osiris Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Leave It All Below ARTIST/GRUPP: Ida Berghman GENRE:Pop/Rock LÅTLÄNGD: 4:37 TEXT: Veronica & Joel MUSIK: Robert & Ida PRODUCENT: Robert Trönninger EV. MEDVERKANDE: Ida Berghman, Robert Trönninger, Robin Sandström, Veronica Fredriksson, Nina. INSPELNINGSÅR: 05 FORMAT: mp3 STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 5.3 MB! 🙂 STATUS: Nästan färdig...beror ju på vad ni tycker! Jaha, då var det dags... ni vet vad som gäller! Är gitarrerna för höga? Basen bra? Sången bra? Ja...ni fattar 😛 Enjoy! La upp en ny version med lite små ändringar:) Leave_it_all_below.mp3 Redigerat 9 februari 2006 av osiris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) jättebra!!!!! verkligen jättebra. Grymm låt, väldigt bra sång. Trummor också bra.Tyckte dock att elgitarrerna hördes lite dåligt, kanske skulle kunna höjas lite lite. 🙂 men skitbra! btw så vore det kul att få höra hur allt är inspelat. vad för gear mm. Redigerat 9 februari 2006 av pirateKING Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Ida sjunger mkt bra. Har en låt som skulle passa henne.....tror du hon är intresserad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Ida sjunger mkt bra. Har en låt som skulle passa henne.....tror du hon är intresserad? Ida är alltid intresserad av bra låtar 🙂 Skicka ett mail till mig så ska jag se vad jag kan göra. Tack för responsen so far! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robc Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Kanon bra låt, har snurrat ett par ggr nu på jobbet. Bra sång, snygga stämmor. Svårt att uttala mig om mixen, lyssnar i minipc högtalare, men det är inget som är oroväckande :-) oj, där kom en cello, bra arrad låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Mkt bra. Möjligtvis lite för lång, eller också känns det bara så för att det blir lite smått enformigt med ak. gitarren. Cellon älskar jag. 8 av 10. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pwayne Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) Kanonbra sång! Skitbra acke-komp. Bra arr! Snyggt och varierat efter första refängen. Tycker dock att andra refrängen är bättre än första, den första låter lite spretigare, som om den var mixad med trummorna på fullt ställ men att de sedan var nertagna; gitarrerna låter tunnare i första förmodligen p.g.a. att trummorna inte fyller det lägre registret. Jag skulle kört med samma trummor på bägge två. (som någon kanske förtått skriver jag efter hand.....och pausar när jag upptäcker nåt jag vill säga 🙂 ....ser fram emot en kanske 3:e refräng...) Play! Bra tredje vers med ny variation. Skitsnygg sångspace som kommer på andra delen! Bra slutrefräng! Så sammantaget: Bortsett från min trumkomentar; Kanon-låt, -sång och -arr! 😎🙂😄 ...ocjh jag kan nog överleva första refängen också 😆 Redigerat 9 februari 2006 av pwayne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Kanonbra sång!Skitbra acke-komp. Bra arr! Snyggt och varierat efter första refängen. Tycker dock att andra refrängen är bättre än första, den första låter lite spretigare, som om den var mixad med trummorna på fullt ställ men att de sedan var nertagna; gitarrerna låter tunnare i första förmodligen p.g.a. att trummorna inte fyller det lägre registret. Jag skulle kört med samma trummor på bägge två. (som någon kanske förtått skriver jag efter hand.....och pausar när jag upptäcker nåt jag vill säga 😉 ....ser fram emot en kanske 3:e refräng...) Play! Bra tredje vers med ny variation. Skitsnygg sångspace som kommer på andra delen! Bra slutrefräng! Så sammantaget: Bortsett från min trumkomentar; Kanon-låt, -sång och -arr! 😕😲😲 ...ocjh jag kan nog överleva första refängen också 😕 Tack för kommentaren... ska titta över det där med spretigheten... 😉 När jag skrev melodin till refrängen så kännde jag på en gång att jag vill ha första refrängen med bara kagge och ride. Kanske för att bandet som Ida (sångerskan) inspireras av har just så i en låt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 shyssta melodier!.. skön röst på tjejen, verkligen ja... gooood work 😕 /Eken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen..... ( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😕 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen..... ( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😕 ) Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på? Den innan sista refrängen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) Jäklar vilken dänga!! Den håller ju helt otroligt hög kvalité! Klart gångbar för radio med.. undantaget att ni i det fallet måste få ned låten till 3 minuter.. men jag gillar långa låtar, så jag klagar inte 😕 Tycker inte alls refrengen blir fel. Känns gjuten som "powerballad".. då ska det ju vara lite så.. Hade till och med kunnat svälja en höjning i slutet och en upprepning av refrengen istället för det vackra slutet som är nu, haha.. men det får ni väll göra på "radio edit" 😕 Edit: La till lite 😲 Redigerat 9 februari 2006 av illvaesen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen..... ( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉 ) Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på? Den innan sista refrängen? Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 😎 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 ja vad säger man, kanonbra! Visst den sticker kanske inte ut, ingen förnyelse så att säga men vadå, bra låt,bra sång. Gillar gitarren som ligger i bakgrunden på ref. Partiet som är vid 3.30 är också snyggt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen..... ( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉 ) Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på? Den innan sista refrängen? Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 🙂 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion Haha... det är ju jätteskönt ju...tycker jag 😎 Tack illvaesen för fin kommentar! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen..... ( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉 😉 ) Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på? Den innan sista refrängen? Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 😉 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion Haha... det är ju jätteskönt ju...tycker jag 😛 Tack illvaesen för fin kommentar! 😛 Visst....smaken är ju delad som bekant....however potential i sången 😮😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Helt fantastiskt bra på alla sätt! Finns inte så mkt att tillägga. Good work! /cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bengan_gbg Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Funkar fint. Radiovarning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Oj, vad bra!! Möjligen lite väl lång. Men vilken kanonröst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Skön atmosfär, skön låt. Bra röst! Fin stereobild. Stabilt helt enkelt. Skulle vilja ha lite mer definition i trummorna, känns lite frånvarande. Virveln låter lite stum men har potential att bli rätt. Overall, mycket bra! Cellon är guld, lite dov här och var kanske men spelar ju helt rätt. Skönt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 (redigerat) riktigt snyggt. Riktigt jävla bra! Det jag saknar är som folk har nämnt, just den RADIO EDIT version som kan bli möjlig här. För låten är lugn, hoppar igång som fan, sen lugn, sen hoppar igång osv . Efter första refrängen vill jag fortfarande ha trummorna kvar i compet på nåt sätt . kanske inte fullt ut , men det blir lite tomt med bara gitarrer efter den refrängen.. SEN kan man ta ett break efter andra refrängen.. så hade jag gjort iaf =) Men det är jag det 😛 /Perrra Redigerat 9 februari 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grannen Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Bra, snygg röst. Gillar inte riktigt mixen av rösten. Är inte med musiken så att det känns bekvämt. Lite tråkig låt. Saknas något spännande, någon hook iform av ett spännande ackord eller något..... Lite för ospännande för mig. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 gillar ref gitarren..och ett snyggt jobb allt som allt..men jag måste nog hålla med föregående om att refrängen inte levererar vad man hoppas på efter så snygga verser..refrängen gör att det blir nattradion musik av hela låten.. men hon sjunger otroligt snyggt.. enligt min egen smak..skulle jag föredra hela låtaen akustisk dvs med elgitarr plonken & cellon kvar ..för med den här refrängen så blir det baywatch soundtrack av det..och det skulle kunna vara bättre men som sagt jag ska inte klaga..det är ju skitbra gjort & kan mycket väl vara klart som det är... synd bara med refrängen!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Låter väldigt bra. Jag kan inte komma på något som behöver förbättras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Ja men här är ju den här 🙂 Det låter ju kalas ljudmässigt men något jag kan tycka såhär efter att ha hört igen på ett tag är att det känns lite stapligt när den går ner i det lugna partiet varje gång. Tror låten skulle må bra av lite skönt och lugnt trumkomp i sista versen 🙂 Bandet som hon (och du) inspireras av börjar möjligtvis inte på G? 🙂 Men som sagt bra låt och bra arr förutom alla stopp dårå men det kan bara är jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 10 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) Tack för bra respons pöjkar 🙂 Lavrell: Näe bandet börjar inte på G 🙂 Det börjar på L 🙂 Edit: Lavrell... Vi syns på Engelen den 26:e då jag ska dit och "jobba" 🙂 Redigerat 10 februari 2006 av osiris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 låter bra 🙂 btw; Engelen, på den gamla goda tiden då hette det Engelen när vi gick dit och Vingelen när vi gick därifrån 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Tack för bra respons pöjkar 🙂 Lavrell: Näe bandet börjar inte på G 😉 Det börjar på L 😛 Edit: Lavrell... Vi syns på Engelen den 26:e då jag ska dit och "jobba" 🙂 jahaaa 🙂 då va det inte som jag tänkte 😛 Jepp vi syns då vettu! Förhoppningsvis har jag fixat ett nytt mixerbord by then 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Bra låt etc etc... Tycker dock andra ref låter bättre, verkar va bättre mixad eller nåt, som någon tidigare nämnde. Kanske för att övergången från det akustiska i början blev så tydligt... Anyways. Bra jobbat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) Mycket bra produktion! Edit; @3:53 Nivån på sången,, Redigerat 10 februari 2006 av DjRymd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.