Jump to content
Annons

The Knife - Silent shout


Jarnis

Recommended Posts

Annons
Jag tycker att den är fantastisk. Jävligt skum, men sjukt bra. Har ingen hitlåt av Heartbeats-kaliber, men som helhet slår den den Deep Cuts på fingrarna.

Videon är lagom vrickad. Låten i sig vet jag inte riktigt. Tycker arpeggiot är rätt kasst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har bara hört titellåten från det albumet, och det var på krogen och jag hade fått i mig en för mycket. Men mitt intryck då var att den var jäkligt bra... Gillade The Knifes första album skarpt men har inte kommit mig för att lyssna på det senaste än...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hmm, deras första album är charmigt, men jag föredrar Deep Cuts framför alla.

Det nya är utmärkt, men det är för lite pop för mig.

Låten Silent Shout är helt suverän, och jag ser sjukt mycket fram emot remixat på den. J. Dahlbäck den större får jag gärna ta en svängom med den.

Jag är nog lite för trött för att gå ner på djupet här tror jag, men det är nog lite som det stod i en recension i någon lokal blask här för några dagar sedan; man brukar prata om den svåra andra skivan, här är deras svåra fjärde skiva. Hur som helst, det är bra skit va, vi tycker om kniven.

EDIT: Dessutom borde Silent Shout haft Murder Was The Bass-omslaget. 😕Länk.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag va tvungen att lyssna igenom skivan några gånger för att uppskatta den fullt ut.

Favoriter:

We share our mother´s health: konstig på alla sätt. grym i slutet

Marble house: Jay jay johansson gör ett skönt gästspel

Like a pen: riktigt skön vändning i refrängen

one hit: gungigare och charmigare än såhär blir det inte. många kompisar har sagt att den suger, sedan ertappar jag dom när dom går och nynnar på den 🙂

and it goes like this: hoo, hoo, hoo, hoo. Haa, haa, haa, haa

😳

edit: Men det är klart... Ingen låt slår ju Bird och Kino från första skivan.

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...