Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag har nu testat den nya kaviarn med ägg och jag är lite kluven till vad jag just åt.

För det första smakar den inte så mycket kaviar.

För det andra smakar den inte så mycket ägg.

Men frånvaron av kaviar och ägg-smak har på något sätt sammanfogats och givit den en kaviar-med-ägg smak på något flummigt vänster.

Konsistensen är lite "grynig" som om du tar kokt ägg och kaviar och tuggar riktigt länge så det blir som en smet, fast med lite konsistens kvar från den kokta äggulan.

Den är definitiv ätbar och jag kommer alltid försöka ha den hemma i de fall jag inte har tid att koka ett ägg innan jag måste rusa. Så på det sättet fyller den ju ett syfte, men att ersätta en riktig ägg och kaviarmacka kommer den aldrig göra. Om de inte på något sätt lyckas pressa in skivat ägg som jag sedan kan pressa ut igen. 😳

Puss,

~ force

Postat
Jag har nu testat den nya kaviarn med ägg och jag är lite kluven till vad jag just åt.

För det första smakar den inte så mycket kaviar.

För det andra smakar den inte så mycket ägg.

Men frånvaron av kaviar och ägg-smak har på något sätt sammanfogats och givit den en kaviar-med-ägg smak på något flummigt vänster.

Konsistensen är lite "grynig" som om du tar kokt ägg och kaviar och tuggar riktigt länge så det blir som en smet, fast med lite konsistens kvar från den kokta äggulan.

Den är definitiv ätbar och jag kommer alltid försöka ha den hemma i de fall jag inte har tid att koka ett ägg innan jag måste rusa. Så på det sättet fyller den ju ett syfte, men att ersätta en riktig ägg och kaviarmacka kommer den aldrig göra. Om de inte på något sätt lyckas pressa in skivat ägg som jag sedan kan pressa ut igen. 😮

Puss,

~ force

Köpte den också. Ingen hit alls. Funkar o käka i nödfall, men det är ju inte alls samma grej som riktig kaviar och riktiga ägg.

Postat

Som den där grejen med jordnötssmör och sylt i samma förpackning. Var någon på Comedy Central som gjorde en grej på det, att slänger man i en näve krutonger har man ju en färdig måltid.

Själv föredrar jag riktiga ägg och riktig kaviar. Min roommate insisterar på mild kaviar... vekling... 😲

Postat

det var två komiker och radiopratare (de körde även en TV-show) i australien som gjorde sig roliga över att folk på vägen hem på fyllan alltid lyckades snubbla in på något kebabhak och köpa sej en kebab. och att man ibland vaknade upp på morgonen därpå med en halväten kebab till frukost.

så de tänkte att om krogarna började servera deras kebabdrinkar så slapp man problemet med att hitta en kebabshop.

en kebabdrink består av två saker.

1 kebab

1 öl

blanda alla ingredienser i en mixer tills den har uppnått flytande konsistens. sen är det bara att dricka.

så på tv-showen så bjöd de några killar från publiken på deras drink som tyckte det var gott...det smakade kebab med öl. ungefär.

det kanske blir en hit här också?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.