Danabacken Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 (redigerat) ...från att sätta mig o göra musik igen. Ännu en låt i triphop/big beat-genren. Det gör inget om ni sågar lite. 😮 LÅTNAMN: inget ännu ARTIST/GRUPP: I, Daniel GENRE: triphop, big beat? LÅTLÄNGD: lite under 2 min KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag INSPELNINGSÅR: Feb 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.5 mb STATUS: skiss Hit me! 😄 Edit: småfel i låten, som jag har fixat till. big_beat.mp3 Redigerat 8 februari 2006 av Danabacken
Falk Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Ok Danabacken 😄 ..jag fick Jarre-vibbar o inga porrfilmsvibbar här 😄 ..snyggt o bra..den här får du fortsätta jobba med..detta är inget slask..skäms på dig 😮
Danabacken Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 Falk: Tack ska du ha. 😄 Ingen slask? 😄 en skiss då? 😮 Linus: Yeah, I know. 😄 Mars: Thanks M8! Kul o höra! 😄
Marängen Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Snyggt! Men jag skulle gärna höra lite sång!!!!!!!!!!!!!!!
Altzi Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Cool! leadljudet var lite jarre, i övrigt skulle den passa någon fräck svensk serie eller film 🙂
Mikeri Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Hmm....tror dom syftar på Jean Michel Jarre, en fransk musiker.....tror jag 🙂
Danabacken Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 Hmm....tror dom syftar på Jean Michel Jarre, en fransk musiker.....tror jag 🙂 Ah! Mycket möjligt. 🙂
hegobald Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 (redigerat) Mmm.. Kort snutt som attan.. Men jag fick vibbar av Jean Michel Jarre ( som andra sagt ) kolla in t.ex. hans hemsida på http://www.jeanmicheljarre.com/ för mer info. Samt Enigma (rytmen och basen) http://www.enigmamusic.com/index.shtml Men det lät bra fast det var en attans så kort snutt.. Big Bottom.. Ok 🙂 EDIT: fel länk till Enigma 🙂 Redigerat 7 februari 2006 av hegobald
Roger Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 (redigerat) Bra låt! och samt som sagt, lite jarre inspirerat. Och sång, ja det skulle göra lite mer av helhets intrycket. 🙂 Mvh Roger Redigerat 7 februari 2006 av Roger
mathew Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Sjysst, fet ljudbild osv 🙂 En sak bara - jag var beredd på att Sandra (Ni vet bruden med Maria Magdalena osv) skulle studsa rakt in i mixen vilken sekund som helst. Det luktar lite Michael Cretu om produktionen, och det är fint tycker jag 🙂
Danabacken Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 (redigerat) och samt som sagt, lite jarre inspirerat. Jag har hört talas om honom, men aldrig hört honom..... faktiskt. 😄 Tack iaf. Hego: Ja, enigma har alltid varit min största inspirationskälla, så det är inte konstigt att det påminner lite. 😄 Mathew: Tackar, men sång blir det inte på den här, inte. 😄 Tyvärr 🙂 Men det vill jag inte ha med heller, hur mycket ni än tjötar! 😄🙂 😄 Redigerat 7 februari 2006 av Danabacken
Danabacken Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 Ja det här låter fint!...sköna melodislingor 😕 Kul som fan o höra! 😳 Fortsätt gärna! 😕
oakleaf (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Det här är skönt! Fick ett leende på läpparna. Utveckla gärna detta, på tok för kort. Bra tryck 0.28, när stora beatet kommer igång. Bra balans!
O-Jay Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Väldigt små fina ljud i början... sen blir det maffigt. Låter bra. Jag skulle vilja ha lite mer basspel, hörs knappt nu. Jobba vidare så blir det kanon 😱
mtornros Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Bra låt! Vad är det för trummor? De låter toksnygga!
Danabacken Postat 11 februari 2006 Trådstartare Postat 11 februari 2006 Fick ett leende på läpparna. 😛 O-Jay: Tack. 🙂 Ja, jag vill ha en liten surprise där när allt skiftar till det 'maffiga'. Höja basen, säger du... ska kolla närmare på det. mtornros: Det är reasons trummor. 🙂 Tack ska du ha, kul att du gillar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.