Jump to content
Annons

I Hypersonic/Cubase SE

Recommended Posts

jan carlsson (oregistrerad)
Postat

Hej, Jag har en ny (1 år ca) Dell DIm 5000 som är optimerad för musikinsp. med XP paket, Cubase SE/Maya44 II. Konceptet har varit något instabilt och vid två tillfällen har datorn gått ner i felsäkert läge. Den senaste gången har jag laddat in XP över det gamla och fått allt att fungera igen.

Däremot har vissa ljud försvunnit i Hypersonic. Ex i Natural drums:

Då hörs inte alla trumljud, i vissa patcher har ex tomtom och HH försvunnit även cymbal m.m. Vad kan detta beropå? (datorn är inte internetansluten, så det kan inte handla om virus)

Någon som har en idé?

MVH Janne

Annons
Postat

Hmmm jag är inte alls så dukig på hur ominstallation av XP kan ha påverkar datorn. Men att det saknas vissa ljud tyder väl på att vissa ljudfiler har försvunnit. Försök lokalisera ljuden som inte finns kvar, hur vet jag inte....... Men fan, ta och installera om Hypersonic. Det tar ju itne så lång tid 😉 OCh det kommer lösa problemet.

Ursäkta min virrighet. Men det är sent 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.