clickpop records Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Headspin Master ARTIST/GRUPP: Planet 2 GENRE: Electro Break LÅTLÄNGD: 4 min KOMPOSITÖR: Planet 2 PRODUCENT: Planet 2 EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 STORLEK: 4 MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Svensk electro inspirerad av filmen "Break Dance" från 1984. Redigerat 21 maj 2004 av clickpop records
Lundin Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 Mixa om låten och 1: sänk trummorna eller 2: höj allting annat, speciellt det vokala skulle behöva en volymökning och mer närhet hihaten har liten aning för mycket 8khz som gnager på trumhinnan Annars låter det rätt electro-aktigt.. /D
patrik Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 Ja, det som lät rätt nice var ju refrängen. Lite småcoolt vocodad sång. Själva "rappen" är väl inget jag lyfter på hatten för. Trummorna är enkla men funkar väl, dock för hög volym som demoniqus sa. Melodier i låten är heller ingen höjdare tycker jag. En godkänd produktion... Ursäkta mig för att vara så negativ 😠
Stinkey (oregistrerad) Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Trevligt knorrande synthar måste jag säga. 😆
Neko Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Aningens ojämna nivåer upplevde jag, och inte bara på sång, kör en vända till i mixern så låter det nog ännu bättre. 😆
Lars Norén Postat 23 maj 2004 Postat 23 maj 2004 Mer luft Du tappar svänget och tyngden när allt låtrer hela tiden längre och mjukare breaks Kraftigare baskagge Vet inte om rösten är samplad eller om det är någon i din närhet men om det är du eller din kompis kör omdet efter ni trixat med arret och ljudet Kanske skulle det va en poäng att titta över Bpm:et 84 var det mer driv lyssna på planet rock Hoppas du gör låten ändå bättre för den är grym Bg up
clickpop records Postat 24 maj 2004 Trådstartare Postat 24 maj 2004 Tack för synpunkterna! Vi ska titta över mixen, låten år inte komprimerad och det skulle behövas. Den tenderar att bli lite "gles" ibland.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.