tbruce Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) OBS! Ny mycket annorlunda version ett par poster ner, lyssna på den istället! Första låten jag postar på ett bra tag här, blev himla nöjd med denna faktiskt, ett riktigt monotont hastverk (dock inte hafsverk!) men det blev en skön känsla i den. Enda "problemet" är att den är så gott som helt i mono, funderar på hur jag ska lösa det. Hmm, såhär i efterhand hör jag att det låter väldigt mkt Human After All om den... 😛 LÅTNAMN: itch ARTIST: Tovr Bruvce GENRE: Vet inte faktiskt. LÅTLÄNGD: 4.07 KOMPOSITÖR: Tvor Bruvce PRODUCENT: vTvor Bruvce INSPELNINGSÅR: 2005/2006 FORMAT: mp3, 160 kbps. STORLEK: 4-5 mb nånstans STATUS: Ganska färdigt, men kommer säkert ändras ändå. EDIT: Borttaget (06/04/04) Redigerat 13 augusti 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 10 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2006 Bump, var det ingen som kände för att skriva nåt om detta? =( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) Daamn, det här var sick! 😉 Det är något som säger mig att snutten som loopas är för kort, men jag vet inte. Vore cool att göra smuts-techno av detta! EDIT: Är jag värdelös på att formulera mig eller vad?! Redigerat 10 februari 2006 av MarcusRombo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Coolt! ..exakt vad är det du har gjort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 10 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2006 Vad jag har gjort? Tja... programmerat lite synthar och trummor på konstiga sätt och kört genom diverse filter och bitcrusher, typ. 😄 Ger det lite samma känsla som en fuckad sampling, men tillåter mej att plocka isär det på ett helt annat sätt. Sen är det kört in i datorn som det är, på en kanal, och så har jag lagt in lågpassfiltersvepen i början och slutet. För kort? Mja, den är väl två sekunder eller nåt. 😆 Att det är sick är positivt eller? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) Hehe 😄 Det känns som om man är i en blipblopklubb i en tegelväggad källarlokal, dansandes med en massa hyperaktiva tokar. Och även fast man tycker allt är skitkonstigt och man inte alls vet varför man gillar klubben så mår man jävligt bra, och dansar vidare..dock alltid med ölen i högerhanden. Jadu.. 😳😆 Redigerat 10 februari 2006 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 11 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2006 (redigerat) Haha, det var en skum beskrivning, fast jag tror jag fattar. 😱 Jag jobbade vidare med låten, la på nya trummor och en text, och det blev typ en helt ny låt, helt annan känsla även om det är nästan exakt likadant. 😄 Nu heter den Visual Perfection istället, här följer texten: When I look in your directionI see visual perfection. In this angle of reflection you give my eye some resurrection. Jag funderar över mixen, det är den svåraste biten tycker jag, men jag har blivit mkt bättre på det senaste månaderna, och skulle vilja ha feedback på den från nån som har bra lyssning och vana öron. LÅTNAMN: Visual Perfection ARTIST: Tovr Brvuce GENRE: Excentrisk, poppig house-nånting LÅTLÄNGD: 4.07 KOMPOSITÖR: Torv Bvruce PRODUCENT: Tvor Brvuce MEDVERKANDE: Hemlig person på prat INSPELNINGSÅR: 2005/2006 FORMAT: mp3, 160 kbps. STORLEK: 4,7 mb STATUS: Ännu närmre färdigt, men vem vet vad som händer? 🙂 EDIT: Borttaget (06/04/04) Redigerat 13 augusti 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 (redigerat) Gillar andra versionen bättre, främst pga de fetare trummorna, Tycker tyvärr inte pratet passar in. Annars coolt. Kan hålla med om att man får lite vibbar av human after all ... /cheers EDIT: stvaninng Redigerat 11 februari 2006 av starboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Jag funderar över mixen, det är den svåraste biten tycker jag, men jag har blivit mkt bättre på det senaste månaderna, och skulle vilja ha feedback på den från nån som har bra lyssning och vana öron. Mm, mixen tycker jag också bör ses över.. Det gjorde inte så mkt i den gamla versionen, för där kändes låten lite som "på skoj". Denna version är mer av en låt, och då vill man ha lite kraft och pumpande, det känns lite fattigt. Är verkligen ingen höjdare på att mixa, men lite panorering till att börja med kanske? Allt känns ihoptryckt i mitten. Dessutom tycker jag att alla ljud (de som finns...) låter ganska likadana.. Oj...där kom lite pan-svepningar medan jag skrev...lät bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 11 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2006 Jag tycker det är svårare att få bra tryck i det när det är bred stereobild, för då blir det så luftigt pga det. Fan, jag behöver lära mej mixa ordentligt. >.< Kan testa att göra om med lite mer vågad stereo iofs. Visst är alla ljud liknande, är bara tre synthar allt som allt, men det var ju lite tanken att de på nåt sätt skulle vara lika varandra så att det blev som nästan ett gemensamt instrument. Trist att du inte tyckte att rösten passade in, starboy... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 inte "riktigt" vad jag lyssnar på annars 🙂 ... spännande och annorlunda. tycker dock bättre om första versionen än den andra, just precis för att det var annorlunda, när du lägger på trummor så passar det in i hela övriga världen så att säga, en i mängden. Fortsätt stick ut 😄 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.