Jump to content
Annons

Jobbiga kunder i musikaffärer!


Glaskatten (oregistrerad)

Recommended Posts

Glaskatten (oregistrerad)

tyckte att det var dags att balansera debatten lite genom att visa att alla "kunder' knappast är änglar. Har själv jobbat i musikaffär haft PA-uthyrningsfirma och ljudstudio.

Nedanstående är några typstudier.

1. Nissen som regelbundet köpte/lånade gitarrförstärkare och själv brukade byta ut fina rör mot billiga rör för att sedan lämna tillbaks med hänvisning till att rören inte var original....

2. Otton som brukade hyra dj anläggning och efter hyrning klaga på att nålarna var sönder när han fick anläggningen och därför inte ville betala för hyran trots att alla vet att festen blev av och förstärkarna fortfarande är varma vid tillbakalämningen,

3. Jeppen som påstod sig vara teknisk idiot, och därför vill ha allt förinställt på lilla hyranläggningen av trubadurmodell, trots detta står alla reglage på max vid retur...och det klagas på sanslös distortion och rundgång...

4. Snattarna som plockade allt löst man hade framme utom gratisplektrum....

5. Snåljåpen som ville ha allt bästa inbytetsvärdet maximal rabatt utökad garanti gratis kablar hemkörning och gratis stativ plus 14 dagars öppet köp och givetvs avbetala...

6. Personer som vill att man ska specialbeställa udda svårsålda produkter för att de verkligen vill köpa dem, när man sedan fått hem prylarna så påstår de att de bara ville känna på dom...

7. Folk i butiken som man snällt frågar om de behöver hjälp men de svarar nej, för att sedan gnälla på nätet att musikaffärspersonal är ohjälpsamma idioter...

8. De som bokar en stor studio 3 veckor i rad för att sedan avboka 5 minuter innan p.g.a. mens etc., dessutom så har de ofta inte brytt sig om att meddela sina medmusikanter och studiomusiker om att inspelningen har ställts in så de dyker upp i tre veckor och undrar var de andra i bandet är.

9. Folk som springer fram och tillbaks mellan butikerna i flera veckor för att typ få 50 kronor lägre pris på en pryl som kostar 15.000:-

10. Bandet som betalade för sin 4 veckors skivinspelning i min studio genom inkomsterna de fick från att sälja av mikar och gitarrer som de "lånat" från studion..

11. PC moddarn som kom och klagade på att inget fungerade vare sig hård eller mjukvara på hans nyinköpta PC musiksystem som sålts fullt fungerande och färdiginstallerat , efter återställning från hans moddande så fungerde snabbt det mesta igen, men tror ni inte att han kom tillbaks varje dag i två veckor med nya fel. När man sedan nämner att han borde köra mac istället för att slippa problem så säger han det är för dyrt, trots att prisskillnaden knappt ens motsvarar bensinkostnaden fram och tillbaks mellan hans hemstudio och affär för att inte tala om hans missade produktivitet.

12. kunder som tror att butikerna har jättemarginaler på allt och därför tycker att det är fritt fram att lägga skambud efter skambud...

13. En av mina favoriter är 50 åriga hobby DJs som gärna hyrde discoanläggning med dubbelCd för att sedan klaga på att vinylskivorna inte gick att spela för att de inte gick in i CD sloten...

Det finns de som säger att kunden alltid har rätt, men det mer korrekta är nog att man ska låta dom tro det iaf..

Av ovanstående så kan man tro att jag hatar "kunder" men det gör jag inte, jag hatar ingen men vissa "kunder" är betydligt mer påfrestande än andra.

Kom gärna med fler exempel ni säljare som också suttit bakom disken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Kom gärna med fler exempel ni säljare som också suttit bakom disken...

Jag tror du postat i fel forum, allvarligt talat.

Så du menar att du tror att det inte finns några på studios forum som antingen jobbar eller har jobbat bakom disken? Eller menar du kanske att ingen vågar uttala sig, av rädsla för the almighty godlike customer?...

