josefine Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 * LÅTNAMN: Autumn Storm (Part 2) * ARTIST/GRUPP: Jusiex * GENRE: Indietronica * LÅTLÄNGD: 2.35 * KOMPOSITÖR: Josefine Jinder (Jusiex) * PRODUCENT: Josefine Jinder (Jusiex) * EV. MEDVERKANDE: Mornel * INSPELNINGSÅR: 2005/2006 * FORMAT: Mp3 * STATUS: Färdig demo Det här var en låt jag tillägnade julen i julas, men i förrigår blev jag lite besviken på mig själv eftersom texten förtjänade någonting bättre än "nått djävla julpiss". Så jag gjorde en ny låt (utifrån den gamlas melodier) och funderar nu på att ta med den på den kommande EP'n men jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag behöver lite kommentarer! Vad tycker folk? Ps. Mornel stod för trummorna! Visst är dem sjukt bra! Låter svinäkta, etc. Ds Autumn_Storm__Part_2__1.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Stämningsfullt. Jag hör en röst som låter bra. Plocka fram den så att den hörs lite mer i nästa produktion är mitt tipps. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Lät behagligt. Fick mig att tänka på Sarah-pop, typ Talulah Gosh. Svårt att säga om den ska med på ep:n när man inte hört nåt annat men låten är bra. Byt ut Mornel, bara. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josefine Postat 8 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2006 Plocka fram den ännu mer, haha, jag som har kämpat med att inte sänka den mer på den här låten... Får faktiskt alltid höra att jag ska höjja den.. Det har nog med att man hör sig själv sjukt mkt starkare än vad alla andra hör att göra och jag har inte direkt en skolad sångröst med ljuvligt vibrato (haha) så det är lite svårt med just det där, men jag måste lära mig att inte sänka den för mycket... Du kan ju lyssna på Hold My Hand And Run som faktiskt skall vara med på ep'n i en annan tråd på forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Det har nog med att man hör sig själv sjukt mkt starkare än vad alla andra hör att göra ... Ja, så känner man ofta om sig själv. Om du har nån i närheten som du litar på kan det va en bra idé att låta denne mixa sångnivån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 (redigerat) Det första jag kom att tänka på var Secret Garden (Bruce) Sen kom sången till, då tänkte jag Candy Perfume Girl (Madonna) Kombinationen är ganska personlig tycker jag. En massa små trevliga tricks, som du säkert jobbat mycket med. Kort. Lite basig, det mest basiga jag hört på i mina lurar idag. Ligger ganska mycket material lågt nere, fungerar det månne i moderna all-in-one-sub-helvetes-woofer anläggningar? Edit: aijoo, höj inte på sången om du medvetet söker denna twin-peaks stäming, jag gillar det. Redigerat 8 februari 2006 av tsmalmbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 (redigerat) Alldeles för gulligt för mig så jag avhåller mig från att ytterligare kommentera det musikaliska, men upp med sången ett snäpp och basen måste ner, ta iaf bort allt under 40-45hz.. dessutom kan du få ut några fler db utan att förlora dynamik (högre volym alltså!). Så här der det ut; http://tinypic.com/view/?pic=nearrk Redigerat 8 februari 2006 av DjRymd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Rösten måste fram mycket mer annars blir det bara ett ljud i mängden...texten blir helt meningslös också när man inte hör vad som sjungs. Ett bra tips som någon sa: be någon annan mixa rösten så brukar det bli bra ( förutsatt att personen kan det 😱 ) ( posta gärna igen ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Byt ut Mornel, bara. 😉 Huh? Nu sårar du mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jourtor Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 (redigerat) Förbannat bra, igen. Helt rätt att kasta ut granen och dumpa jultemat. Plus i kanten för de nytillkomna padsen, de med seg attack. Angående sången så får den gärna vara som den är, den sitter som en fet såkallad "smäck". Btw, kasta inte ut mornel, han är go och duktig 🙂 Redigerat 8 februari 2006 av jourtor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Hahaha, välkommen hit Tor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Byt ut Mornel, bara. Huh? Nu sårar du mig. Ok då, du får va kvar! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josefine Postat 10 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2006 YEAH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Weee, sången/sångmelodin/kanske texten tillochmed påminner om Kanda, helmyspys! Fast sången måste upp massa, nu hör man knappt nåt av den alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 (redigerat) Låten är ganska välgjord men alldeles för mesmysig för min smak. Ät mera kött Redigerat 10 februari 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Grymt, grymt, grymt bra!!!! Kanske höja sången liiiiite, men den får absolut inte ta över, då försvinner den där magiska känslan du lyckats få till. Som sagt även för basig, och så vet jag inte riktigt ifall jag gillade den högerpannade sången...dra in den lite mot mitten. Plus en låg killstämma nånstans! Tipsen ger jag främst för att jag gillar låten enormt, och vill gärna se att den får den mix den förtjänar! Detta var riktigt bra, precis i min smak! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
apanboll Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Grymt bra. Som sagt sången måst upp om du inte sniffar på nån slags Lali Puna "effekt" där den inte är i fokus. Riktigt jävla bra! Jag tycker sånge ska "leda" låten i det här sammanhanget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josefine Postat 21 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2006 Nu har jag äntligen fått mitt alldeles egna Logic 7, så nu blir det ordning på det här mina vänner. Tack för alla tips. /Josefine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dajerszz Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 låten är bra. men jag personligen tycker att synten förstör väldigt mycket. jag menar inte att du ska ta bort den. men kanske byta ut ljudet. kanske mer orgel, typ hammond eller nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Bra låt, eller bra track ska jag kanske skriva. Peta upp sången minst 2 dB så kan du få rättvis feedback. Plocka bort det plastiga reverbet samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 upp.med.sången.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Kom igen nu jossan... Upp med (*)rösten 😛 Den är ju superskön, det lilla man hör... 😕 Störtskön låt bytheway 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.