Gote Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Mest högerhänt, men det är inte så noga. Det beror ju på vilken hand som är ledig också. Sen är man ju lite lat också så ofta tar man den närmaste... Vilken hand använder du när du äter soppa? Höger. Vilken hand stoppar du in maten i munnen med när du använder gaffel? Höger! Vilken hand stoppar du in maten i munnen med när du använder kniv och gaffel? Vänster. 😄
Sonnert Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 (redigerat) (fortfarande vänsterhänt) gaffel: vänster kniv: höger (duh?!) sked: vänster (fast inte när jag använder gaffeln... för då håller jag ju i gaffeln 😄 ) Redigerat 14 februari 2006 av Sonnert
Gote Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 ...och äter jag med sked och gaffel så hamnar likväl gaffeln i högerhanden. 😄
mornel Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 (fortfarande vänsterhänt)gaffel: vänster kniv: höger (duh?!) sked: vänster (fast inte när jag använder gaffeln... för då håller jag ju i gaffeln 😄 ) Konstigt nog borde vi vänsterhänta egentligen hålla gaffeln i höger hand, men det är ju dåligt bordsskick!
Micke H Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Sluta gaffla nu, för fan! 😉 Är stolt högerhänt! Men jag röstar vänster...och jag kör i högertrafik. Kan vara förvirrande ibland... 😏
giggsy Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Vet inte på förhand. Måste prova båda händerna. Har genom åren märkt att resultatet aldrig är givet men helt givet är att jag alltid är värdelös med den andra handen som inte blir vald. Kan inte lyfta en gryta med höger, kan inte röra om med vänster. Täljer kniv med vänster, kastar kniven med höger. Spelar pingis med vänster, handboll med höger. Ja, och så fortsätter det...
Light Head Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 En liten funderare!Vilken hand använder du när du äter soppa? Vilken hand stoppar du in maten i munnen med när du använder gaffel? Du kan inte mena att du inte känner till anledningen till att man har gaffeln i vänster hand? Det är för att använda kraften, i höger hand, till kniven. Soppa äter man ju med höger hand, om man är högerhänt. Helt korrekt så menade jag inte det! Du e baske mig rätt skärpt! ;-)
PunkMackan (oregistrerad) Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Höger hand men vänster fot!
skylined Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 (redigerat) är vänsterhänt men klipper sax med höger. fler som gör det? ☺️ EDIT: (fler av er vänsterhänta alltså) Redigerat 21 februari 2006 av skylined
Nexustwins Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Höger här.. FAst jag tycker inte att det är svårt att lira med vänster på synthen. 🙁
ViktorDenStore Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Jag säger som Idol-Agnes: "Right here, Right now" Haha 🙁 Samma här, för övrigt, men jag tränar upp vänsterhanden så mkt jag kan 😕
Ravioli Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Är oerhört högerhänt. Det visade sig senast igår. Har fått lite mushand så jag har suttit och klickat med vänstern nu i några dar. Tyvärr ledde detta till att jag slant och kickade fel person från IRC... 🙂
Pazo Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 (fortfarande vänsterhänt)gaffel: vänster kniv: höger (duh?!) sked: vänster (fast inte när jag använder gaffeln... för då håller jag ju i gaffeln 😏 ) Konstigt nog borde vi vänsterhänta egentligen hålla gaffeln i höger hand, men det är ju dåligt bordsskick! Juste! Har också tänkt på det! KÄnns dock skönt att slippa byta å hålla på 😆
Stinkey Zwei Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 (redigerat) Jag har aldrig kunnat bestämma mig, är alltså båda. Edit: Stavvfell. Redigerat 16 mars 2006 av Stinkey Zwei
Christofer Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Höger, jag har försökt ett antal gånger med att lira på en vänster gura men de har gått åt skogen 😏
Mp3chrille Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 (redigerat) Jag är vänsterhänt. Här finns en till! 🙁 Jag använder höger hand när det "behövs" helt enkelt; "högersax", "högermus", "högerväxelspak" 😆 osv Redigerat 3 juni 2006 av Mp3chrille
Light Head Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Mestadels höger, men har inga problem att använda vänster till mycket typiskt högerhandsjobb. Jag är Olsbergs raka motsats... :-)
Overkill Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 Sluta gaffla nu, för fan! 😎 Är stolt högerhänt! Men jag röstar vänster...och jag kör i högertrafik. Kan vara förvirrande ibland... 😆 😛 Varför röstar du vänster när du är höger? 😄 Höger 😎
Stinkey Zwei Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 En märklig tanke slog mig just. Min Syster var vänsterhänt, min bror är högerhänt och jag är varken eller. Wierd.
D Vibe Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 Sen de vänsterhäntas dag för några veckor sen, så har jag funderat på att starta en sån här tråd här.. Men det fanns ju redan. Är själv högerhänt, men inbillar mig att jag inte är helt handikappad på vänster hand.. blir ganska fult när jag försöker skriva med vänster dock 😉 .. Håller bandyklubbor så som de flesta vänsterhänta brukar göra, märkligt nog..
Opus99 Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 Hela 25% som är vänsterhänta? de var mer än jag trodde
YellowStudio Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 (redigerat) Avtvingad vänsterhänt i skolan. Gör allt med högern. Äter dock som vänsterhänt och spelar fotboll med vänster fot. Svarade inte i enkäten då mitt öde saknades. Redigerat 11 september 2008 av Lindpop
base10 Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 Äh vad spelar det för roll, behöver ju båda händerna...
ake Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 Jag kör datormusen med vänster och skriver på tangentbordet med höger 😉 Åke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.