Sjodahl Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Tjenare allesammans! Min första dag och inlägg här! Ser riktigt bra ut detta forumet. Men men, här är min fråga.. Hur byter jag från 4-takt till 3-takt mitt i en låt? Jag använder FL 6 😉 Skulle vara schyst om någon skulle kunna hjälpa mig! Hadet bra ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) Startade samma tråd förra veckan: https://www.studio.se/index.php?showtopic...&hl=ändra+tempo EDIT: Sorry....du jobbade ju inte med Cubase Redigerat 9 februari 2006 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martine Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 nu är jag inte hemma så jag har glömt vad menyerna hette men under options ska det finnas nån meny där man kan ändra takt... kan kolla upp det idag. Är hemma vid 18 eller nåt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
callmejizzle (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 options---project general settings---time signature, ändra beat till 3. Finito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martine Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 options---project general settings---time signature, ändra beat till 3. Finito Fragstealer 🙂😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 options---project general settings---time signature, ändra beat till 3. Finito Fragstealer 😄 man kan göra exact likadant fast utan att gå in i options, i sampler sequencern i FL så finns det en liten ruta uppe till vänster som antagligen visar -- -- Men om man markerar den och drar den upp resp ner så ändras längden på din 'inspelningsyta' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martine Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 (redigerat) men den ändrar inte hur många beats det är på en bar i playlisten.... Redigerat 16 februari 2006 av Martine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sjodahl Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Tack för svaren. Men det visste jag. Du missförstod mig nog 😎 Jag menade hur man gör för att byta från 4-takt till 3-takt bara i ett LITET parti i låten! Säg till om ni inte förstår =) Peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 I hörnet på step sequncer delen har du en ruta där det står 4, ändra den till 3 så har du 3/4 ändra den till fem och du har 5/4 vill du dock göra polymetriska äventyr så måste du förlänga dom. tex 3:4 så måste du ställa rutan till 12 efter som 3:4 går runt först efter 12/4. vill du ha triol känla i låt os säga 6/4 delar så får du tranportera noterna till piano roll och där ändra upplösningen till 1/6 så fungerar det. det här fungerar också bra om man vill göra flames och liknande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.