta till nivåerna lite så skulle den nog vara en klar 10:a i min bok.

Vad glad jag blir! Tackar, trummorna håller jag med om och har sedan postningen höjt dem en aning. Är inte helt nöjd med proggen som jag gjorde väldigt simpelt, det är nog därför jag inte velat "skylta" med dem så mycket. Tack för koplimangerna om sången, trots att jag "fusk-skrikit" hemma i lägenheten. 😮

Lyfter på hatten...grymt.Men vad mer kan man vänta sig...tycker att du ska sjunga lead(Rusted Angel aaaah)

Vill ni ha förband nån gång så hakar vi gärna på :Stressfest

Hahah... tackar tackar, det var ett tag sen jag gjorde "Rusted Angel". Det vore fint att skrika på heltid, men jag är mig väldigt nöjd bakom basen och backingmicken. När jag var sångare saknade jag hela tiden mina stränginstrument på scenen. Tack!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.