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av exemplen ovan är ju komiska... på det viset att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det senare om man själv utsätts för det antar jag. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Har själv jobbat i affär dock ej musik, krängde möbler en tid och jag känner igen kunderna. Vi hade dock så att om kunden beställde något så var dom tvugna att lägga en handpenning, för det var ju inte kul når någon beställde en soffgrupp för 30000 och inte ville ha den sen. Jobbade även extra i en Expert butik och det kan vara frusterande när det kommer in ett gäng och vill hör allt om en ny tex DVD som just kommit ut på marknaden i USA och Japan och bara för att dom sett den på nätet så måste ju dom i affären också veta allt om den, men ska dom ha en sådan? Näääää

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av exemplen ovan är ju komiska... på det viset att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det senare om man själv utsätts för det antar jag. 😄

Ja, man kan ju iaf se resultatet att musikaffärerna har dom kunder dom är förtjänta av och vise varse... !?! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
En del av exemplen ovan är ju komiska... på det viset att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det senare om man själv utsätts för det antar jag. 😄

Ja, man kan ju iaf se resultatet att musikaffärerna har dom kunder dom är förtjänta av och vise varse... !?! 😏

Jo sant till viss del men vem är hönan och vem är ägget?

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av exemplen ovan är ju komiska... på det viset att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det senare om man själv utsätts för det antar jag. 🙂

Ja, man kan ju iaf se resultatet att musikaffärerna har dom kunder dom är förtjänta av och vise varse... !?! 😏

Jo sant till viss del men vem är hönan och vem är ägget?

Jag har faktiskt jobbat halvtid i en Musikaffär under ett år... Det var nog ett av dom roligaste arbeten jag haft... Man fick åka på mässor, testa nya prylar, man kunde ringa generalagenter och be om saker... Stämma gitarrer, pianon och pyssla lite i butiken när det var lungt...

Det är ju inte direkt dom som tror att dom är rockstjärnor som butikerna lever på och som är roligast att jobba med tycker jag. Utan det är alla dom som verkligen jobbade heltid med musik och som man inte ofta träffade innan som var kul att ha att göra med...

Jag var inte så gammal när jag jobbade, 18, 19 tror jag så det speglar nog också min uppfattning... 😄

Edit: Särskrivningar

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
the almighty godlike customer

Bingo! 😄

Har du jobbat på Billebro eller? 😉

Nix men jag har träffat K några gånger och han kan väl sägas vara DJ-världens Basil Fawlty, K har två personligheter en mycket sympatisk och en spegelvänd.

Vet att Billebros uthyrning har råkat ut för en hel del otrevligheter så jag kan till viss del förstå honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom gärna med fler exempel ni säljare som också suttit bakom disken...

Jag tror du postat i fel forum, allvarligt talat.

Eller fel jobb kanske? Måste vara jobbigt att ha ett service-inriktat yrke om man inte gillar kunder. 😄

Skämt o sido, jag tyckte det var underhållande att läsa. Jobbade för många år sedan med PC support och då fick man erfara hur extremt jobbiga, korkade och frustrerande användare kan vara. Tror det i viss mån kan jämföras med ovan.

Men du glömde en Nisse... han som köper en produkt på 30 dagar öppet köp i butik, lämnar tillbaka den sista dagen i vetskap om han faktiskt vill ha produkten, och beställer den då billigast möjligt över nätet istället. Ska erkänna att jag gjorde det där några gånger när handel över nätet var nytt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)
tyckte att det var dags att balansera debatten lite genom att visa att alla "kunder' knappast är änglar. Har själv jobbat i musikaffär haft PA-uthyrningsfirma och ljudstudio.

Nedanstående är några typstudier.

1. Nissen som regelbundet köpte/lånade gitarrförstärkare och själv brukade byta ut fina rör mot billiga rör för att sedan lämna tillbaks med hänvisning till att rören inte var original....

2. Otton som brukade hyra dj anläggning och efter hyrning klaga på att nålarna var sönder när han fick anläggningen och därför inte ville betala för hyran trots att alla vet att festen blev av och förstärkarna fortfarande är varma vid tillbakalämningen,

3. Jeppen som påstod sig vara teknisk idiot, och därför vill ha allt förinställt på lilla hyranläggningen av trubadurmodell, trots detta står alla reglage på max vid retur...och det klagas på sanslös distortion och rundgång...

