Jump to content
Annons

House & dance producenter

Recommended Posts

djay_maxwell (oregistrerad)
Postat

hej grabbar och tjejer 😉

jean hÀr i huset igen.

jag gör ju som sagt dance/house musik i egen stil. men behöver fÄ ut musiken.

hur ska jag göra egentligen? verkar lite svÄrt....

skulle behöva hjÀlp.....

mvh J

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
hej grabbar och tjejer 🙂

jean hÀr i huset igen.

skulle behöva hjÀlp.....

mvh J

1. gör jÀvligt bra musik.

2. skicka jÀvligt mÄnga demos.

Postat

Hej. Alla vill vi ju fÄ ut vÄr musik, frÄgan Àr bara hur mycket man jobbar för att fÄ det.

Det har ju diskuterats det hÀr i ett par andra trÄdar men sanningen Àr ju som Danny sÀger att gör man tillrÀckligt bra musik Àr det inga problem att fÄ ut den heller.

Framförallt tror jag att man bör vara insatt i vilka bolag som gillar just din typ av musik för att ha en chans, pÄ det sÀttet kan man skippa bolag som inte ens Àr i nÀrheten av din stil. Jag tror att mÄnga har sÄ j#€#a brÄttom med att fÄ ut sin musik och nÀr man har det sÄ tummas det ocksÄ alltid pÄ kvalitén och dÄ Àr det kört i frÄn första början, vilket man hör vÀldigt ofta, framförallt inom housemusiken.

Min tanke bara 😄

Postat
hej grabbar och tjejer 😄

jean hÀr i huset igen.

skulle behöva hjÀlp.....

mvh J

3. Och ha lite tur.. 🙂

Postat

tÀnkte mer pÄ vilka bolag som kö house etc.

nĂ„gon som kan berĂ€tta lite om det? 😉

mvh j

Postat

Lönar det sig verkligen att skicka runt demos? SĂ„g nĂ„gon talangscout pĂ„ ett skivbolag som visade hur lĂ€nge han lyssnade pĂ„ en demo och det var typ 3 sekunder. Sedan slĂ€ngde han ut bandet/skivan och sa "Det duger inte". Fet chans att nĂ„got hinner fastna 😉

Postat

Lönar det sig verkligen att skicka runt demos? SĂ„g nĂ„gon talangscout pĂ„ ett skivbolag som visade hur lĂ€nge han lyssnade pĂ„ en demo och det var typ 3 sekunder. Sedan slĂ€ngde han ut bandet/skivan och sa "Det duger inte". Fet chans att nĂ„got hinner fastna 😆

För en webbsajts rÀkning sÄ sitter jag varje dag i ungefÀr 1 timme och lyssnar igenom 60-70 nya lÄtar. Jag kanske lyssnar ca 5-10 sekunder pÄ varje lÄt (jag lyssnar inte pÄ introt utan pÄ ett par stÀllen inne i lÄten). Av alla dom sÄ hittar jag i genomsnitt 1 lÄt varannan dag som jag gillar. Jag har funderat pÄ vad det Àr som gör att jag reagerar pÄ nÄgot och lyssnar lite extra. SjÀlva soundet Àr det man hör de första sekunderna - Àr det intressant sÄ lyssnar jag lite till och sen om jag tycker melodin Àr bra sÄ Ànnu lite till. Jag tror att om man ska lyckas trÀnga igenom bruset hos talangscouter sÄ mÄste lÄten i sig ha ett sound som talangscouten reagerar pÄ, eftersom det Àr i princip det enda man hinner höra pÄ sÄ kort lyssning. Det Àr liksom grundregel 1.

NÀr man lyssnar pÄ vÀldigt mycket musik blir man otroligt luttrad och, pÄ ett sÀtt, fördomsfull. Jag lyssnar 4-5 sekunder pÄ tvÄ stÀllen i en lÄt och efter det tycker jag mig exakt kunna förstÄ hur lÄten i övrigt gÄr. T.ex. om jag lyssnar pÄ en technolÄt sÄ kan jag precis förestÀlla mig intro, crescendo, lugnt parti, crescendo, outro baserat pÄ det lilla jag hört. Och i 95 fall av 100 sÄ stÀmmer det ungefÀr. Samma sak med en rocklÄt eller en lugn lÄt. Det beror förstÄs pÄ att nÀstan all musik Àr vÀldigt mallad och följer givna regler.

Postat
tÀnkte mer pÄ vilka bolag som kö house etc.

nĂ„gon som kan berĂ€tta lite om det? 😆

mvh j

Testa Bevlar 🙂

Postat
Gör en snygg hemsida som jag har gjort. Har ca 3-5 besökare minst per dag. NĂ„gon gĂ„ng blir man vĂ€ll hittad av nĂ„gon producent 😳

www.nexustwins.tk

har du gjort din hemsida sjĂ€lv? 😆

Postat

Àr det ingen som jobbar för nÄgot bolag inom dance och house?

mvh J

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Àr det ingen som jobbar för nÄgot bolag inom dance och house?

mvh J

Jo.

Om du gör bra tracks inom dance/house sÄ finns det massor av bolag att skicka demos till som gÀrna slÀpper bar produkter.

BĂ„de multisar & undergroundlabels.

Men som sagt - börja med att göra skitbra lÄtar.

• 3 veckor senare...
Postat
Gör en snygg hemsida som jag har gjort. Har ca 3-5 besökare minst per dag. NÄgon gÄng blir man vÀll hittad av nÄgon producent :rolleyes:

www.nexustwins.tk

har du gjort din hemsida sjĂ€lv? 🙂

Japp. FrĂ„n grunden 😕

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
hej grabbar och tjejer 🙂

jean hÀr i huset igen.

skulle behöva hjÀlp.....

mvh J

3. Och ha lite tur.. 🙂

4. KÀnn rÀtt folk

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.