Timpa Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Hej! Nu har jag precis inhandlat ett EMU0404 Och måste säga att jag överlag e nöjd! Men det som gör mig mindre nöjd är att jag knappt kan köra tre vsti pluggar innan CPu mätaren rusar upp mot 80 procent! Och vill vet alla möjliga tips på hur man få ner Cpu "Missbruket"! Finns det bättre drivrutiner? Har jag ställt in ljudkortet fel? osv osv Tack på förhand och för en bra tidning Mvh Timpa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Som sagt, ASIO. För övrigt, denna tråd borde ligga under "Ljudkort", då är chansen större du får hjälp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timpa Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 Har kört med Asio och provat alla men likt förbannat så e CPU mätaren på 40-60 procent när jag kör! När jag körde på det integrerade ljudkortet hade jag aldrig problem............. HJÄLP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 1: Ramminne ??? 2: CPU ??? 3: Typ av HDS ??? 4: Op system ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Höj latencyn för ASIO ljudkortet. Jobbar du enbart internt i ljudprogramet (vad det nu är) så duger det gott med 10~50 mS också. Det är bara om du spelar live som du behöver mindre än 10 mS. Sen så kan du ockå använda några av det medföljande effekterna så använder du DSPn i ljudkortet i stället för datoms processor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timpa Postat 8 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2006 2200 ghz cpu ram 728 Hdd 160 gb Op Windows Xp Tack för övrig hjälp!! Har inte internet hemma så åker till internetcafe när jag kikar på detta men tack på förhand //Timpa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 2200 ghz cpu 2200 GHz!? Hujedamej vilken snabb maskin 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.