4. Snattarna som plockade allt löst man hade framme utom gratisplektrum....

5. Snåljåpen som ville ha allt bästa inbytetsvärdet maximal rabatt utökad garanti gratis kablar hemkörning och gratis stativ plus 14 dagars öppet köp och givetvs avbetala...

6. Personer som vill att man ska specialbeställa udda svårsålda produkter för att de verkligen vill köpa dem, när man sedan fått hem prylarna så påstår de att de bara ville känna på dom...

7. Folk i butiken som man snällt frågar om de behöver hjälp men de svarar nej, för att sedan gnälla på nätet att musikaffärspersonal är ohjälpsamma idioter...

8. De som bokar en stor studio 3 veckor i rad för att sedan avboka 5 minuter innan p.g.a. mens etc., dessutom så har de ofta inte brytt sig om att meddela sina medmusikanter och studiomusiker om att inspelningen har ställts in så de dyker upp i tre veckor och undrar var de andra i bandet är.

9. Folk som springer fram och tillbaks mellan butikerna i flera veckor för att typ få 50 kronor lägre pris på en pryl som kostar 15.000:-

10. Bandet som betalade för sin 4 veckors skivinspelning i min studio genom inkomsterna de fick från att sälja av mikar och gitarrer som de "lånat" från studion..

11. PC moddarn som kom och klagade på att inget fungerade vare sig hård eller mjukvara på hans nyinköpta PC musiksystem som sålts fullt fungerande och färdiginstallerat , efter återställning från hans moddande så fungerde snabbt det mesta igen, men tror ni inte att han kom tillbaks varje dag i två veckor med nya fel. När man sedan nämner att han borde köra mac istället för att slippa problem så säger han det är för dyrt, trots att prisskillnaden knappt ens motsvarar bensinkostnaden fram och tillbaks mellan hans hemstudio och affär för att inte tala om hans missade produktivitet.

12. kunder som tror att butikerna har jättemarginaler på allt och därför tycker att det är fritt fram att lägga skambud efter skambud...

13. En av mina favoriter är 50 åriga hobby DJs som gärna hyrde discoanläggning med dubbelCd för att sedan klaga på att vinylskivorna inte gick att spela för att de inte gick in i CD sloten...

Det finns de som säger att kunden alltid har rätt, men det mer korrekta är nog att man ska låta dom tro det iaf..

Av ovanstående så kan man tro att jag hatar "kunder" men det gör jag inte, jag hatar ingen men vissa "kunder" är betydligt mer påfrestande än andra.

Kom gärna med fler exempel ni säljare som också suttit bakom disken...

Jag tycker du har helt rätt alltså. På alla punkter.

Folk i sverige är fan idioter eller svin allihoppa. Jag har oxå jobbat i butik, dock på OnOff under nåt halvår sommaren 99. Och folk är fan inte kloka alltså. Man får en smärre chock av varannan kund som kommer in.

Klassikern är ju äldre herre med linne, stinker kebab och har mer hår på bröstet än bigfoot, en hel jävla famn full med gamla kvitton på grejor han köpt då garantin gick ut för nån vecka sen, och vill påstå att det är fel på ALLA grejor.

Sjävklart vill han ha pengarna tebax på rakapparaten oxå, som han använt 40 ggr typ.

Fick en av mitt livs första utskällning av en medelålders "fin" affärsman, som köpte en HP skrivare, sen kommer han tebax och är så fruktansvärt sur och skriker på mig att den inte funkar, skrivaren är helt död. Jag frågar till slut om han satt i nätkontakten, "vadå kontakt, en skrivare ska inte behöva nån sladd...". Då visar det sig att idioten hade ba ställt skrivaren brevid datorn utan att koppla in NÅNTING.

osv .... det här pågick varje dag i ett halvår. Och då insåg jag att det var kunderna som är idioterna, och att jag aldrig skulle vara en jobbig kund igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte att det var dags att balansera debatten lite genom att visa att alla "kunder' knappast är änglar. Har själv jobbat i musikaffär haft PA-uthyrningsfirma och ljudstudio.

