Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har skrivit en basic html kod till en liten hemsida. Allt funkar fint i Safari och Internet Explorer... men Mozilla verkar inte fatta länkarna till mina låtar. Någon som vet varför Mozilla inte fattar simpel html kod?

Annons
Arin (oregistrerad)
Postat

Om vi får se det blir det lättare men det beror ju på hur du litar på oss 🙂

Postat
Jag har skrivit en basic html kod till en liten hemsida. Allt funkar fint i Safari och Internet Explorer... men Mozilla verkar inte fatta länkarna till mina låtar. Någon som vet varför Mozilla inte fattar simpel html kod?

länkar du låtarna ifrån en annan server eller ligger låtarna på samma server som du har sidan?

Postat

Ok. så här ser det ut: Låtarna o sidan ligger på samma server. Som sagt. Oftast funkar det... med det verkar som det är Mozilla som inte fattar länkarna till till låtarna.

Det är ju rätt internt och oseriöst, kvantitet före kvalitet... så det är inte hela världen... men man undrar ju, och det är alltid kul att lära sig något nytt...

www.ntdproductions.tk

<html>

<head>

<title>NtD Productions</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<STYLE type="text/css">

<!--

BODY {

scrollbar-face-color:#545454;

scrollbar-highlight-color:#545454;

scrollbar-3dlight-color:#545454;

scrollbar-darkshadow-color:#545454;

scrollbar-shadow-color:#545454;

scrollbar-arrow-color:#98B878;

scrollbar-track-color:#545454;

}

-->

</STYLE>

</head>

<body background="images/index_07.jpg" width="444" height="142" text="#000000" bgproperties="fixed"

LINK="navy" VLINK="olive" ALINK="olive">

<p><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">

<H3><Center> Nya Låtar </H3></center>

<FONT SIZE="2">

Nu får det va nog! Sillola har skrivit ännu en låt, denna gången om sin relation till Kriff: <A HREF="Kriff och Jag.mp3"><B>"Kriff och Jag"</B></A>. Det får bli den sista av hans tobakshyllningar... Någon måtta får det vara.<p>

ÄNTLIGEN!!! PREMIÄR!!! Melodigottarna har lärt sig bounca och skänker oss två av tre låtar:<A HREF="roland smaland.mp3"><B>"Roland Småland"</B></A> och <A HREF="Mina Djur.mp3"><B>"Mina Djur"</B></A>. Man njuter!<p>

Bobbo... betraktaren... som är en liten doldis på NtD Productions, har gjort ett försök till en discodänga som blev så här: <A HREF="Temporary Love.mp3"><B>"Temporary Love"</B></A>.<p>

Här kan du fortfarande lyssna på Mafaldas nyårslåt: <A HREF="vi forsoker igen.mp3"><B>"Vi Försöker Igen"</B></A>.<p>

I julas förklarade den storsnusande finnen Sillola återigen sin uppskattning till den svenska muntobaken men låtarna <A HREF="Lat mig fa badda din snus.mp3">"Låt mig få badda din snus"</A> och <A HREF="white portion.mp3">"White Portion"</A>.<p>

Vi bjuder också på hans gamla snusrushyllning: <A HREF="snusrus.mp3">"Snusrus".</A><p>

Mvh. af <p>

(email: NtDProductions@mac.com)

</font></p>

</body>

</html>

Postat

Du har "mellanslag" i dina filnamn.

Antingen byter du ut dessa mot t.ex. underscore.

Mina Djur.mp3 döper du alltså till Mina_Djur.mp3

Det andra alternativet är att du länkar till Mina%20Djur.mp3 istället. %20 tolkas som space i alla webbläsare, så då fungerar länkarna med nuvarande filnamn.

Postat
Du har "mellanslag" i dina filnamn.

Antingen byter du ut dessa mot t.ex. underscore.

Mina Djur.mp3 döper du alltså till Mina_Djur.mp3

Det andra alternativet är att du länkar till Mina%20Djur.mp3 istället. %20 tolkas som space i alla webbläsare, så då fungerar länkarna med nuvarande filnamn.

Det är exakt som Linus säger. Här kommer man och erbjuder sina tjänster, och så hinner någon annan svara tidigare 😱

Visste inte att det fungerade i IE och Safari. Synnerligen underligt.

Postat
😉 Shit vilka skills ni har...Snacka om att inte fatta ett jota! 😛

HTML är faktiskt väldigt, väldigt enkelt att lära sig. Ingen magi här inte 😄

Postat

Jo, ska man vara petig bör man inte använda tecknen åäö och andra specialtecken i HTML-kod heller!

å ersätts med koden å

Webbläsaren tolkar specialtecken och skriver ut å på skärmen.

Å = Å 
å = å 
Ä = Ä 
ä = ä 
Ö = Ö 
ö = ö

Postat

kolla alltid i html-validatorn på w3c.org så vet du att din kod funkar i alla webläsare och att du skrivit rätt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.