Rogge Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) Tja 😆 Jag och en tjejkompis kokade ihop något för första gången med varandra... LÅTEN ÄR INTE 100% KLAR, Harmonier ska tillkomma men vill gärna höra vad ni tycker kan förbättras och dåligt med låten... UPPSKATTAR BÅDE DÅLIG SOM BRA FEEDBACK::: Melina_feat_Rogge.mp3 Redigerat 8 februari 2006 av Lundin
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Mono. Lite mer vågade panoreringar kanske skulle vara på sin plats. Inte mycket, men lite. Det enda som fyller stereobilden är stråkarna, och dom låter 10 meter bakom allt annat som sen är in-my-face. Kanske ta ner på trummorna lite eftersom dom fyller hela mitten. Mmm... jo, definitivt ner på claps-grejen ivarjefall. Ide: Om clapsen kommer från nån teknisk greja, spola det. Klappa in 8 claps själv och loopa det, tillräckligt långt för att låte autentiskt genom sången, tillräckligt kort för att kunna få det jämnt. Slutsats: Mycket modernt och trendigt. Lite kombinerat av gammalt, nytt och lånet. Bra soppa, kanske den blåa kryddan endast fattas?
Rogge Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 Tja tsmalmbe! Jasså, panoeringar på röst eller instrument? Stråkarna menar du att d inte låter nära eller? kanske för mycket reverb? Sant sant, jag hade tänkt att byta ut clapsen... man vet inte bättre när man lyssnat på samma låt hela dagen lång.. men med färska öron imorse så hörde jag att d var för vasst, men ska ta o pröva spela in ackustiska claps när jag kommer hem... =) Jasså tack så mycket.... hehe vad menar du med den blåa kryddan =) ?? HADE!! /ROGGE 😆
Lundin Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Hennes röst skulle nog passa bättre om det var lite mer aggressiv dist och rökiga gitarrer d.v.s rock.. Det känns inte riktigt hemma som det låter nu.. eller så saknas det en massa stämsång.. vad vet jag.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Jag gillar det här skarpt ger mig lite Sheryl Crow chills på nåt sätt. Kanske lite längre fram med damen och stråkarna lite också men det visst nån annan. Ska det slå det här och det borde det kunna göra så får ni nog fixa lite mer variation nåt slags musikalsikt stick eller hur man ska säga. Lycka till uppmuntrande lyssning på min ära. Göran
isotone Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Tycker du ska stereobredda gitarren. Eller dubba den och panorera ut båda lite åt varsitt håll. Det mest påtagliga i denna låt är att stereobilden är väldigt smal.
djonas Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 (redigerat) Skön soft låt. Aning enformig men jag gillar stråkarna. 😎 Bra röst, passar bra in i låten. Ljudbilden är lite mono med undantag för synteffekterna. Skulle önksa mer stereobredd. Jag saknar basen. En contrabas hade passat utmärkt här. 😕 Fint hantverk so far Mvh / djonas Edit:...lite smålustigt att du bara har gjort copy and paste med låtinfon. 😄 En aning onödig info om du ändå inte fyller i mallen. 😄 BTW...Kul att du hittat färgknappen. 😄 Redigerat 9 februari 2006 av djonas
prippe (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Snyggt, Lite enformigt som redan sagts, men i övrigt riktigt bra..... 🙂
Lundin Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Edit:...lite smålustigt att du bara har gjort copy and paste med låtinfon. 😄 En aning onödig info om du ändå inte fyller i mallen. 😏 BTW...Kul att du hittat färgknappen. 😆 Kollar du igen ser du att det är jag som redigerat trådhuvudet...blir var och varannan dag för att nykomlingar inte läser reglerna... 😏
Danabacken Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Edit:...lite smålustigt att du bara har gjort copy and paste med låtinfon. 😄 En aning onödig info om du ändå inte fyller i mallen. 😏 BTW...Kul att du hittat färgknappen. 😏 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.