Nedanstående är några typstudier.

1. Nissen som regelbundet köpte/lånade gitarrförstärkare och själv brukade byta ut fina rör mot billiga rör för att sedan lämna tillbaks med hänvisning till att rören inte var original....

2. Otton som brukade hyra dj anläggning och efter hyrning klaga på att nålarna var sönder när han fick anläggningen och därför inte ville betala för hyran trots att alla vet att festen blev av och förstärkarna fortfarande är varma vid tillbakalämningen,

3. Jeppen som påstod sig vara teknisk idiot, och därför vill ha allt förinställt på lilla hyranläggningen av trubadurmodell, trots detta står alla reglage på max vid retur...och det klagas på sanslös distortion och rundgång...

4. Snattarna som plockade allt löst man hade framme utom gratisplektrum....

5. Snåljåpen som ville ha allt bästa inbytetsvärdet maximal rabatt utökad garanti gratis kablar hemkörning och gratis stativ plus 14 dagars öppet köp och givetvs avbetala...

6. Personer som vill att man ska specialbeställa udda svårsålda produkter för att de verkligen vill köpa dem, när man sedan fått hem prylarna så påstår de att de bara ville känna på dom...

7. Folk i butiken som man snällt frågar om de behöver hjälp men de svarar nej, för att sedan gnälla på nätet att musikaffärspersonal är ohjälpsamma idioter...

8. De som bokar en stor studio 3 veckor i rad för att sedan avboka 5 minuter innan p.g.a. mens etc., dessutom så har de ofta inte brytt sig om att meddela sina medmusikanter och studiomusiker om att inspelningen har ställts in så de dyker upp i tre veckor och undrar var de andra i bandet är.

9. Folk som springer fram och tillbaks mellan butikerna i flera veckor för att typ få 50 kronor lägre pris på en pryl som kostar 15.000:-

10. Bandet som betalade för sin 4 veckors skivinspelning i min studio genom inkomsterna de fick från att sälja av mikar och gitarrer som de "lånat" från studion..

11. PC moddarn som kom och klagade på att inget fungerade vare sig hård eller mjukvara på hans nyinköpta PC musiksystem som sålts fullt fungerande och färdiginstallerat , efter återställning från hans moddande så fungerde snabbt det mesta igen, men tror ni inte att han kom tillbaks varje dag i två veckor med nya fel. När man sedan nämner att han borde köra mac istället för att slippa problem så säger han det är för dyrt, trots att prisskillnaden knappt ens motsvarar bensinkostnaden fram och tillbaks mellan hans hemstudio och affär för att inte tala om hans missade produktivitet.

12. kunder som tror att butikerna har jättemarginaler på allt och därför tycker att det är fritt fram att lägga skambud efter skambud...

13. En av mina favoriter är 50 åriga hobby DJs som gärna hyrde discoanläggning med dubbelCd för att sedan klaga på att vinylskivorna inte gick att spela för att de inte gick in i CD sloten...

Det finns de som säger att kunden alltid har rätt, men det mer korrekta är nog att man ska låta dom tro det iaf..

Av ovanstående så kan man tro att jag hatar "kunder" men det gör jag inte, jag hatar ingen men vissa "kunder" är betydligt mer påfrestande än andra.

Kom gärna med fler exempel ni säljare som också suttit bakom disken...

Jag tycker du har helt rätt alltså. På alla punkter.

Folk i sverige är fan idioter eller svin allihoppa. Jag har oxå jobbat i butik, dock på OnOff under nåt halvår sommaren 99. Och folk är fan inte kloka alltså. Man får en smärre chock av varannan kund som kommer in.

Klassikern är ju äldre herre med linne, stinker kebab och har mer hår på bröstet än bigfoot, en hel jävla famn full med gamla kvitton på grejor han köpt då garantin gick ut för nån vecka sen, och vill påstå att det är fel på ALLA grejor.

