Quads (oregistrerad) Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 När jag jobbar med mjukvarusynthar så börjar ljudet spraka rejält, och sen kommer så småning om ett meddelande i stil med "Error while trying to synchronise Audio and Midi.". Någon annan gång stod nåt också om att jag skulle "check external devices" vad dom nu syftar på... Det här händer bara när jag spelar in/lyssnar och spelar samtidigt. Någon som vet hur jag löser detta? AMD3400+ 1 gig minne M-Audio Audiophile USB
Piccazzo Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Höj Latencyn på ditt ljudkort. Troligtvis har du för låg latency att datorn inte klarar av att skicka informationene och ta emot den i tid. Sedan kan du kolla in Musicxp för optimering av PC för musikbruk
Richie76 Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Har själv det problemet till och från och beror då på att min midi-klaviatur fått fel och när jag slår av och på den eller datorn fungerar allt igen.. kanske inte hjälper för dig..
Quads (oregistrerad) Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Latencyn höjde jag i och för sig bara från Low till Medium - sen finns det två steg till att gå upp till, men jag köpte ju det här ljudkortet för att jag skulle kunna använda lägre latency, och jag tycker att det redan på medium känns att det är fördröjning... Ska testa att stänga av och på mitt digitalpiano. Tack för tipsen! 🙂
Fredster Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Titta i win.ini…..scrolla ned tills du hittar logic och kolla om det står 1 eller 0 på ”portarna” för midi. Jag hade nåt skumt problem där dom hamnade på 7 vilket inte är korrekt. När jag ändrade till 0 eller 1 så försvann det.
Quads (oregistrerad) Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Jag ändrade från 7 till 0. Nu är det problemet helt borta. Tusen tack!!! 🙂
Fredster Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Jag ändrade från 7 till 0. Nu är det problemet helt borta. Tusen tack!!! 😏 VA bra!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.