hans-erik Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 LÅTNAMN: Funk me up ARTIST/GRUPP: RKP GENRE: Funk (typ) LÅTLÄNGD: 3.18 KOMPOSITÖR: h-e PRODUCENT: h-e EV. MEDVERKANDE: h-e INSPELNINGSÅR: 04 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.6MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Fick ett sånt där funk-flow igen. Tänkte dela med mig och ta emot lite konstruktiv kritik. Förra låten jag la upp fick jag en del schyssta tips på förbättringar! Hit me! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 överlag en helt ok produktion vad det gäller arrangemang och ljudkvalitet. det enda som kanske kan göras bättre är att lyfta upp volymen på beat/perc partierna så att dom faller i en mer jämbördig höjd med resterandes inehåll 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 Var har du Tom Jones någonstans?..eller missade han planet... Låter helt ok som Rå-demo..lite finlir med kompression och EQ så hade percussiondelen fått lite mer utrymme..men det kan ju vara en avvägningsfråga om du nu tänker slänga in en manlig sångare... skulle kunna se Tom Jones ihop med detta.. schysst med bas och gitarr-räkorna unisont.. Hihat'en skulle kunna slammra och pysa lite mer..nu tickar den en aning för snyggt... ..ok..inget mer gnäll nu.. ringer du Tom då? /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 22 maj 2004 Dela Postat 22 maj 2004 This I like! Tyckte det lät väldigt bra. Diggar de där bubbliga funkljuden 🙂 Känns som man vill dra igång och köra solo under hela låten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 (redigerat) Detta gillar jag! Grymt sväng, snygg arrat och mkt trevlig ljudbild. Loves the wahwah!! 🙁 Vore kul med lite sporadiska texter här och där i sann funk -anda... 4 mumsiga effektpedaler får den av mig! Greeejjt! Redigerat 23 maj 2004 av peppemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hans-erik Postat 23 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 23 maj 2004 Kenny Klevenhaus -> Tamburinloopen jag slängde in är nog i för dålig kvalité för att mixa till. Har försökt med EQ och div effekter men ingenting verkar funka. Får nog byta ut den helt. demoniqus -> Trumsamplingarna är helt klart i renaste laget. Ska kolla om jag har en bättre hi-hat. Jag ringer Tom på stört 😉 MusicGene -> Det bubbliga funkljudet kommer från logics EVD6. Låter rätt fräckt med lite effekter på. peppemannen -> Kul att du gillar wahwah'n trots att det är amplitubes auto. Hade slut batterier i crybaby'n men det funkade ju hyfsat ändå! Ska funta lite på om det kan bli nån sångslinga också... Jag finlirar lite till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 /me totally likes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 vad innebär x i röstningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 (redigerat) Härlig! Skön bas och riktigt sväng.. wahwah..😆 Ring NU! 😆 /Jazzman Redigerat 23 maj 2004 av Jazzman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 Det här känns bra och välbalanserat i mina öron. Men är den inte tänkt som bakgrund till något? Det saknas ett leadinstrument eller sång - IMO. Men kompet är snyggt! // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.