Jump to content
Annons

ägg och kaviarmacka!


Michael

Recommended Posts

this one is for you pazo! 🥰

den här tråden är dedikerad till alla som älskar kalles kaviar med kokt eller stekt ägg på.

gärna lite purjo- eller rödlök på så blir jag som allra mest nöjd!

aggmacka.jpg

kram,

~ force

som bland annat åt en sådan här underbar liten sak till frukost. knäckebröd for the win!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kaviar är inte gott. 🙁

Instämmer!

Ägg på mackan är däremot inte fel... 🙂

Du motsäger ju dig själv, kaviar ÄR ägg.. fiskägg 😉

Tveksamt. Var det inte en diskussion om att Kalles Kaviar inte fick innehålla namnet Kaviar - just för att det inte innehöll Kaviar - och då bytte de namnet till enbart "Kalles"...? 😉

För säkerhets skull ska man kanske nämna att fågelägg är gott (åtminstone från hönsfåglar - andra har jag inte smakat...). Fiskägg är däremot inte gott... 😄

Nästa fråga var om ägg, majonäs och sardiner. Funkar också bra - förutom sardinerna... 😮 Svårt att förstå hur folk lyckas få ner sådant... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksamt. Var det inte en diskussion om att Kalles Kaviar inte fick innehålla namnet Kaviar - just för att det inte innehöll Kaviar - och då bytte de namnet till enbart "Kalles"...? 😄

Jo, men lite ägg är det allt kvar. Kanske inte tillräckligt för att uppfylla EU-standarden, men ändå.

Var det inte nån diskussion om köttbullar också, som innehöll för lite kött för att få kallas köttbullar? Undrar hur dom gör med namnet då, bullar är ju liksom redan upptaget. Köttiga bullar kanske. Mmm.

Förresten, visst är det härligt när det inte gör något att man blir off topic? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

this one is for you pazo! 😆

den här tråden är dedikerad till alla som älskar kalles kaviar med kokt eller stekt ägg på.

gärna lite purjo- eller rödlök på så blir jag som allra mest nöjd!

aggmacka.jpg

kram,

~ force

som bland annat åt en sådan här underbar liten sak till frukost. knäckebröd for the win!

MMMMM!!!!

Han ju inte göra ett imorse! men ikväll ska jag nog! 😏😆

FTW!!

Link to comment
Dela på andra sajter

MMMMM!!!!

Han ju inte göra ett imorse! men ikväll ska jag nog! 😆 :lol:

FTW!!

Hmmm. Du gör alltså ägg&kaviarmackor varje morgon? Säg mig, borstar du tänderna efteråt? Annars tror jag vi har hittat anledningen till att du har det lite svårt på tjejfronten.... 😆

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

MMMMM!!!!

Han ju inte göra ett imorse! men ikväll ska jag nog! 😆 :lol:

FTW!!

Hmmm. Du gör alltså ägg&kaviarmackor varje morgon? Säg mig, borstar du tänderna efteråt? Annars tror jag vi har hittat anledningen till att du har det lite svårt på tjejfronten.... 😛

😏

Haha Nej. Har inte ätit ägg + kaviarmackor på ett bra tag. Dock äter jag två ägg varje morgon. Så att lägga dem på en macka å trycka ut lite kaviar är ju inte så krävande.

OCH.. JA! Jag borstar tänderna efter 😆...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte nån diskussion om köttbullar också, som innehöll för lite kött för att få kallas köttbullar? Undrar hur dom gör med namnet då, bullar är ju liksom redan upptaget. Köttiga bullar kanske. Mmm.

hmm...stekbullar va?

Jämför oxå hot dogs, med så usel qualität att det inte ens får heta korv. Fan, vår förra vovve vägrade käka hot dogs...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Alltså, det där är ordentligt jävla sjuka grejer alltså. Fy fan vad phat det är. Men andedräkten man får av skiten skulle kunna mörda vilken gigantiskt utomjordiskt monster som helst.

Det är alltså inget positivt.

EDIT: Jag blev ordentligt sugen nu. Men kaviar verkar inte finnas i mitt kylskåp. Crap.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

den här tråden är dedikerad till alla som älskar kalles kaviar med kokt eller stekt ägg på.

Stekt ägg och kaviar? Det känns väldigt avlägset för mig.

Men KOKTA ägg, kaviar, majonnäs och en dillkvist. Det är ju rena smörgåsbordet. Nu blev jag hungrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg mig, borstar du tänderna efteråt?

😄

Det här är faktiskt lite kul. Farbror Hacke klappar på huvet och rekommenderar lämplig morgonhygien 😛

Ehhm... hehe.. harkel, host. 🙁

Jag är ju bara orolig för Pazo, han har ju beklagat sig över sin bristande framgång hos det motsatta könet... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Iiiiiiiihhhhhhhhhhhh tttsssssssss ttttttsssssssssss

...Ja, Marcus Rombo

...jag känner mig lite....

puhhh...vilken andedräkt nå'n hade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg mig, borstar du tänderna efteråt?

😄

Det här är faktiskt lite kul. Farbror Hacke klappar på huvet och rekommenderar lämplig morgonhygien 😛

Ehhm... hehe.. harkel, host. 🙂

Jag är ju bara orolig för Pazo, han har ju beklagat sig över sin bristande framgång hos det motsatta könet... 🙂

hahahah 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

jag kom till jobbet idag efter att ha skyndat mej hemifrån utan att äta frukost. jäklar vad irriterad jag var när jag upptäckte att någon ätit upp mina sista två skivor med knäckebröd. så nu sitter jag och klämmer i mej kaviar direkt från tuben. det är faktiskt ganska gott.

någon som prövat den nya kalles randiga med kokt ägg i tuben!? jag måste köpa den idag och pröva! tänk att alltid ha ägg och kaviar nära utan att behöva stå och koka äggen.

ja, jag vet att jag är jävligt lat.

kramis,

~ force

som ska ta med fyra tuber kaviar till syrran i england imorgon

Link to comment
Dela på andra sajter

någon som prövat den nya kalles randiga med kokt ägg i tuben!? jag måste köpa den idag och pröva! tänk att alltid ha ägg och kaviar nära utan att behöva stå och koka äggen.

Såg nån reklam om det ja. Rapporta så fort du testat. eller så gör jag det. Tänkte testa nästa gång jag handlar; min dillkaviar tog slut igår.

Passar på att inflika en varning! Kom hem lite sent häromdan och var hungrig som en häst. Orkade inte ställa mig o laga middag så jag drog på några ägg och tänkte att "nä nu jävlar, nu blir det några fetemackor". Jag hackade lök, tog fram dillkaviartuben, skalade äggen, bredde smör på mackorna och fördelade ut allt det goda. Sen tog jag en sista titt i kylskåpet och såg att jag hade en halvtom påse bearneisesås (inte på pulver utan sån där färdig man värmer) och samtidigt som man är lite snål så tänkte jag att dendär påsen kommer bara bli gammal om jag inte använder den nu. Så jag tryckte ut lite sås över mackorna, men det var ett misstag. Visst gick det käka skiten men nåt gott var det inte. Majonnäs, ägg och kvaiar är däremot riktigt gott tillsammans. Konstigt! Jag tycker fortfarande det BORDE blivit gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...