tsmalmbe (oregistrerad) Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Namn: Vanilla Sky Artist: Thomas Genre: AOR (sku jag säga, men vad vet jag) Sång,musik & produktion: Thomas Inspelat, mixat, mastrerat: 2005/6 Format: mp3 224 kbps Your browser does not support the HTML5 audio tag Fritt fram att kommentera allt. Själv anser jag mig vara klar, men nåt sånt som färdigt finns ju inte egentligen...
Danabacken Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Låter ganska bra, men jobba gärna lite mer på sången.... Hehe, för min del får du gärna skippa det där hemska "pitchande" ljudet i början. 😄 Annars, kör på. 😆
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Med "jobba med sången" menar du att jag inte kan sjunga eller att jag inte kan mixa min sång? Som en not kan sägas att den är bandad med en SM58, och jag fick pressa en aning för att få nån volym, sen har jag limiterat sången ganska grymt. Jag kör nuförtiden med en kondensator-T.Bone, som fungerar betydligt bättre på min röst (men kan man inte sjunga så kan man inte, trots det är det mer motiverande att "jobba" på sången anyway nu..) Ni som lyssnat, kunde ju kommentera mixen och berätta med hurudana högtalare ni lyssnat. Själv mixar jag med hörlurar så det är inte alltid lätt att få det rätt. Har ett par pytte-Kef i studion och nuförtiden också ett par podspeakers (nice!), men podena är i vardagsrummet, så det blir ju inte av att springa av och an dit då man mixar... Kanske jag bör lägga upp nästa sång, i hopp om mera feedback 🙂
AXL THE ROCKER Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Låter ganska bra, men jobba gärna lite mer på sången.... Hehe, för min del får du gärna skippa det där hemska "pitchande" ljudet i början. 🙂 Annars, kör på. 😆 Bort med pitchen i början!!! Han menar jobba med sången, alltså din röstteknik. Annars bra. 🙂
Dark Of Light Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Terve! Se där en bra låt idé, väl värt att jobba vidare på helt klart 🙂 . Sitter med mina Kosslurar och tycker att det hela låter helt ok. Sångtekniken har någon redan påpekat. Mer har jag inte att säga så det måste betyda att jag är rätt så nöjd med det jag hör.. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.