Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har då en filmfil jag ska ljudlägga och göra bakrundsmusik till. Och jag importerar då filmfilen genom "Import Video file". Det kommer då upp ett videospår och filmen lägger sig där. Men filmen som är ca 5 minuter lång kommer bara upp som ett litet sträck. Och det kommer inte upp något filmfönster där man kan se filmen. Har säkert att göra med någon inställning eller så, men jag kan itne hitta?

Jag kör med Cubase SL 3

Annons
Postat

På F9 fick jag upp visning. Men det syns ingen film.

Filmen är i fromatet .mov

det borde väl funka?

Postat

Okej Quick Time där har vi det. Jag får ta å installera det då hehe.

Postat

Nu funkar det. Men det krågnlar med uppspelningshistigheten. Vid vissa ställen spelas filmen upp väldigt fort och i bland i typ slowmotion. Kankse har å göra med någon inställning? Jag har en riktigt fräch pc så det kan ju knappast vara prestandaproblem. Någon som vet något?

• 1 år senare...
Postat
Nu funkar det. Men det krågnlar med uppspelningshistigheten. Vid vissa ställen spelas filmen upp väldigt fort och i bland i typ slowmotion. Kankse har å göra med någon inställning? Jag har en riktigt fräch pc så det kan ju knappast vara prestandaproblem. Någon som vet något?

Kolla så att din video fil är 25 fps, brukar strula annars.

Postat

Quicktime och PC har väl aldrig varit bästa vänner.

Hade själv alltid problem med det men läste då på Nuendo forumet att en del

körde med "QuickTime Alternative" istället. Det funkade för mig men jag vet iofs inte hur det är idag.

Det var ca ett år sen har jag för mig.

Alternativt kan du ju prova konvertera filen till en avi eller nåt som PC:n gillar bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.