Sjävklart vill han ha pengarna tebax på rakapparaten oxå, som han använt 40 ggr typ.

Fick en av mitt livs första utskällning av en medelålders "fin" affärsman, som köpte en HP skrivare, sen kommer han tebax och är så fruktansvärt sur och skriker på mig att den inte funkar, skrivaren är helt död. Jag frågar till slut om han satt i nätkontakten, "vadå kontakt, en skrivare ska inte behöva nån sladd...". Då visar det sig att idioten hade ba ställt skrivaren brevid datorn utan att koppla in NÅNTING.

osv .... det här pågick varje dag i ett halvår. Och då insåg jag att det var kunderna som är idioterna, och att jag aldrig skulle vara en jobbig kund igen.

Kan inte göra annat än att skriva under på detta.

Jag jobbade som säljare på Siba för många herrans år sedan och som ChrisSnyder skriver:

"Man får en smärre chock av varannan kund som kommer in."

Bokstavligt talat varannan kund! Man tror inte det är sant. Det var nästan så man väntade på att få höra "You're on Candid Camera!".

Man kan bli mörkrädd för mindre....

EDIT: Stvafle

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Folk i sverige är fan idioter eller svin allihoppa.

Skönt.

Jag trodde att det bara var jag som var en idiot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det var nästan så man väntade på att få höra "You're on Candid Camera!".

Men kom igen, fler exempel! Sånt där är kul att läsa om. 😮

En skön grej är när jag i början av 90-talet hyrde ut ett par bautakraftiga discohögtalare till en av Sveriges teknopionjär-DJs som var känd för att spela ruskigt högt, till historien hör att högtalarna hade inbyggda överbelastningsskydd i filtren som delvis bestod av lampor som lös genom basreflexhålen när de överbelastades, nåja efter spelningen så sa DJn att det var grymt bra tryck och att det var coolt att de hade inbyggda ljuseffekter..

Nu var ju meningen att man skulle sänka när basreflexhålen började blinka, inte höja.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nästan så man väntade på att få höra "You're on Candid Camera!".

Men kom igen, fler exempel! Sånt där är kul att läsa om. 😲

En skön grej är när jag i början av 90-talet hyrde ut ett par bautakraftiga discohögtalare till en av Sveriges teknopionjär-DJs som var känd för att spela ruskigt högt, till historien hör att högtalarna hade inbyggda överbelastningsskydd i filtren som delvis bestod av lampor som lös genom basreflexhålen när de överbelastades, nåja efter spelningen så sa DJn att det var grymt bra tryck och att det var coolt att de hade inbyggda ljuseffekter..

Nu var ju meningen att man skulle sänka när basreflexhålen började blinka, inte höja.....

😳

Meeeeeeeer....? Någon? Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gäller inte musik, men ett utav de värsta jag vet är när folk har något dem inte har. Jag jobbade i en biltillbehörsbutik förra sommaren och ett gäng killar kom in och sa att dem hade en viss bil, värsting varianten av den bilen. Komplett trimning ville dem ha men sa att det var på tok för dyrt (vi säger att det ökade 50 hästkrafter för 50 000kr), man kunde hitta samma antal hästkraft-ökning för en tiondel av det priset.

Dem höll på och tjafsade om chiptrimning som skulle ge 50 hästar extra för 5000 kr, länge, länge. Efter ett bra tag kom det fram att dem faktiskt hade en helt "vanlig" version av den bilmodellen som mycket väl kunde trimmas för den billigare pengen! Det är ju en viss skillad att trimma standard eller fabrikstrimmade bilar... men bara för att vara tuff så sa han att han hade värsta modellen!

Kan säkert dra paralleller med det här och musikkunder också...

Link to comment
Dela på andra sajter

det värsta är ju säljare som inte vet vad dom säljer. Dit räknas alla järpar på Onoff och Siba. I musikaffärer finns såklart en del sånna också, men oftast har de en kollega som kan kompensera.

