Jump to content
Annons

M-audio Firewire FW 410

Recommended Posts

Pelle Ramberg (oregistrerad)
Postat

Har problem med lacenty i Cubase SX 2.0 när jag kör VSTi instruments. Ändrar buffersizen och sampleraten men det verkar inte ge någon effekt!! Snälla hjälp!!!!

/Pelle Ramberg

Annons
Postat

Är det någon som har haft problem med detta ljudkortet?

/MVH Pelle Ramberg

Postat
Är det någon som har haft problem med detta ljudkortet?

/MVH Pelle Ramberg

nej.

varför undrar du? om du har problem borde du kanske beskriva det lite osv... eller?

Postat

Oavsett vilken buffersize jag har och om jag höjer Sampleraten till 8810Hz får jag en födröjning på MIDI i Cubase VSti instruments. Undrar vad det är som kan vara felet.

Postat
Oavsett vilken buffersize jag har och om jag höjer Sampleraten till 8810Hz får jag en födröjning på MIDI i Cubase VSti instruments. Undrar vad det är som kan vara felet.

emulerade portar?

Postat

Har tagit bort dem också 🙂

Postat

kan oxå vara att vissa VST-instrument inte stödjer riktigt alla sample rates... annars kan de kanske vara att du har annan sample rate i Cubase än va du har på ljudkortet...

kolla även så att du inte har några IRQ-konflikter...

Postat

hur ser man om man har IRQ konflikter?

Postat (redigerat)

håll inne alt, dubbelklicka på my computer --> hardware --> device manager

Det kommer att vara ett utropstecken framför något, eller liknande, om det är konflikt

Redigerat av Naked
Postat
håll inne alt, dubbelklicka på my computer --> hardware --> device manager

precisely... 🙂

Postat

det har jag inte.. 🙂 Fattar inte riktigt vad som kan vara spöket i det här 😆

Postat
det har jag inte.. 🙂 Fattar inte riktigt vad som kan vara spöket i det här 😆

har du problem med alla VSTi's? testa lite olika...

Postat

har problem med alla :S men det funkar bättre i Nuendo 1.6 men då strular ljudkortet på ett annat sätt, kommer upp errorskyltar

Postat
har problem med alla :S men det funkar bättre i Nuendo 1.6 men då strular ljudkortet på ett annat sätt, kommer upp errorskyltar

k... då hade du rätt från början.. .de e alltså ljudkortet...

du har inte haft ett annat gammalt ljudkort inkopplat innan? det kan ligga gamla drivisar o spöka... gjorde de för mej... kom dock på att de va de efter jag hade formaterat när allt flöt på perfekt...

Postat

fanns inga sådan heller

Postat
fanns inga sådan heller

om du orkar och har möjlighet till det... formatera datorn... det brukar lösa alla problem...

Postat

var ställer man in Lacenty compensation i Cubase?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.