Twilight_Zound Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 (redigerat) Jaha, nu är allt åt skogen igen.... 😏 Nänä, skoja ba. Men mitt Rec Click (Metronom) är borta under inspelning.... Klickar på Rec, väntar på precount click typ 2 Bars eller nått... Men inget händer...Och ja, har kollat manualen men där står det inget om försvunna funktioner. Den beskriver bara själva funktionen i sig... 😎 Just det.... PS: Rewire strular oxå...Inte haft problem med det innan, men nu funkar inte reWire mellan Cubase SX och Reason.. Cubase går finfint självt. Likadant med Reason. Däremot vill inte Reason starta om jag kör dem tillsammans... Oj oj oj...Får nog installer om sketen igen. BIIIIIG SIGH 😎 Redigerat 7 februari 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Klickar på Rec, väntar på precount click typ 2 Bars eller nått...Det finns inte precount click i Reason. Har du tryckt in Click-knappen nere i transportpanelen? (mellan Midi sync och Tempo) Har du (på samma ställe) vridit upp volymen för klicket? Cubase går finfint självt. Likadant med Reason. Däremot vill inte Reason starta om jag kör dem tillsammans...Får du nåt felmeddelande? Har du avinstallerat nåt program på sistone? Som kanske tog bort Rewire.dll ur Windows/system32-mappen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Funkar nu... *Tar en djup suck* Ominstallerat hela burken...Något seriöst problem med BIOS uppstod och resulterade i att skärmarna inte ville gå i gång. MAO ingen grafik. Fick göra en Recovery på bios sen updatera densamma och sen recovery på Burken (WIN XP) Nu verkar det funka någotsånär i alla fall. Håller som bäst på med WinXP updates... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.