När man blir hänvisade till andra konkurrerande butiker som är mer specialicerade på det man söker vet man att det är en bra affär 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen alla punkter i första inlägget 🙂

Jobbade i en butik i norra stockholm förut, och visst stöter man på en del märkliga varelser. Musiker är i regel ganska kunniga om sina verktyg, därför tror de att de kan styra och ställa lite som de vill. Alla förväntar sig t ex rabatter, även fast endast bra kunder bör få det.

Inte helt ovanligt är hemmastudionissen som kan alla vsti och pluggar som någonsin gjorts, killen som försöker cracka in logic 7 i windows 2000. Dessa personer tror helt ärligt att de kan få en licens av cubase eller liknande från butiken eftersom man i butiken har demoex 😎

Hehe, roligt folk det där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen alla punkter i första inlägget 🙂

Jobbade i en butik i norra stockholm förut, och visst stöter man på en del märkliga varelser. Musiker är i regel ganska kunniga om sina verktyg, därför tror de att de kan styra och ställa lite som de vill. Alla förväntar sig t ex rabatter, även fast endast bra kunder bör få det.

Inte helt ovanligt är hemmastudionissen som kan alla vsti och pluggar som någonsin gjorts, killen som försöker cracka in logic 7 i windows 2000. Dessa personer tror helt ärligt att de kan få en licens av cubase eller liknande från butiken eftersom man i butiken har demoex 😎

Hehe, roligt folk det där 🙂

Första inlägget?

Välkommen till forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, faktiskt! Vill dock minnas att jag läste det första numret av Studio 🙂

Har sneglat lite på forumet, men inte orkat registrera. Nu behöver jag dock lite hjälp med Logic i os 10.4.4 så nu var det dags 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du har helt rätt alltså. På alla punkter.

Folk i sverige är fan idioter eller svin allihoppa. Jag har oxå jobbat i butik, dock på OnOff under nåt halvår sommaren 99. Och folk är fan inte kloka alltså. Man får en smärre chock av varannan kund som kommer in.

Klassikern är ju äldre herre med linne, stinker kebab och har mer hår på bröstet än bigfoot, en hel jävla famn full med gamla kvitton på grejor han köpt då garantin gick ut för nån vecka sen, och vill påstå att det är fel på ALLA grejor.

Sjävklart vill han ha pengarna tebax på rakapparaten oxå, som han använt 40 ggr typ.

Fick en av mitt livs första utskällning av en medelålders "fin" affärsman, som köpte en HP skrivare, sen kommer han tebax och är så fruktansvärt sur och skriker på mig att den inte funkar, skrivaren är helt död. Jag frågar till slut om han satt i nätkontakten, "vadå kontakt, en skrivare ska inte behöva nån sladd...". Då visar det sig att idioten hade ba ställt skrivaren brevid datorn utan att koppla in NÅNTING.

osv .... det här pågick varje dag i ett halvår. Och då insåg jag att det var kunderna som är idioterna, och att jag aldrig skulle vara en jobbig kund igen.

Hahaha...känns som en riktig klassiker.

Å andra sidan så är min erfarenhet av säljare på on/off, siba mm att dom inte är alltför kompetenta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk i sverige är fan idioter eller svin allihoppa. Jag har oxå jobbat i butik, dock på OnOff under nåt halvår sommaren 99. Och folk är fan inte kloka alltså. Man får en smärre chock av varannan kund som kommer in.

Knepigt det där... under mina två-tre år som föreståndare för en skivbutik kan jag inte påminna mig fler än tre idioter och ett svin.

Men jag kanske förtränger. Det var trots allt 15 år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det finns de som säger att kunden alltid har rätt, men det mer korrekta är nog att man ska låta dom tro det iaf..

Nej kunden har defintivt inte alltid rätt.

Men det är kunden som betalar! 😏

Gillade verkligen inbokad studiotid avbokad pga mens! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade verkligen inbokad studiotid avbokad pga mens! 😆

Visst ser det roligt ut, men faktum är att tjejer som regel sjunger betydligt sämre i samband med mens.

