Jump to content
Annons

House & dance producenter

Recommended Posts

djay_maxwell (oregistrerad)
Postat

hej grabbar och tjejer 😉

jean här i huset igen.

jag gör ju som sagt dance/house musik i egen stil. men behöver få ut musiken.

hur ska jag göra egentligen? verkar lite svårt....

skulle behöva hjälp.....

mvh J

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
hej grabbar och tjejer 🙂

jean här i huset igen.

skulle behöva hjälp.....

mvh J

1. gör jävligt bra musik.

2. skicka jävligt många demos.

Postat

Hej. Alla vill vi ju få ut vår musik, frågan är bara hur mycket man jobbar för att få det.

Det har ju diskuterats det här i ett par andra trådar men sanningen är ju som Danny säger att gör man tillräckligt bra musik är det inga problem att få ut den heller.

Framförallt tror jag att man bör vara insatt i vilka bolag som gillar just din typ av musik för att ha en chans, på det sättet kan man skippa bolag som inte ens är i närheten av din stil. Jag tror att många har så j#¤#a bråttom med att få ut sin musik och när man har det så tummas det också alltid på kvalitén och då är det kört i från första början, vilket man hör väldigt ofta, framförallt inom housemusiken.

Min tanke bara 😄

Postat
hej grabbar och tjejer 😄

jean här i huset igen.

skulle behöva hjälp.....

mvh J

3. Och ha lite tur.. 🙂

Postat

tänkte mer på vilka bolag som kö house etc.

någon som kan berätta lite om det? 😉

mvh j

Postat

Lönar det sig verkligen att skicka runt demos? Såg någon talangscout på ett skivbolag som visade hur länge han lyssnade på en demo och det var typ 3 sekunder. Sedan slängde han ut bandet/skivan och sa "Det duger inte". Fet chans att något hinner fastna 😉

Postat

Lönar det sig verkligen att skicka runt demos? Såg någon talangscout på ett skivbolag som visade hur länge han lyssnade på en demo och det var typ 3 sekunder. Sedan slängde han ut bandet/skivan och sa "Det duger inte". Fet chans att något hinner fastna 😆

För en webbsajts räkning så sitter jag varje dag i ungefär 1 timme och lyssnar igenom 60-70 nya låtar. Jag kanske lyssnar ca 5-10 sekunder på varje låt (jag lyssnar inte på introt utan på ett par ställen inne i låten). Av alla dom så hittar jag i genomsnitt 1 låt varannan dag som jag gillar. Jag har funderat på vad det är som gör att jag reagerar på något och lyssnar lite extra. Själva soundet är det man hör de första sekunderna - är det intressant så lyssnar jag lite till och sen om jag tycker melodin är bra så ännu lite till. Jag tror att om man ska lyckas tränga igenom bruset hos talangscouter så måste låten i sig ha ett sound som talangscouten reagerar på, eftersom det är i princip det enda man hinner höra på så kort lyssning. Det är liksom grundregel 1.

När man lyssnar på väldigt mycket musik blir man otroligt luttrad och, på ett sätt, fördomsfull. Jag lyssnar 4-5 sekunder på två ställen i en låt och efter det tycker jag mig exakt kunna förstå hur låten i övrigt går. T.ex. om jag lyssnar på en technolåt så kan jag precis föreställa mig intro, crescendo, lugnt parti, crescendo, outro baserat på det lilla jag hört. Och i 95 fall av 100 så stämmer det ungefär. Samma sak med en rocklåt eller en lugn låt. Det beror förstås på att nästan all musik är väldigt mallad och följer givna regler.

Postat
Gör en snygg hemsida som jag har gjort. Har ca 3-5 besökare minst per dag. Någon gång blir man väll hittad av någon producent 😳

www.nexustwins.tk

har du gjort din hemsida själv? 😆

Postat

är det ingen som jobbar för något bolag inom dance och house?

mvh J

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
är det ingen som jobbar för något bolag inom dance och house?

mvh J

Jo.

Om du gör bra tracks inom dance/house så finns det massor av bolag att skicka demos till som gärna släpper bar produkter.

Både multisar & undergroundlabels.

Men som sagt - börja med att göra skitbra låtar.

• 3 veckor senare...
Postat
Gör en snygg hemsida som jag har gjort. Har ca 3-5 besökare minst per dag. Någon gång blir man väll hittad av någon producent :rolleyes:

www.nexustwins.tk

har du gjort din hemsida själv? 🙂

Japp. Från grunden 😕

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
hej grabbar och tjejer 🙂

jean här i huset igen.

skulle behöva hjälp.....

mvh J

3. Och ha lite tur.. 🙂

4. Känn rätt folk

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.