Om de inte bokar in en ny tid samtidigt som avbokningen (det där fenomenet brukar ju vara över efter en vecka och vara ganska tillförlitligt... 😉 ), så har det däremot troligen bara varit en ursäkt för att komma loss från bokningen och utgifterna - och spela in på ett ställe som var billigare eller något... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju tillägga mina erfarenheter, efter att ha haft hand om datorservice och support i många år - och därför suttit mycket i telefonsupport, samt hjälpt till mycket med tekniska frågor och även försäljning i butik etc...

Det är egentligen ytterst få som jag har upplevt som besvärliga eller struliga, så jag kan inte säga att jag håller med andemeningen i tråden som helhet.

Det stora flertalet är tacksamma för att få relevant hjälp och uppskattar att man tar den tid som behövs för att de ska förstå. Vissa jobbiga kunder förekommer det väl alltid, men enligt min erfarenhet är de en försvinnande liten minoritet.

Kanske beror det också delvis på personalens inställning, om kunden blir besvärlig och otrevlig eller inte. Om butikspersonalen inte är serviceminded eller ger ett arrogant bemötande, så tillhör jag de kunder som går därifrån och inte sätter min fot i butiken igen (om jag inte måste) - för man ska inte behöva bli behandlad som luft bara för att man frågar efter något billigt eller något som måste letas upp och inte säljer sig självt...

Om den allmänna attityden bland personalen är att kunder är jobbiga, så märker kunderna det - något som många inte verkar förstå. Det är ju till syvende och sist just kunderna som betalar personalens lön, så i många fall behövs det en uppryckning bland personalen om kunderna ska börja upplevas som trevligare...

I min egen lilla firma (som jag har haft i snart 7 år), har jag hittills inte råkat ut för någon alls som har varit jobbig eller bråkig - men jag har ju långt ifrån samma antal kunder som en vanlig butik har - eller så beror det kanske på min egen attityd gentemot kunderna...? 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på Siba för att köpa en ministereo med skivväxlare. Expediten, pekade på den enda dom hade för fem skivor och frågade om jag ville lyssna på den. Ja, det ville jag förstås och han satte på den. Jag hörde direkt att något inte var som det skulle med ljudet, och påpekade att det låter fel, man ska nog skifta högtalarsladdarna. Expediten avbröt mej och sa att här är inget fel! Jag hävdade på nytt att det är bara att byta där bak på högtalarna. Han envisades och sa att här är det inte felkopplat utan att ens titta efter. När jag skulle gå fram för att titta bakom högtalaren tog han och lyfte upp vänster högtalare för att placera till höger om stereon och jag bara gapade. Nej, nej, det är kontakterna på ena högtalaren som ska byta plats ropade jag. Han ställde tillbaks högtalaren och sa, mäkta irriterat, att här kopplar vi minsann inte fel! När han gått utom synhåll tittade jag efter bakom högtalarna och naturligtvis satt sladdarna fel. Jag skiftade dom rätt och nu lät det felfritt och jag sökte upp en annan expedit och köpte stereon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på Siba för att köpa en ministereo med skivväxlare. Expediten, pekade på den enda dom hade för fem skivor och frågade om jag ville lyssna på den. Ja, det ville jag förstås och han satte på den. Jag hörde direkt att något inte var som det skulle med ljudet, och påpekade att det låter fel, man ska nog skifta högtalarsladdarna. Expediten avbröt mej och sa att här är inget fel! Jag hävdade på nytt att det är bara att byta där bak på högtalarna. Han envisades och sa att här är det inte felkopplat utan att ens titta efter. När jag skulle gå fram för att titta bakom högtalaren tog han och lyfte upp vänster högtalare för att placera till höger om stereon och jag bara gapade. Nej, nej, det är kontakterna på ena högtalaren som ska byta plats ropade jag. Han ställde tillbaks högtalaren och sa, mäkta irriterat, att här kopplar vi minsann inte fel! När han gått utom synhåll tittade jag efter bakom högtalarna och naturligtvis satt sladdarna fel. Jag skiftade dom rätt och nu lät det felfritt och jag sökte upp en annan expedit och köpte stereon.

😕😛😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...